مکاری در گفتگو با هرازامروز: شورای شهر نگاه ویژه ای به صنعت ساختمان در شهر  آمل دارد

مسلم مکاری نایب رییس شورای اسلامی شهر آمل در پاسخ به سوال خبرنگار هرازامروز در در خصوص مشکلات ترافیک میدان هفده شهریور وحضور مهندس انگوران مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مازندران  در خصوص پیشنهاد اکسین چه تصمیم گیری گرفته شده است ؟ قرار براین شد که شهردار توافقاتی انجام دهد که ما یک توافق اولیه ای را رد کردیم بخاطر اینکه  در توافق اولیه   500 متر زمین آقای طاهری پور به شهرداری میدهد و شهرداری هم هزینه پروانه ساختمان را با ان تهاتر کرد هزینه پروانه 60 تا 70  میلیارد میشود ما خواستیم این هزینه پروانه را هم برای شهر بگیریم . طبق ماده ۱۰۱قانون شهرداری ها هرکسی که میخواهد عقب نشینی کند اگر معبری وجود نداشته باشد شهرداری در الویت قرارنگیرد طرف موظف است که خودش عقب نشینی کند، از یک سری آیتم های عقب نشینی قانون های ۱۰متر و 20متری که شهرداری گذاشته از آنها استفاده کند و یا از تخریب انبوه سازی استفاده کند.

هرازامروز :  آیا عقب نشینی اکسین   در ترافیک اثری ندارد؟
خیلی تاثیر دارد ولی میشود توافق بهتری به نفع شهر داشته باشیم .

هرازامروز: به نظر شما  الان شهر ضرر نکرده است، یک سرمایه گذار که میخواهد برای شهر سرمایه گذاری بکند،  همه جا دنبال  سرمایه گذار هستند که بیاید سرمایه گذاری کند و شهر هم آباد شود چرا باید  فراری اش بدهیم؟

چون این طرح طرحی ویژه است ما مجابیم که   این طرح را ویژه ببینیم بخاطر اینکه بهترین جای شهراست و ما هم ۲،۳آیتم خواستیم که معماری اش معماریه اسلامی و ایرانی و براساس فرهنگ منطقه ما باشد.

هراز امروز:  به جای اینکه  دنبال سرمایه گذار برویم چند سال است که سرمایه گذار منتظر است کار اجرا بشود اما توافقی انجام نشده بیشتر اینطوری نشان می دهد برای اعضای محترم  شورا خیلی تسریع در کار مهم نیست، الان حدود  ۱میلیارد فقط قیمت هرمتر زمین  در این منطقه است؟

اینکه می فرمایید برای شورای مهم نیست اینطور نیست شورای شهر می خواهد منافع بیشتری را برای شهر به دست بیاورد، در مورد توافق  بله حتی اگر هم توافق تهاتر هزینه پروانه با زمین اهدایی را بپذیریم باز برای منافع شهر برد کرده ایم؛  من خودم به شخصه این پروژه را در چند بعد مفید میبینم  یکی حل  بخشی از ترافیک میدان 17 شهریور است و موضوع دیگر مربوط به اشتغال  کارگران و صنعت ساختمان در آمل  است که خیلی  تاثیرگذار است چون این یک  پروژه تجاری و گردشگری، فرهنگی و سینمایی است. شورا مطمئنا نگاه ویژه ای به صنعت ساختمان در شهر  آمل دارد. اینجا هم ۲۶هزار متر مربع میخواهند بسازند و ما  برآورد کردیم ۱۸ هزار نفرساعت باید کارگر نیاز دارد و برای من خیلی مهم  است که ۴ماه و نیم کارگر و استاد کار آملی  مشغول به کار بشوند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *