سردار میرشکار : ایجاد موزه تاریخ مشاهیر علمی، تاریخی و حماسی آمل ضروری است

به گزارش هرازنیوز ؛ سردار علیجان میرشکار در جمع مسوولان ستاد مردمی گرامیداشت حماسه اسلامی مردم آمل در ششم بهمن سال 60 تصریح کرد: وظیفه مهم ما این است که عملکرد مردم شهر آمل را در دفاع مقدس و حماسه ششم بهمن زیبا تصویر کنیم .

وی با تایید نظر برخی از حضار برای ایجاد همدلی بیشتر بین نیروهای انقلاب بیان کرد : ما باید بیشتر کنار هم قرار بگیریم و حرف های همه را بشنویم .

فرمانده دوران دفاع مقدس مطرح کرد : دشمن در خارج از کشور روایت خودش را از 6 بهمن مطرح می کند و ما هم باید براساس اقتضای نیازهای روز به خصوص برای جوانان این حماسه را تبیین و روایت نماییم .

میرشکار با اشاره به سوابق و قدمت تاریخی آمل مطرح کرد: کمتر شهری را مانند آمل داریم که دارای مشاهیر بزرگی در عرصه تاریخ هستند، همینطورشهدای عزیزی داریم که در تاریخ معاصر ما نحوه زندگی و سیر و سلوکشان می توانند بهترین الگو برای نسل جوان باشد، این ها یعنی مشاهیر و دانشمندان و شهدای عزیز باید به نسل جوان معرفی شوند.

وی ادامه داد: بهترین کانون و مرکز معرفی در یک شهر برای شهروندان و گردشگران و مهمانان یک موزه مجهز است لذا یکی از ضرورت های شهری مثل آمل ایجاد موزه مشاهیر علمی، تاریخی و حماسی این شهر است.

یادگار دفاع مقدس از پیگیری برای ثبت موسسه فرهنگی حفظ و پاسداشت حماسه اسلامی مردم آمل  استقبال و بیان کرد: پاسداشت این حماسه در عرصه بین المللی نیازمند یک عزم بزرگتر و استفاده از تمامی ظرفیت های ممکن است .

سرهنگ عابدین داغمه چی فرمانده سپاه آمل نیز با حضور دراین نشست به ارائه گزارشی از اقدامات سپاه در سال گذشته برای پاسداشت این حماسه پرداخت .
فرمانده سپاه آمل با تایید درخواست اعضای ستاد برای درخواست خای متعدد مردمی برای دیدار با رهبر انقلاب مطرح کرد : هر اقدام و تلاشی که نیاز باشد برای تحقق این آرزوی مردم امل انجام خواهیم داد .

در ابتدای این جلسه علی امانی مسوول ستاد مردمی به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده پرداخت همچنین فرازی از وصیتنامه شهید توسط برادر عابدیان قرائت شد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *