نقش حجاب در پیشگیری از جرائم وآسیب های اجتماعی

 

به گزارش پایگاه خبری هرازنیوز، زن مظهر ظرافت وجمال آفرنیش است . اصلاح جامعه در گرو تقوای زن ومحیط خانواده کلاس درس اوست  و برهمین اساس زن مربّی بشر است ومی تواند با تربیت فرزندی امتی را رهایی بخشد .

حال جایگاه والای این گوهر آفرینش اقتضا می کند که در صدف حجاب قرار گیرد تا ارزش های او حفظ شود و این است فلسفه پوشش که خدای حکیم برای ناموس خلقت واجب کرده است و فلسفه حجاب ، حفظ ارزش والای زن است و از همین روست که خداوند پوشش دینی را بر او واجب ونگاه به بدن وموی سر او را حرام فرموده است .

حجاب و پوشش برای بانوان به ویژه حجاب برتر یعنی چادر توجه به حریم عفاف وحراست آن از اصلی ترین سنگر زنان  و از مهم ترین و عمیق ترین و سودمندترین قانون الزامی آفرینش برای آنها وجامعه است ، بنابراین باید تمام ابزارهای فرهنگ ساز از قبیل کتاب ،مطبوعات وصداوسیما به سوی ارزش های اسلامی که یکی از بارزترین آنها رعایت پوشش وحجاب برتر ومطلوب وامنیت اجتماعی فراگیر است ،هدایت شوند وهمه افراد به مهم ترین وجهی رهنمون گردند.

فواید حجاب در بعدخانوادگی

یکر از فواید حجاب در بعد خانوادگی اختصاص یافتن التذاذهای جنسی به محیط خانواده و درکادر ازدواج مشروع است، اختصاص مذکور باعث پیوند واتصال قوی تر زن وشوهر و در نتیجه استحکام بیشتر کانون خانواده می شود و برعکس فقدان حجاب باعث انهدام نهادخانواده است .

یکی از نویسندگان تأثیر برهنگی را در اضمحلال و خشکیدن درخت تنومند خانواده این گونه بیان کرده است : در جامعه ای که برهنگی برآن حاکم است هرزن ومردی همواره در حال مقایسه است ، مقایسه آنچه دارد با آنچه ندارد وآنچه ریشه ی خانواده را می سوزاند و این است که این مقایسه آتش هوس را در زن وشوهر و مخصوصا در شوهر دامن می زند .

زنی که بیست یا سی سال در کنار شوهر خود زندگی کرده و با مشکلات زندگی جنگیده و در غم وشادی او شریک بوده است پیداست که اندک اندک بهار چهره اش شکفتگی خود را از دست می دهد و روی در خزان می گذارد ، در چنین حالتی که سخت مختاج عشق ومهربانی و وفاداری همسر خویش است ناگهان زن جوان تری از راه می رسد و در کوچه بازار ، اداره ومدرسه با پوشش نامناسب خود به همسر او فرصت مقایسه ای می دهد واین مقدمه می شود برای ویرانی اساس خانواده و بر باد رفتن امید زنی که جوانی خود را نیز برباد داده است .

همه خواهران جوان  می دانند که هیچ جوانی نیست که به میانسالی  وپیری نرسد  که اگر امروز آنان جوان و با طراوت اند در فردای بی طراوتی آنان باز جوانانی هستند که بتوانند برای خانواده آنان همان خطری را ایجاد کنند که خود آنان امرز برای خانواده ها ایجاد می کنند.

فواید فردی حجاب

-برخورداری از امنیت وقرار نگرفتن در معرض آزار واذیت دیگران

-برخورداری از بهداشت روانی واحساس آرامش بیشتر

-حفاظت از وقار ،شخصیت ،کرامت،اصالت وعظمت زن

با نگاهی به اجتماع ورویدادهای آن متوجه می شویم زنانی که از پوشش مناسب برخوردارنیستند بیشتر مورد آزار واذیت واقع می شوند .

در واقع بدپوششی آن ها چراغ سبز وعلامتی است برای کسانی که به دنبال هوسرانی هستند.طبق آمار 98درصد زنانی که مورد آزار خیابانی قرار می گیرند بدحجاب هستند.

فواید اجتماعی حجاب

-استحکام بخشیدن به کانون خانواده

-حفظ تعادل روانی وآرامش جامعه

-حجاب موجب استحکام پیوند جامعه ی کوچک خانواده می شود که بقاء واستحکام جامعه ی بزرگ را در پی دارد

-بی بندوباری وزیرپاگذاشتن ارزش های اخلاقی ،نهاد خانواده را از صفا،معنویت وپاکی تهی می سازد وموجب از هم گسیختگی عاطفی می شود

ايجاد آرامش رواني بين افراد جامعه

.جلوگيري از تهييج و تحريک جنسي و خنثي نمودن لذايذنفسانی

کاهش چشمگير مفاسد فردي و اجتماعي در جامعه اسلامي

حفظ و استيفاي نيروي کار در سطح جامعه اسلامي

حضورمعنوی گرایانه زنان ومردان در حیط اجتماعی

کاهش تقاضای مدپرستی بانوان

حفظ ارزش های انسانی مانند عفت ،حیا ومتانت در جامعه

مصونیت زنان در همه زمانها ومکانها

سلامت وزیبایی موقعیت  اجتماعی وفرهنگی مردان وزنان جامعه اسلامی

هدایت ،کنترل وبهره مندی صحیح از امیال وغرایز انسانی

مبارزه با تهاجم فرهنگی

از بین بردن فشارهای اجتماعی نامشروع ونابهنجار

ابهام های مهم پیرامون موضوع حجاب

-برخی از مخالفان حجاب را محرومیت ومحدودیتی می دانند که موجب حریص شدن مردان می شود وبی حجابی را به عنوان وسیله ای برای عادی شدن این گونه مسائل تجویز می کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *