رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای آمل: در سال گذشته مجوز 57 آموزشگاه آزاد در آمل و 9 آموزشگاه در محمود آباد صادر شد/ رویکرد سال جدید آموزش های نوین، تشکیل انجمن خیرین مهارت و مردمی شدن مهارت آموزی است

رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای آمل در گفتگو با هرازنیوز مطرح کرد :با اعطای مجوز به 57 آموزشگاه آزاد در آمل و 9 آموزشگاه در محمودآباد که با این تعداد مجموع آموزشگاه های زیر نظر این مرکز به 202 آموزشگاه در پایان سال 1401 رسید.

مهندس احمد اسفندمد بیان کرد: سال گذشته مرکز آموزش فنی و حرفه ای آمل، در راستای توسعه آموزشهای مهارتی، برنامه ریزی کرد تا از ظرفیت دانشگاه ها، صنایع و بخش خصوصی به عنوان شرکای اجتماعی استفاده نماید.

وی گفت : در سال 1401از  سوی مرکز آموزش فنی و حرفه ای آمل مجوز مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی (TMC ) به مرکز رشد دانشگاه شمال و انستیتو پاستور شمال کشور اعطا شد.

اسفندمد با اشاره به برقراری تعامل مناسب با بخش صنعت بیان کرد:  همچنین به مرکز جوار صنعت شرکت پندتک ( در حوزه تجهیزات سورتینگ برنج )، دابوصنعت ( تولید دیگ های بخار و آب گرم) و مرکز معاینه فنی اسلامی نیز مجوز فعالیت مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی صادر شد.

رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای آمل با اشاره به ادامه رویکردهای سال گذشته در سال جدید مطرح کرد: این مرکز در سال 1402 با رویکرد آموزش های نوین در نظر دارد با تشکیل انجمن خیرین مهارت با مشارکت شرکای اجتماعی و استفاده بهینه از ظرفیت آموزشگاهها، مردمی شدن مهارت آموزی را پیگیر باشد.

این مسئول تصریح کرد: در راستا مردمی شدن مهارت آموزی از تمام شرکای اجتماعی خود انتظار داریم که ما را در رسیدن به این هدف یاری نمایند.

اسفندمد در انتها با اشاره به جامعه آماری گسترده  مرکز آموزش فنی و حرفه ای آمل اذعان داشت: این مجموعه با دارا بودن 16 کارگاه آموزشی در مرکز و بخش های آموزش روستاییان،  سربازان وظیفه نیروهای مسلح ، مددجویان زندان، کارگران شاغل در اصناف، معتادین بهبود یافته، ساکنین مناطق آسیب دیده اجتماعی، مهارت آموزی در محیط کار واقعی (استاد شاگردی نوین)، دانشجویان، دانش آموزان، کمیته امداد، بهزیستی،  فعالیت می کند .

فاطمه اکبرپور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *