محمود اسلامی
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: مازندران سرزمین ترانه‌‏هایِ بارانی کودکان ایرانی است
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای اولین جشنواره بومی محلی نوجوان مازنی پیام صادر کرد.
به گزارش هرازنیوز ، سید محمود اسلامی، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، به مناسبت برگزاری نخستین جشنواره بومی محلی نوجوان مازنی پیامی صادر کرد.
متن این پیام به شرح زیر است؛

 

بسم الله الرحمن الرحیم

مازندران مظهر لطافت و زیباییِ دیگرگونه‌‏ای بر پهنه سرزمینیِ ایرانِ شکوهمند و تاریخ این دیار است. تماشای دامن مواج دریا بر تن زمردین جنگل‌‏های مازندران و درختانِ رُسته بر بلندی‌‏های البرز که سر بر غرفه‌‏های ابرگون آسمان دارند، تماشای تجلیِ ‏جمال حق و پرورش‏‌دهنده روح و ذهنِ انسان ستایشگر زیبایی است. مازندران سرزمین ترانه‌‏هایِ بارانی کودکان ایرانی است؛ ترانه‏‌هایی که شادمانی و شور زندگی را در ذهن و جان انسان جاری کرده است و تماشای همین زیبایی‌‏هاست که آدمی را به روشنایی و آفرینشگری می‌‏رساند. کودکان نیز خودْ تجلی‌‏گاه ذات روشن خداوندی‌‏اند و روح خلاق‏‌شان در آغوش مادر است که با زمزمه لالایی‏ و شعر و قصه سرشار می‏‌شود. به یقین فردای کشور کهن ما در گرو سخاوت و لطافت این هنرمندان کوچک است که با چشمان پرفروغ‌‏شان به آینده‏ با اطمینان و آرامش می‌‏نگرند.
براستی که هدف از کنش فرهنگی مهیا کردن کودکان برای شناخت؛ دوستی؛ حس همدلی با خویشاوندان انسانی و احترام به شادی‏ و صلح در جهان امروز ماست. وظیفه مدیران عرصه فرهنگ و هنر نیز آماده‌‏سازی بستر آفرینش‏ هنری و شادمانی‏‌های خلاق کودکان و نوجوانان این سرزمین است. سزاوار است که در نخستین جشنواره محلی‌”نوجوان مازنی”؛ کودکان پاک و لطیف ایرانی با ارزش‌‏ها و آیین‏‌های بومی و محلی آشنا می‌‏شوند و ذوق و روح آفرینشگرشان را در نوروزی سرشار از رایحه دل‌‏انگیز قرآن و ماه زیبای رمضان؛ می‏‌آزمایند.

 

امیدوارم کودکان و نوجوانان مازندران در این فروردین پربرکت و باران؛ پیام‌‏آور شادمانی و آرامش برای همه ما باشند و با آموزه‌‏های بومی و محلیِ برگرفته از فرهنگ اسلامی و ملی سرزمین ایران، آینده روشن خود را رقم بزنند. از برگزارکنندگان این رویداد فاخرِ بهاری نیز قدردانم و سلامت، بالندگی و سعادت کودکان سربلند مازندران و ایران را در سایه رحمت و مهربانی خداوند متعال خواهانم.

سید محمود اسلامی
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *