یک قاب و دو دعا

هرازنیوز، روزبه نصیری؛ انتشار تصویر دو زن با  پوششهای کاملا متفاوت، این روزها فضای مجازی را تحت تاثیر خود قرار داده است .

تصویری که در تشییع پیکر یک شهید گمنام ثبت شده است، دو بانوی ایرانی در یک قاب اما ناشی از عقاید متفاوت، گویی یک ارزش واحد آنها را برای حفظ  یک هویت ایرانی اسلامی جمع کرده است، هویتی به نام شهید، جان فدایی  که  با نثار جانش  در تقویت هویت ملی نقشی موثر و ماندگار  داشته است،  بانوان ایران زمین، به استقبال  پیکری آمده اند که علاوه بر گمنامی  اکنون از او فقط چند استخوان و تکه لباسی بازگشته است و شاید مادری که هنوز چشمانش به دراست تا خبری از جگر گوشه اش بیاورند.

این قاب  اما تضادی را هم به نمایش گذاشته ارزشی به نام حجاب که در وصیت همین شهدا بر حفظ آن تاکید شده است و ضد ارزشی به نام بی حجابی !

حجاب، بیش از آن‌که جنبه فردی داشته باشد، رفتاری اجتماعی است، یعنی انسان عاقل مکلف، در جمع و هنگام مواجهه با دیگران، از حیث پوشش، الزامات و محدودیت‌هایی را می‌پذیرد که میزان آن در فرهنگ‌ها و سبک زندگی امروزی در کشور ما متفاوت است.

انتشار این تصاویر بعضا این پرسش را در ذهن برخی ایجاد می کند که چطور انتشار تصویر یک فرد بی حجاب و یا بد حجاب اینجا ایرادی ندارد و جای دیگر غیر شرعی است، و این تداعی کننده مثال یک بام و دوهوا نیست!

انتشار  تصویر زن مسلمان بدون حجاب جایز نیست وفرقی نمی کند در چه موقعیتی باشد، اما  تببین این موضوع نیاز به وام گرفتن از بیانات رهبر اتقلاب دارد که دراین باره  فرمودند :” بعضی از همین‌هایی که در استقبالِ امروز بودند … خانم‌هایی بودند که در عرف معمولی به آنها می‌گویند «خانم بدحجاب»؛ اشک هم از چشمش دارد می‌ریزد. حالا چه کار کنیم؟ ردش کنید؟ مصلحت است؟ حق است؟ نه، دل، متعلق به این جبهه است؛ جان، دلباخته‌ به این اهداف و آرمان‌هاست. او یک نقصی دارد. مگر من نقص ندارم؟

نقص او ظاهر است، نقص‌های این حقیر باطن است؛ نمی‌بینند. «گفتا شیخا هر آنچه گویی هستم/ آیا تو چنان که می‌نمایی هستی؟». ما هم یک نقص داریم، او هم یک نقص دارد. با این نگاه و با این روحیه برخورد کنید. البته انسان نهی از منکر هم می‌کند؛ نهی از منکر با زبان خوش، نه با ایجاد نفرت. بنابراین با قشر دانشجو ارتباط پیدا کنید”

لذا وظیفه ما در رسانه این است که نشان دهیم، دراین گروه از جامعه افرادی هستند که دل در گرو انقلاب و آرمانهای شهدای عزیز دارند.

اول برای این دو بانوی  کشورمان دعا کنیم برای هر دویشان!

برای آن بانوی محجبه دعا کنیم که بر حجاب و خلوصش باقی بماند و برای این بانوی بی حجاب دعا کنیم که به باور حجاب برسد و با عمل به وصیت شهدا، حس وحال خوبش را با حجاب فاطمی متعالی کند .

دوم با انتشار تصویر این بانوی بدحجاب به او می گوییم که ما ردش نمی کنیم، در جبهه حق پذیرایش هستیم و از او متنفر نیستیم، از نگاه ما بانوی این سرزمین است،  همه زنانی چون او که دل در گرو این سرزمین و هویت ایرانی اسلامی اش دارند، هم میهن ماهستند و پیشنهادی سعادتمندانه به آنها میدهیم، حجاب داشته باشند، چون حجاب برازنده بانوان عفیف و شریف ایران ماست.

پس باید گفت که این تصویر حکایت یک بام دو هوا نیست بلکه روایت یک قاب و دو دعاست!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *