نگاهی بر مبدأ و مقصد جغرافیایی ذهنی شهید سلیمانی
مبدأ و مقصد جغرافیایی ذهنی شهید سلیمانی درعرصه مبازرات منطقه ای، نابودی صهیونیست ها بود؛ در واقع آنچه در قلمرو فکری حاج قاسم سلیمانی ما به زای فیزیکی پیدا می کرد تقویت جبهه مقاومت و انسجام بخشی به آن در جهت رسیدن به هدف والای بیرون راندن صهیونیست ها از سرزمین های اشغالی بود.

مقاومت و توجه توامان به کمیت و کیفیت در نظام فکری شهید سلیمانی

به گزارش هرازنیوز از بولتن : مبدأ و مقصد جغرافیایی ذهنی شهید سلیمانی درعرصه مبازرات منطقه ای، نابودی صهیونیست ها بود؛ در واقع آنچه در قلمرو فکری حاج قاسم سلیمانی ما به زای فیزیکی پیدا می کرد تقویت جبهه مقاومت و انسجام بخشی به آن در جهت رسیدن به هدف والای بیرون راندن صهیونیست ها از سرزمین های اشغالی بود. در حقیقت اعتقاد و باور به نابودی رژیم صهیونیستی از نظر حاج قاسم سلیمانی یک هدف اسلامی و انسانی بود. از این رو ایشان با توجه به باور مذکور، ایده نابودی صهیویست را مسئولیت همگانی قلمداد می کردند که هر کس و هر شخصی باید به سهم خود و به میزان توانش در این زمینه تلاش کند. بنحویکه آنچه شهید سلیمانی با توجه به سه اصل هویت بخشی به محور مقاومت، پیوند و اتصال جغرافیای محور مقاومت، شبکه سازی و مردم پایه کردن جریان مقاومت سعی در نهادینه سازی آن داشتند بر مدار و محوری بود که با مسئولیت سازی عمومی در این حوزه تبیین می گردد.

واقعیت امر این است که حاج قاسم سلیمانی در این زمینه به مانند زمینه های دیگری عملکردیشان فاقد نگاه تک بعدی و تکسویه نگر بودند؛ از این رو همواره سعی داشتند تا از تمام ظرفیت ها به نحو احسن استفاده کنند. بطوریکه ایشان همیشه بر ضرورت انسجام میان تمام جریانات، دولت ها، عناصر، احزاب، گروه ها و سازمان های مخالف رژیم جعلی صهیونیستی تأکید داشتند و اهمیت پرهیز از اختلافات با وحدت بخشی جهت حصول به هدف مشترک را مورد توجه ویژه قرار می دادند و همگان را نیز به این اصل توصیه می کردند.

قابل ذکر است که از نظر حاج قاسم نگاه واحده و مشترک به حل معضل صهیونیست ها در منطقه و تلاش برای آزادسازی سرزمینهای اشغالی از لوث صهیونیست ها مسئله ایست که نیاز به مساعدت امتی دارد؛ بطوریکه حاج قاسم خوب می دانست که صهیونیست با برزگ نمایی از اختلافات در عرصه های مختلف میان ملت ها و دولت ها و نفاق افکنی در این باره، ادامه حیاتشان را در اختلاف میان ملت ها و دولت ها می دانند؛ به همین دلیل از هرگونه تلاش برای رسیدن به یک نگاه مشترک در این باره دریغ نمی کردند.

مقاومت و توجه توامان به کمیت و کیفیت در نظام فکری شهید سلیمانی

این وسع نظر و افق راه حل گشای حاج قاسم سلیمانی نسبت به معضل فلسطین در کنار مجاهدت های میدانی ایشان در این عرصه، حاج قاسم را به خاری در چشمان صهیونیست ها تبدیل کرده بود. از این رو به نظر می رسد ادامه راه حاج قاسم در این زمینه خواهد توانست ترس از حضور معنوی ایشان و راه ایشان را به نحو دیگری بر دل صهیونیست ها بیاندازد. در واقع بذر ترسی که حاج در دل صهیونیست ها کاشته است با ادامه راه ایشان بارورتر خواهد شد؛ بدان شرط که به مانند حاج قاسم، کیفیت و کمیت را در دو سوی ترازوی عمل با یک چشم دید و آنها مکمل هم قلمداد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *