اشکواره

آیین اختتامیه پنجمین اشکواره فرهنگی هنری حسینی (ع) در آمل برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری هرازنیوز؛ سید محمود حسینی پور در آیین اختتامیه پنجمین اشکواره فرهنگی هنری حسینی (ع) در آمل گفت: هنرمندان زیادی در سده‌های مختلف به خصوص سال‌های اخیر در حفظ ارزشهای عاشورا تلاش کردند و آثار ماندگاری از خود برجای گذاشتند.

وی افزود: به خصوص هنرمندانی که در مسیر عاشورایی با قلم و آثار خود در امتداد مسیر عاشورایی با ادبیات خاص و هنرمندی ویژه، نتایج این کار بزرگ را برجسته‌تر کردند، نقش موثری در ترویج فرهنگ عاشورا داشتند.

استاندار مازندران تصریح کرد: هنر قالب عمیق‌ و نافذی است که روی جامعه گسترده بین المللی نیز تاثیر می گذارد و در مراسم اربعین در عراق شیوه های هنری از کشورهای مختلف؛ هنر مظلومیت امام حسین را به همه جهانیان ابلاغ کردند.

وی افزود: هنرمندان با زبان و ادبیات امروز تبلیغ می‌کنند به مخاطبان امروزی پاسخ می‌دهند در مسیر خط سرخ حسینی در افکار عمومی داشته باشیم و به وسیله ادبیاتی در ایجاد ومدیریت پندار انجام بدهیم.

 

استاندار مازندران با بیان اینکه هنرمندان انقلاب اسلامی نیز در سال‌های اخیر در مسیر تبیین و ترویج خط حسینی تلاش وافری داشتند، گفت: زبان هنر امروز بسیار نقش آفرین است.

حسینی پور ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران در سال‌های اخیر یکی از جریان‌هایی بوده که با حمایت از هنرمندان باعث شده تا فضای تک بعدی هنر به چندبعدی تبدیل و گفتمان جدیدی از سبک هنر دینی و اسلامی را در دنیا ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه در اربعین امسال و سال‌های گذشته افرادی که در خط سرخ حسینی واجتماع میلیون ها مسلمانان در عراق شرکت کردند، به برکت انتقال و تبیین زیبای رسانه و اهالی فرهنگ وهنر بوده است، گفت: هنر، زبان مشترک در میان همه جوامع است که هنرمندان بدون هیچ وابستگی‌های سیاسی و جناحی مفاهیم خود را منتقل می‌کنند.

حسینی پور، در عین حال از عوامل برگزاری پنجمین اشکواره فرهنگی هنری حسینی تقدیرکرد و گفت: این اشکواره دربرگیری خود توانسته هنرمندان زیادی را از سراسر کشور همراه کند و به خوبی در مسیر انتقال مفاهیم عاشورای حسینی نقش آفرینی نماید.

در این جشنواره که موسم به ” اشکواره حسینی (ع) ” است؛ نویسندگان و هنرمندانی در رشته ها و قالب های داستان کوتاه، نقالی، شعر، نمایش خیابانی، عکس و رسانه از 29 استان در آمل حضور داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *