آیین تجلیل از خبرنگاران آمل +عکس

به گزارش پایگاه خبری هرازنیوز ، ویژه برنامه تجلیل از خبرنگاران آمل در تالار ولی عصر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل برگزار شد .

دراین نشست که به همت فرمانداری شهرستان آمل با همکاری تعدادی از نهاد های این شهرستان به صورت تجمعی برگزار شد از زحمات ۵۰ خبرنگار آملی قدر دانی شد.

خبرنگاران آملی دراین مراسم از دو پیشکسوت فقید خبرنگاری مرحوم علی کرم زاده عمرانی و مرحومه معظم ساروی نیز یاد کردند.

فرماندار آمل به عنوان سخنران این مراسم با اشاره به ارتباط دوسویه بین مسوولان و رسانه ها برای تبیین دستاورد ها تصریح کرد : باید تلاش کنیم که این رابطه مناسب که برای خدمت بیشتر به مردم شکل گرفته است باید محکم تر از گذشته حفظ شود .

وی با اشاره به اینکه خبرنگار متعهد وجدان بیدار جامعه است مطرح کرد : خبرنگاران موضوعات عمیق جامعه را انعکاس می دهند و می توانند سلامت فکری و فرهنگی یک جامعه را تضمین می نمایند و کمک بزرگی برای نظم بخشی به فضای عمومی جامعه دارند .

حسینی تصریح کرد : عرصه خبر و رسانه بستری بسیار وسیع و متکثر و متنوعی است که قطعا نظارت و جهت دهی در این حوزه را دشوار می کند. شاخص ها و آمار های ارزیابی و نظارت بر فعالان این حوزه کار ساده ای نیست .

فرماندار آمل با بیان اینکه در این عرصه افرادی هستند که علاقمند و پرانرژی و با حرارت خاصی فعالیت می کنند برای ما قابل احترام هستند و گاهی منشا خبرهای خوبی هم هستند مطرح کرد : اما آنچه ما برای ما اهمیت دارد  یک کار مداوم و حرفه ای با کار تخصصی که گویای حرف قاطبه مردم شکل بگیرد.

این مسوول ادامه داد: وقتی قرار  این وظیفه سنگین از سوی خبرنگاران راهبری شود رعایت اخلاق و اخلاق مداری و خارج نشدن از دایره انصاف ضرورت دارد، وقتی ابزاری در اختیار داریم که مدعی هستیم حرف مردم را می زنیم نباید دچار بی اخلاقی شویم.

حسینی گفت : شما خبرنگاران خالق بسیاری از خبر های زیبا و خالق بسیاری از غم ها هستید خیلی مهم است که این خلق هنرمندانه باشد و با یک هنرمندی این خبر به جامعه آرامش دهد تا روح جامعه دچار آسیب نشود.

وی افزود : قرار گاه تبیین با رویکرد تولید محتوا ایجاد شده تا محتوا در اختیار رسانه ها قرار گیرد و به درستی پاسخگوی سوالات مردم و رسانه ها باشند.

سید عباس حسینی  به  نقطه نظرات و پیشنهادات  نمایندگان خبرنگاران دراین نشست نیز پاسخ داد .

در بحث محیط زیست آقای رضاییان در حوزه خودش حرفه ای عمل می کند، حتی یک مورد فرماندار در موضوع محیط زیست کوتاه نمی آید باور ما این است که محیط زیست سرمایه اصلی مازندران است و نباید خدشه ای در این حوزه وارد شود.

در مورد حفاظت میراث فرهنگی  جزو شهرهایی هستیم که میز آمل شناسی را در فرمانداری آمل راه اندازی کردیم، در این حوزه باید یک پیگیری ویژه شکل بگیرد.

تاکید کردیم فیبر نوری به همه مسوولان رسانه شهرستان با اولویت تخصیص داده شود .

خسرو پهلوان زاده به عنوان نماینده پیشکسوتان خبر، نعمت قربانی و فاطمه شفیع زاده هم از سوی خبرنگاران به ارائه نظر پرداختند، امیر رضا مدنی هم کار اجرای برنامه امسال را برعهده داشت .

مریم اکبرپور

عکس فرزین عامری

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *