استیضاح شهردار ساری بازهم شکست خورد

اعضای شورای شهر ساری امروز بار دیگر در صحن شورا در جلسه فوق‌العاده ای که به منظور استیضاح شهردار ساری برگزار شد، برای دومین بار طی یک ماه اخیر حضور یافتند اما با ۶ رای مخالف، جواد طالبی همچنان شهردار این شهر باقی ماند.

سبحان بخشی موسی‌کلایی، میررحمان میرشجاعی و سید ذوالفقار شریفی سه عضو غایب جلسه اول استیضاح در یک سال گذشته که حاشیه های زیادی را ایجاد کردند از سوال کنندگان طرح استیضاح جلسه امروز بودند که تلاش های آنان بی فایده بود. هرچند ذوالفقار شریفی سعی کرد با اعلام اینکه حاضر است فرصت یک ماهه دهد تا مشکلات موجود توسط شهرداری حل و فصل گردد، به نوعی نشان دهد دنبال منافع شخصی نیست.

جلسه‌ فوق العاده ۱۳ مرداد که از ابتدا پیش بینی میشد تنش و حاشیه های زیادی داشته باشد   بارها با مشاجره‌ها توسط چند عضو شورا همراه بود.

میرشجاعی، از اعضای شورای ششم و استیضاح کنندگان، شهرداری ساری را در دوره کنونی مجموعه‌ای بدون دستاورد توصیف کرد و گفت: برای زیر سوال بردن عملکرد قبلی‌ها باید عملکرد قوی‌تری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه دوربرگردان امام رضا(ع) با چالش‌های ترافیکی که ایجاد کرده یک دستاورد نیست، گفت: همه می‌دانیم که در این جلسه، استیضاح ۳ رای دارد و شهردار در جایگاه خود باقی می‌ماند اما تلاش می‌کنیم با امر به معروف کاری کنیم تا همکاران ما منافع شهر را مد نظر قرار دهند.

در ادامه جلسه، سید ذوالفقار شریفی دیگر عضو منتقد شهردار و طراح اصلی دومین استیضاح جواد طالبی نیز برخی پرسش‌ها و انتقادهای خود را مطرح کرد و خواستار پاسخگویی شهردار شد.

شریفی در این جلسه به مسائلی مانند منظم پرداخت نشدن حقوق کارکنان، توزیع ناعادلانه خدمات زیرساختی در شهر، بی‌توجهی به محلات حاشیه‌ای، نارضایتی شهروندان از عملکرد مدیریت شهری، اجرا نشدن پروژه‌های عمرانی، انجام نشدن تبدیل وضعیت نیروهای خانواده ایثارگران و برخی نکات دیگر اشاره کرد.

جواد طالبی، شهردار ساری که از ابتدای جلسه در آخرین صندلی صحن شورا نشسته بود و در زمان اظهارنظر منتقدان به طور کامل شنونده بود، از آغاز زمان پاسخگویی‌اش به دلیل ورود چندباره طراحان استیضاح به حرف‌های او فرصت پیدا نکرد تا به طور کامل پرسش‌ها را پاسخ دهد. با این حال به برخی از پرسش‌های مطرح شده پاسخ داد و برای دریافت پاسخ برخی پرسش‌ها، استیضاح‌کنندگان را به اظهاراتش در جلسه استیضاح ۲۱ تیر ارجاع داد.

شهردار ساری با بیان اینکه در تاریخ ۴ مرداد مجددا نامه استیضاح به بنده صادر شد که شامل ۵ بند است، افزود: در خصوص بند یک در برخی از موارد در جلسه قبلی استیضاح توضیح داده شد و در برخی دیگر نظر مناطق الحاقی تذکرات بجا است.

وی خاطرنشان کرد: بخشی از روستاها در محدوده حریم شهر وجود دارد که خدمات دهی به برخی از این روستاها در حال انجام است، مضاف بر اینکه کار آسفالت در هر منطقه به نوبت در دستور کار است.

طالبی با اشاره به ریز موضوعات مالی، خواستار تعیین حسابرس از سوی شورا شد و گفت: هیچکس با تخلف موافق نیست و قطع به یقین با هیچگونه تخلفی همراه نمی شویم و قطعا با حضور حسابرس موضوعات بررسی می شود.

شهردار ساری با تاکید بر اینکه تا زمانی که هستم بر مبنای قانون جلو می روم و قاطعانه جلوی تخلفات را خواهیم گرفت اظهار کرد: ما در حال برنامه‌ریزی برای شهر هستیم و نشاط و رضایتمندی شهری در سایه وفاق و همدلی فراهم می‌شود.

طالبی با یادآوری اینکه در خصوص تبدیل وضعیت در جلسه قبلی استیضاح توضیحات کامل داده شد، درباره روند اجرای آسفالت در شهر گفت: آسفالت معابر در بخشی از مناطق انجام شد و در بخشی دیگر نیز در حال انجام است؛ قرارداد با پیمانکار نیز منعقد شده و اگر دوستان تمایل دارند می‌توانند این قراردادها را بررسی کنند.

وی درباره شفاف نبودن مسائل مالی شهرداری نیز تصریح کرد: من در جلسه استیضاح قبلی پیرامون برخی از همین پرسش‌ها به طور مفصل توضیحاتی را ارائه کردم در هر یک از موارد مربوط به مسائل مالی که اعضای شورا انتقاد دارند پاسخگو هستیم. راه حل درست این است که شورا حسابرس انتخاب و معرفی کند تا مسائل مالی شهرداری را به طور کامل بررسی کند.

شهردار ساری با بیان اینکه هدف از این استیضاح‌ها حرکت کردن در مسیر و بر مبنای قانون است، خاطرنشان کرد: ما در حال تلاش هستیم تا با آواربرداری از برخی مسائل اداری شهرداری، ریشه‌های فساد را قطع کنیم و فضای مدیریتی سالمی را به مدیران بعدی شهر تحویل دهیم.

وی درباره تبدیل وضعیت نیروهای خانواده ایثارگران نیز اعلام کرد: شهرداری ساری کار تبدیل وضعیت همه نیروهای خانواده شهدا و ایثارگران را انجام داده است.

ورود چندباره طراحان استیضاح به سخنان شهردار ساری با وجود تذکر چندباره رئیس شورای شهر به استیضاح‌کنندگان ادامه یافت و در نهایت نیز این روند به توقف کامل اظهارات شهردار منجر شد. طالبی پس از بی‌نظمی چندباره در صحن شورا و فرصت نیافتن برای حرف زدن، از رئیس جلسه درخواست کرد که در صورت صلاحدید جلسه را ترک کند.

گفتنی است در پایان این جلسه و با ۶ رای موافق اعضا طرح استیضاح شهردار ساری مجددا شکست خورد.ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *