تازه‌ترین اخبار سیل و بارش‌ها در کشور/ از حضور مخبر در فیروزکوه تا بازدید میدانی وزیر کشور از یزد

با آغاز فعالیت پدیده جوی «مونسون» در کشور طی چند روز گذشته، شاهد بروز سیل در چند استان و خسارت‌های جانی و مالی بودیم که شهرستان‌های تهران از آن بی بهره نبودند.

تازه‌ترین اخبار سیل و بارش‌ها در کشور/ از حضور مخبر در فیروزکوه تا بازدید میدانی وزیر کشور از یزد

خبرگزاری فارس- سرویس استانها، معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر از افزایش جانباختگان سیلاب امامزاده داوود به هشت نفر خبر داد.

مرتضی مرادی پور معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر درخصوص آخرین جزئیات امدادرسانی نیروهای امدادی در محدوده امام زاده داوود تهران و آخرین آمار جانباختگان و مفقودشدگان این سیلاب اظهار کرد: با توجه به وقوع سیلاب در امامزاده داوود، ٣٠٥ نیروی عملیاتی در این حادثه وارد عمل شدند تا اقدامات لازم را انجام دهند.

وی با بیان اینکه از میان نیرو های امدادی ۲۵۴ نفر از استان تهران به محل اعزام شدند گفت: ۳۱ نفر نیز از استان البرز و ٢٠ نفر از سازمان در محل حادثه حاضر شدند.

مرادی پور خاطرنشان کرد: ۴۸ خودروی عملیاتی در حادثه به کار گرفته شده که ٣٧ دستگاه خودرو از تهران، شش دستگاه از البرز، پنج دستگاه از سازمان اقدامات لازم را انجام دادند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات با بیان اینکه ۸ مصدوم به اورژانس تحویل داده شدند اظهار کرد: ۱ نفر بصورت سرپایی درمان شد.

راه‌های روستایی فارس در سیلاب گرفتار شدند

در با بارندگی ها و فعالیت سامانه بارشی از عصر امروز که در برخی از نقاط شهرستان‌ها شدت بیشتری داشته است چندین روستا از شهرستان کوار دچار آبگرفتگی شده است.

بر همین اساس معابر روستای هورباف از توابع شهرستان کوار استان فارس، بر اثر بارش‌های شدید و جاری شدن سیلاب دچار آبگرفتگی شدید شده است.

طبق اظهارات مردمی ۲۵ منزل مسکونی در این روستا دچار آبگرفتگی شدید شده است درحالی که مدیریت بحران استانداری فارس آبگرفتگی معابر هورباف شهرستان کوار را در حال مدیریت عنوان کرد.

غرق شدن کودک ۷ ساله در اثر بارندگی در کوار

رئیس اورژانس فارس از غرق شدگی یک کودک هفت ساله در اثر بارندگی و جاری شدن سیلاب در شهرستان کوار خبر داد.

محمدجواد مرادیان گفت: مصدوم این حادثه توسط خودروی شخصی به بیمارستان نمازی شیراز انتقال داده شده است.

تخلیه منازل در معرض سیل در شهرستان کوه‌چنار

ستاد مدیریت بحران شهرستان کوه‌چنار طی اطلاعیه‌ای با اشاره به هشدار سازمان هواشناسی و پیش بینی باران شدید از هم اکنون تا پایان فعالیت سامانه بارشی در هفته آینده، خواستار جدی تخلیه فوری روستاهای درمعرض سیل در شهرستان کوه‌چنار شد.

مکان اضطراری نیز در شهر قائمیه مدرسه‌های شهید سرتیپ میرزایی در خیابان دستغیب، مدرسه شهید نریمانی خیابان مصلی جنب آموزش و پرورش و مدرسه فاطمه زهرا(س) خیابان ولی‌عصر کوچه اول سمت راست، در شهر نودان مدارس شهر نودان و در مناطق روستایی مدارس روستا در نظر گرفته شده است.

 تخلیه فوری شهر کره ای

ستاد مدیریت بحران سرچهان اعلام کرد: به دلیل تخریب بخشی از سد شمالی شهر کره‌ای، از عموم مردم شهر کره ای درخواست می شود بلافاصله شهر را ترک کنند.

هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد هشدار قرمز صادر کرد/ اوج بارش‌ها در جمعه و شنبه

نوع مخاطره سامانه بارشی رگبار شدید، وزش تندباد لحظه ای و رخداد تگرگ در مناطق مستعد منطقه یاسوج، باشت، امامزاده جعفر، بویراحمد، چرام، دهدشت کهگیلویه، لنده، بهمئی و ارتفاعات و نوار شمالی و شمال شرق و شمال غرب است.

اثر مخاطره جاری شدن  رواناب و آبگرفتگی گسترده وقوع سیلاب و طغیان رودخانه‌های فصلی و دائمی، آبگرفتگی منازل در مناطق مستعد، اختلال در ناوگان حمل و نقل، احتمال تخریب پل‌ها و مسدود شدن جاده ها خسارت در اثر صاعقه و احتمال خسارت به صنعت کشاورزی است.

هواشناسی توصیه کرده اده باش کلیه دستگاه‌های امدادی و اجرایی مانند فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها، راهداری، وزارت نیرو، وزارت جهاد کشاورزی و  جهت مقابله با خسارت احتمالی در آماده‌باش کاملا باشند.

پاکسازی کانال‌ها، بازگشایی دهانه پل‌ها، پاکسازی آبراه‌های منازل، عدم توقف، اسکان و پارک خودروها در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها عدم چرای دام ها در مناطق مرتفع و حاشیه رودخانه ها، عدم صعود به ارتفاعات، توقف فعالیت‌های کوهنوردی، احتیاط در رانندگی و تنظیم آب ورودی استخر‌های پرورش ماهی توصیه شده است‌.

همچنین استاندار کهگیلویه و بویراحمد از آمادگی همه دستگاه‌ها خبر داد و خواستار همکاری مردم شد و گفت: اوج بارش‌ها برای بعداز ظهر جمعه و بعداز ظهر شنبه پیش‌بینی شده است.

فرماندار دماوند: روستاهای در بستر رودخانه تخلیه شدند/ اسکان اضطراری ۷۰۰ نفر در مکان‌های امن

 از عصر روز پنج شنبه ۶ مرداد موج دوم  بارش ها منجر به جاری شدن سیلاب در شهرستان های فیروزکوه، دماوند، پردیس اسلامشهر و ورامین شد.

رضا طاهرخانی فرماندار دماوند در گفت و گو با خبرنگار فارس در دماوند اظهار کرد: با توجه به جاری شدن سیلاب در شهرستان تمام روستاهایی که در بستر روخانه بودند را به کمک نیروهای امداد، پلیس و بسیج کامل تخلیه کردیم.

وی گفت: به مابقی افراد هم هشدارهای لازم در خصوص احتمال وقوع سیل داده شده است.

فرماندار دماوند افزود: چند نقطه شهرستان از جمله مساجد را آماده اسکان کردیم و در حال حاضر حدود ۷۰۰ نفر اسکان اضطراری داده شده‌اند.

طاهرخانی بیان کرد: بر اثر ریزش کوه در محور دماوند به رودهن محدوده سرهار، این محور مسدود و تردد خودرو به کندی در حال انجام است. مسؤولان مربوطه در حال تلاش برای بازگشایی محور هستند و به مردم توصیه کردند تا زمان بازگشایی محور، در مساجد اسکان داده شوند.

وی افزود: امکانات اولیه مانند پتو و مواد غذایی توسط هلال احمر بین مسافران توزیع شد و با تلاش همکاران احتمالا حداکثر تا ۴۵ دقیقه دیگر راه باز شود.

همچنین عباس جوهری معاون سیاسی امنیتی استاندار تهران از وجود ترافیک جاده‌ای در محدوده دماوند و فیروزکوه گلایه کرد و گفت: با توجه به وضعیت پرخطر و احتمال شدن گرفتن نیاز مردم به خدمات رسانی به دلیل ترافیک جاده‌ای امکان تردد دستگاه‌ها و نیروهای خدمات رسان ممکن نیست.

محمدحسن نامی رئیس ستاد بحران کشور نیز با اشاره به جاری شدن سیل در شهرستان فیروزکوه بیان کرد: در شرق استان تهران در روستای وسکاره شهرستان دماوند ۱۴ خودرو را آب برده بود و یک نفر جان خود را از دست داده است که پیکر آن توسط نیروهای امدادی پیدا شد.

وی گفت: در روستای جورد فقط به خانه آسیب رسانده اما خوشبختانه تا کنون آسیب جانی نداشته است.

نامی ادامه داد: در روستای مرزداران هم وضعیت شدت بیشتری دارد پیش بینی می شود ۶ نفر جان خود را از دست داده اند و کماکان جست و جو ادامه دارد چرا که اینجا هم سیل وارد خانه آمده و هم کوه ریزش کرده است.

استاندار یزد دستور تخلیه بافت تاریخی را داد

مهران فاطمی استاندار یزد در گفت و گو با خبرنگار فارس از این استان،‌ با اشاره به اهمیت تداوم بارندگی از ساعت ۲ بامداد تاکنون در شهر یزد اظهار کرد: حجم روان آب‌ها به دلیل شدت بارندگی، زیاد است و بافت تاریخی یزد باید تخلیه شود.

وی با بیان این‌که تا این لحظه میزان بارش 50 میلیمتری از ایستگاه یزد گزارش شده است،‌ افزود:‌ متوسط بارش سالانه در شهر یزد ۴۰ میلیمتر بوده که طی چند ساعت مرزش رد شده  است.

استاندار یزد با بیان این‌که به دلیل شدت بارندگی بافت تاریخی یزد دچار مشکل شده است، گفت: بیشتر خانه‌های بافت تاریخی غیرمقاوم است و از ساکنان بافت تاریخی می‌خواهیم منازل خود را ترک کنند و برای اسکان آن‌ها در مساجد و اماکن مذهبی تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

وی با اشاره به این‌که حجم روان آب‌ها از سمت شهرستان تفت به سمت شهر یزد می‌آید، تصریح کرد: در روز‌های گذشته به سیل بند‌ها رسیدگی شده، اما حجم سیل بند‌ها رو به تکمیل است و سرریز سیل آب در حال آمدن به یزد است که در حال مدیریت است.

استاندار یزد گفت: طی تماس تلفنی با وزیر کشور و مدیریت بحران کشور هماهنگی‌های لازم انجام شده تا نیرو‌های امدادی و تجهیزات لازم به استان یزد ارسال شود.

فاطمی از مردم خواست از تردد غیرضروری خودداری کنند و اگر دچار قطعی آب گاز و برق شدند با دستگاه‌های خدمات رسان تماس بگیرند تا رسیدگی شود.

امدادرسانی به 2 هزار سیل‌زده کرمانی/رهاسازی ۱۶۰ خودروی گرفتار در سیل رفسنجان

رضا فلاح، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان در گفتگو با فارس گفت: نیروهای امدادی این جمعیت در طی چهار روز گذشته به 2 هزار و 517 نفر متاثر از سیل و بارندگی در طی چهار روز گذشته امدادرسانی کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان با اشاره به شدت بارش بارندگی در ناحیه غرب و شمال استان از روز گذشته تا کنون اظهار داشت: امدادگران و نجاتگران در شهرستان رفسنجان در حال تخلیه آب منازل بدون هیچ گونه وقفه‌ای هستند.

وی با اشاره به حضور 11 تیم امدادونجات در رفسنجان خاطرنشان کرد: تا کنون 160 خودرو گرفتار در سیل رفسنجان رهاسازی و 378 نفر توسط امدادگران هلال احمر امدادرسانی شدند.

فلاح با اشاره به اینکه عملیات امدادونجات در نقاط مختلف استان ادامه دارد، تصریح کرد: در طی چند روز گذشته 366 نیروی امدادی در قالب 80 تیم در حال امدادرسانی هستند.

این مقام مسئول در ادامه افزود: تا کنون 406 بسته غذایی، 824 کیلوگرم نایلون جهت پوشش، 501 تخته پتو، 67 تخته موکت و سایر اقلام امدادی مورد نیاز توسط جمعیت هلال احمر به آسیب دیدگان متاثر از سیل توزیع شده است.

لازم به ذکر از سوم مردادماه سال جاری 16 شهرستان در استان کرمان تحت تاثیر سامانه مونسون دچار سیل و آبگرفتگی منازل و معابر شده است.

کندوان مسدود شد

باتوجه به هشدار نارنجی هواشناسی اعلام شده شاهد رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شاهد جاری شدن روان‌آب، سیلاب‌های محلی به‌ویژه در ارتفاعات استان هستیم‌..

بارش باران و وقوع سیلاب محور هراز  را مسدود کرد که وارد دومین روز از انسداد این محور شدیم.

محمد احمدی رئیس پلیس راه کندوان نیز گفت:  باتوجه به هشدار نارنجی هواشناسی و شروع سیلاب در روستاهای بالادست محورکندوان از این لحظه تا عادی شدن وضعیت جوی محور مسدود اعلام صد.

محمدی سرپرست اداره کل مدیریت بحران مازندران نیز اظهار کر‌د: با توجه به تقویت جریانات شمالی و عبور متناوب موج در تراز میانی جو از پنج‌شنبه تا روز دوشنبه شاهد رگبار باران، رعد و برق و وزش باد در سطح استان به‌ویژه درخط الراس و ارتفاعات مازندران با استان های تهران، البرز وسمنان خواهیم بود.

وی افزود: صاعقه، جاری شدن روان آب و احتمال وقوع سیلاب‌های محلی در مسیل.ها و رودخانه‌های فصلی، ریزش سنگ، رانش زمین، کاهش دید و اختلال در تردد جاده ها و محورهای کوهستانی، از تبعات فعالیت این سامانه خواهد بود.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران مازندران  بیان کرد: افراد از تردد، تفرج و برپایی چادر در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و کوهنوردان و گردشگران نیز از صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

محمدی یادآور شد: دامداران دام‌های خود را از بستر و حاشیه رودخانه‌ها و دهانه مسیل‌ها دور کرده  صاحبان واحدهای پرورش ماهی واقع در حاشیه رودخانه‌ها، تمهیدات لازم به منظور پیشگیری از بروز خسارات احتمالی را به‌عمل آورند.

وی با تاکید بر ممنوع بودن فعالیت‌های دریایی، گفت: به تمامی دستگاه‌های امدادی و خدماتی توصیه می‌شود، علاوه بر آماده‌سازی تجهیزات و ماشین آلات، آمادگی لازم جهت هرگونه عملیات امداد و نجات و خدمات رسانی همچون گذشته را داشته باشند.

استاندار تهران: سیلاب فیروزکوه ۹فوتی، ۱۶ مفقودی و ۱2 مصدوم داشت

عصر روز پنج شنبه موج دوم سیلاب و طوفان شهرستان های دماوند و فیروزکوه را در برگرفت.

استاندار تهران امروز در بازدید از مناطق آسیب دیده شهرستان فیروزکوه اظهار کرد: سیلاب روز گذشته منطقه حبله رود ۹ فوتی، ۱۶ مفقودی و ۱۲ مصدوم داشت خوشبختانه ۱۰ مصدوم به صورت سرپایی درمان و دو نفر به بیمارستان منتقل شدند.

وی گفت: علت تاخیر در امدادرسانی اولیه به این مناطق هم بسته شدن راه های اصلی و دسترسی به این روستا ها بود.

استاندار تهران بیان کرد: از شهرداری ها و تمام دستگاه های اجرایی درخواست بسیج امکانات و نیروها را داریم تا در کوتاه ترین زمان خدمات به این منطقه ارایه بدهیم.

به گزارش فارس، امروز صبح استاندار تهران با حضور در شهرستان فیروز کوه و تشکیل جلسه ستاد مدیریت بحران استان به بررسی نحوه امدادرسانی به روستای حبله رود پرداخت و سپس به صورت میدانی از منطقه بازدید کرد.

سیلاب به رودخانه‌های طالقان رسید

علی مهدوی، فرماندار طالقان، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، با اشاره به هشدار‌های هواشناسی و آماده باش نیروهای خدماتی و اجرایی سطح شهرستان، گفت: طبق پیش بینی‌های صورت گرفته رودخانه‌های حصیران و مرجان در شهرستان طالقان سیلابی شد.

وی افزود: این سیلاب باعث آسیب دیدگی شبکه فیبرنوری منطقه و درنتیجه قطعی برق و ارتباط تلفنی شده است.

فرماندار شهرستان طالقان با اشاره به اینکه ارائه خدمات برای رفع مشکلات در حال انجام است، یادآور شد: متاسفانه دسترسی جاده‌ای به روستا‌های این منطقه را دشوار کرده است.

وی تصریح کرد: بارش شدید باعث وقوع سیلاب در روستا‌های بالا طالقان شده، اما تاکنون گزارشی از وقوع خسارت در این نقطه گزارش نشده است.

 بررسی وضعیت مناطق سیل‌زد با بالگرد

محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور به همراه رئیس جمعین هلال احمر کشور و استاندار تهران با بالگرد نحوه امدادرسانی و رسیدگی به وضعیت آسیب‌دیدگان سیل در فیروزکوه را بررسی و ارزیابی کرد.

 دستور رئیس جمهور به همه استانداران درگیر سیل

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، رئیس جمهور با توجه به بارش های پیش رو و احتمال سرریز شدن سدها و آب بندها، استانداران سراسر کشور و دستگاههای مرتبط را موظف کرد اقدامات و تدابیر لازم را برای پیشگیری از بروز خسارات در دستور کار قرار دهند.

ادامه انسداد محورهای هراز و کندوان

یدالله جهان‌تاب رئیس پلیس راه مازندران درباره آخرین وضعیت محورهای استان اظهار کرد: جاری شدن سیلاب همراه با گل و لای محور هراز را از شب چهارشنبه ۵ مرداد ماه مسدود کرد که این انسداد همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به انسداد محور کندوان تا اطلاع ثانوی، افزود: با توجه به شرایط، جوی تاکید ما به رعایت قوانین و توجه به توصیه‌های پلیس است.

رئیس پلیس راه مازندران با بیان اینکه محور سوادکوه و کیاسر بارانی و لغزنده است، اضافه کرد: باتوجه به احتمال ریزش و رانش تاکید ما به رانندگان پرهیز از توقف لحظه‌ای است که باید مورد توجه قرار گیرد.

جهان‌تاب تصریح کرد: با توجه به انسداد محورهای هراز و کندوان امروز شاهد ترافیک سنگینی در محورهای سوادکوه و کیاسر خواهیم بود که تاکید ما به رانندگان توجه به توصیه‌ها و هشدار و پرهیز از عجله و شتاب در رانندگی است.

بارندگی و رگبار در البرز تا روز دوشنبه ادامه دارد

آرش بهاروند احمدی، مدیرکل هواشناسی استان البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، با اشاره به اینکه شب گذشته نیز شاهد بارش و رعد و برق در این استان بودیم، گفت: طبق بررسی الگوهای هواشناسی شرایط شب گذشته ادامه دار خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان البرز بیان کرد: این بارش‌ها با رگبار ساعتی همراه است و احتمال بارش تگرگ نیز در این ایام وجود دارد.

بهاروند احمدی با بیان اینکه دمای اکنون کرج بیست و چهار درجه سانتی گراد است، ادامه داد: یک سامانه بارشی از اقیانوس هند وارد کشور شده است.

این مقام مسؤول ضمن اعلام مجدد هشدارهای هواشناسی مبنی بر مراقبت‌ها برای مقابله با وقوع سیل، اضافه کرد: دمای هوای البرز تا دوشنبه آینده روند نزولی را طی می‌کند.

وی در پایان یادآور شد: سطح آب رودخانه‌ها براثر بارش بالا می‌آید و خطرناک خواهد بود بنابراین از شهروندان و مسافران درخواست می‌کنیم از توقف در ساحل رودخانه و انهار بپرهیزند و از آن فاصله بگیرند.

باران، نیمی از سازه‌های آبخیزداری را در بوشهر پر آب کرد

کوروش دهقان مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران فارس در شهرستان بوشهر اظهار داشت: در بارندگی روزهای پنجم و ششم مردادماه سال جاری نزدیک به ۵۰ درصد سازه‌های آبخیزداری در سطح استان آبگیری شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری افزود: سازه‌های آبی که در شهرستان‌های عسلویه، کنگان، دیر، دشتی، تنگستان و دشتستان واقع شده است، مجموعا قریب به ۱۷ میلیون متر مکعب آب در این سازه‌ها استحصال شد.

وی تصریح کرد: سازه‌های آبی که در حوزه آبخیزداری شهرهای کنگان، خورموج و برازجان احداث شده است در این بارندگی عملکرد مطلوبی داشته و تاثیر مثبتی در جلوگیری از بروز خسارت به زیر ساخت‌ها در مناطق شهری داشته است.

دهقان خاطر نشان کرد: یکی از اهداف مهم پروژه‌های آبخیزداری کاهش خطر سیل است و علاوه بر آن تغذیه سفره‌های زیر زمینی آب می‌باشد که این هدف نیزمحقق شده است.

از قطع راه ارتباطی روستاها تا امدادرسانی به مسافران

محمدی سرپرست مدیریت بحران استانداری مازندران درباره آخرین وضعیت استان پس از بارش های سیل آسا، اظهار کرد: باتوجه به اعلام آماده‌باش و تاکید استاندار در راستای رصد لحظه‌ای اتفاقات و تبعات ناشی از سیلاب‌های احتمال و وقوع سیلاب دیروز در منطقه بایجان آمل با تلاش دستگاه‌ها و یگان‌های امدادی بازگشایی محور هراز و محورهای مواصلاتی روستایی منطقه در حال انجام است.

وی افزود: باتوجه به پیش‌بینی‌های به عمل آمده از ساعت ۲۲ شب گذشته شاهد بارش‌های رگباری در منطقه بلده بودیم که موجب آب گرفتگی مسیل‌ها و تجمع سیلاب در رودخانه‌های فصلی شد.

سرپرست مدیریت بحران استانداری مازندران اضافه کرد: این حادثه باعث آسیب به چند خودرو و چند واحد مسکونی در روستاهای یال‌رود و ساتره شد.

محمدی با اشاره به انجام عملیات پاسخ به بحران در منطقه بلده، تصریح کرد: همچنین براساس پیش‌بینی‌ها برای جلوگیری از خطرات احتمالی محور کندوان تا اطلاع ثانوی مسدود شده است و در منطقه پل اوشن محور شاهد حجم بالای سیلاب هستیم که باعث قطع خدمات زیرساختی شده است.

وی ادامه داد: تلاش‌های لازم برای بازگرداندن سریع خدمات به مردم در منطقه درحال انجام است.

سرپرست مدیریت بحران استانداری مازندران در پایان گفت: تاکید ما به مردم این است علاوه بر هوشیاری، همکاری لازم را برای عبور از شرایط پیش رو داشته باشند.

علی قاسمی فرماندار چالوس نیز با حضور در جاده کندوان با مسافران گرفتار  در سیل دیدار و گفت‌وگو کرد و تعدادی از مسافرین در مسجد روستای پل اوشن اسکان داده شدند.

وی افزود: در اثر سیل پل دسترسی به روستای،ساتره تخریب شد.

فرماندار چالوس با بیان اینکه با وقوع سیلاب ارتباط،با ۱۱ روستای دزدبن دلیر قطع شد، تصریح کرد: عوامل و تجهیزات  راهداری، و هلال احمر و شهرداری مرزن اباد و اداره برق  در منطقه مشغول رفع مشکلات و ارائه خدمات هستند.

قاسمی با اعلام اینکه تعدادی از مسافران در مسجد پل اوشن اسکان داده شدند، تصریح کرد: تعدادی از خودروهای مسافران دست‌خوش سیل گرفتگی شد.

سازه‌های آبی و خاکی به خوبی جواب داده، اما ظرفیت آن‌ها در حد ورودی آب نبود

محمدجواد ابوالحسینی، معاون امور عمرانی استاندار یزد در گفتگو با خبرگزاری فارس در این استان  اظهار کرد:‌ بارندگی شب گذشته در شهر یزد، تفت و شیرکوه با شدت زیادی همراه بوده و آبگرفتگی معابر در شهر یزد و وقوع سیلاب از شیرکوه به سمت تفت را به دنبال داشته است.

وی افزود: سیلاب شیرکوه پس از عبور از تفت به سمت شهر یزد حرکت و بند‌ها را پر کرده و سرریز آن به سمت شهر یزد آمده که دستگاه‌های امدادی در حال هدایت سیلاب هستند و موفق به مهارت بخش عمده‌ای از آن شده و هم اکنون بخش دیگر را هدایت می‌کنند.

معاون استاندار گفت: متاسفانه هم اکنون تعدادی از هم استانی‌ها در کنار محل عبور سیلاب حضور یافته که اقدام بسیار خطرناکی است و از آنان می‌خواهیم از این اماکن فاصله گرفته و مشاهده عوارض ناشی از سیل را به روز‌های آینده موکول کنند.

وی شهروندان را به استحکام اطراف منازل خود دعوت کرد و اظهار داشت: بارش‌ها به مراتب از بارش‌های اردیبهشت بیشتر و سنگین‌تر بوده، به گونه‌ای که سازه‌های آبی و خاکی به خوبی جواب داده، اما ظرفیت آن‌ها در حد ورودی آب نبوده است.

ابوالحسینی تصریح کرد: تردد بین شهری از چند روز پیش ممنوع اعلام شده بود، ولی متاسفانه برخی از شهروندان نسبت به این مساله بی توجه هستند.

وی مردم را به حضور در خانه فراخواند و گفت: علاوه بر کسانی که منازل آن‌ها آسیب دیده است، از خانواده‌هایی که منزلشان استحکام لازم را ندارد، می‌خواهیم به مساجد و ورزشگاه‌های اعلام شده انتقال یابند.

طغیان رودخانه‌ها محور کوهبنان به بافق را مسدود کرد

مجید توکلی سرپرست فرمانداری کوهبنان امروز در حاشیه بازدید از مناطق سیل‌زده شهرستان گفت: با توجه به هشدارهای ستاد پیشگیری و مقابله با بحران استان در سطح قرمز برای آخر هفته جاری در استان و با توجه به مصوبات جلسه ستاد مذکور ستاد مدیریت بحران شهرستان کوهبنان در آماده باش کامل بوده و در جریان بارندگی‌ها با حضور میدانی نسبت به این مهم و رصد مشکلات جاری پرداخته‌اند.

وی خاطر نشان کرد: در جریان بارندگی‌ها در منطقه فتح آباد و در بیابان جور کلیه مسیل‌ها و رودخانه‌های منطقه جاری و موجب تخریب جاده‌ها و مسیرهای این منطقه شد.

 توکلی افزود: با مدیریت از قبل برق کلیه چاه‌های دشت فتح آباد به جهت جلوگیری از هرگونه خسارت احتمالی قطع شد اما جاری شدن رودخانه فتح آباد موجب شکستگی پای حدود ۳۰ تیر برق شد.

سرپرست فرمانداری کوهبنان گفت: در بارندگی های دیروز عصر در منطقه کوه جور نیز موجب سیلابی شدن کلیه مسیل‌ها و جاری شدن رودخانه شد و در مناطقی سیلاب جاری شده به سمت روستای جور سرایز که با مدیریت میدانی شورا و دهیاری روستا و با تامین ماشین‌آلات مورد نیاز از سوی ستاد بحران شهرستان مسیرهای فرعی مسدود و هدایت آب داخل روستا به معابر اصلی انجام شد که خوشبختانه خسارتی به منازل و خانه‌های روستای مذکور وارد نیامد اما به معابر روستا خساراتی وارد که در حال جمع‌بندی آنها هستیم.

وی بیان داشت: با بارندگی‌های روز گذشته در سطح حوزه آبگیر رودخانه ده‌علی این رودخانه نیز طغیان کرده و سیلابی شد و موجب مسدود شدن جاده کوهبنان به بافق در محل دهستان خرمدشت شد.

توکلی تصریح کرد: حجم سیلاب در دهستان خرمدشت به‌قدری زیاد بود که سیل‌بندهای اطراف در برخی مناطق تخریب و آب به سمت قنات‌های این منطقه گسیل شده است.

وی ادامه داد: برآورد انجام شده از حجم خسارت‌های وارده حاکی از این است که تاکنون بیش از ده میلیارد ریال در حوزه‌های کشاورزی، جاده‌ها، خیابان‌ها و معابر روستایی، سیل‌بندها و کانال‌های هدایت آب و نیز خطوط انتقال برق به شهرستان کوهبنان خسارت وارد شده است که جمع‌بندی نهایی در حال انجام است.

سیل در طالقان چند خودرو را با خود برد

محمد رضا فلاح‌نژاد، مدیرکل مدیریت بحران البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، گفت: شب گذشته بر اثر بارش شدید باران در منطقه بالاطالقان شاهد وقوع سیل در روستاهای ناریان، نیکان و پراچان بودیم.

وی افزود: خسارت سیل در روستای ناریان از سایر روستاها بیشتر بوده و آب وارد منازل شده است.

این مقام مسؤول تصریح کرد: سیل حدود ۲۰ خودرو را با خود برده است اما این رقم هنوز قابل تایید نیست و آمار دقیق در حال برآورد است.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز خوشبختانه این حوادث خسارت جانی نداشته است.

فلاح نژاد در پایان یادآور شد: مردم طی روزهای آتی از حضور در ارتفاعات و حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند و نسبت به خطر سقوط درختان و سازه‌های شهری بر اثر وزش باد شدید آگاه باشند.

سید محمدرضا موسوی زاده، رییس بسیج رسانه البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، گفت: در پی وقوع بارش‌های شدید در منطقه طالقان و طغیان برخی از رودخانه‌ها در برخی روستاهای بالا طالقان ارائه خدمات اجرایی و کمک به این منطقه در دستورکار قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه سیل موجب مسدود شدن برخی راه‌های مواصلاتی و روستایی شد، تصریح کرد: گروه‌های جهادی بسیج از اولین ساعات بامداد جمعه در این روستاها حاضر شده و مشغول کمک رسانی به مردم هستند.

موسوی زاده ادامه داد: بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی وضعیت تحت کنترل است و فعلا توان شهرستان جوابگو است.

نجات 17 مسافر گرفتار در سیلاب شاهرود

مظفر محمدخانی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: بنا بر گزارش مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان سمنان، شب گذشته 17 نفر در بارندگی شدید در شاهرود گرفتار شدند.

وی اضافه کرد: این اتفاق در کیلومتر 45 محور شاهرود- آزادشهر در روستای قطری شهرستان شاهرود به وقوع پیوست.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان بیان کرد: امدادگران جمعیت هلال احمر از پایگاه امداد و نجات کوهستان ابر به محل وقوع حادثه اعزام شدند.

مظفری ادامه داد: از 17 نفر حادثه‌دیده، به 11 نفر از آنها امدادرسانی شد و 6 نفر از حادثه‌دیدگان با رضایت خودشان به منطقه امن منتقل نشدند.

سیل در چالوس ۳ فوتی برجای گذاشت

محمدی مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران از پیدا شدن سه جنازه در جریان سیل اخیر در چالوس خبر داد و اظهار کرد: مسیر ۱۰ روستا به دلیل آورده در محور فرعی ناتر دلیر شهرستان چالوس مسدود و روستای واسکول در محاصره سیلاب است و تاکنون سه جنازه پیدا شد.

وی با بیان اینکه جاده دلیر روستای فولادکلا ۳۰ نفر در محاصره سیل و دو نفر داخل رودخانه افتادند،گفت: در شهرستان چالوس مسیر کندوان با گل ولای آسیب دیده و مشکل برای تردد خودرو مسافران وجود دارد.

 محمدی با بیان اینکه برق محور اصلی پل اوشن تا همسفر شامل روستا‌های ساتر، مکارود و سایت ایرانسل قطع است، افزود: اتفاقات شبکه توزیع برق غرب در حال فعالیت است

سرپرست مدیریت بحران مازندران گفت: در شهرستان کلاردشت تنها در بحث آب شری به دلیل گل آلود بودن آب و جلوگیری از آسیب رساندن به تصفیه خانه از مدار خارج شده و آب‌رسانی به مردم با سه دستگاه تانکر  در حال انجام است.

وی افزود: در شهرستان تنکابن هم تخریب دیواره محور مسیر سه هزار گزارش شده است، همچنین آب گرفتگی حیاط منازل منطقه و همچنین در این آبگرفتگی دو ساختمان در حاشیه رودخانه اتفاق افتاده که یک ساختمان به دلیل آسیب زیاد سیلاب بخشی از آن تخریب گردید.

محمدی ادامه داد: در شهرستان نور، محور کلیک به کمرود به دلیل آورده و ریزش آوار مسدود شده بود که ساعت ۳ بامداد بازگشایی شد. همچنین محور مچ به یالرود مسیر مسدود شده بود که با تلاش نیرو‌های امدادی بازگشایی شد.اما در این مدت یک دستگاه پل هم تخریب شد.

روستای بنه کوه گرمسار تخلیه شد/ نیروهای امدادی در حال خدمات‌رسانی هستند

 هدی صفرخانلو، فرماندار گرمسار پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان گرمسار اظهار کرد: سفر به روستای گردشگری بنه کوه گرمسار ممنوع است و مردم از استقرار در حاشیه‌ رودخانه‌ها خودداری کنند.

وی اضافه کرد: ستاد مدیریت بحران شهرستان گرمسار برای مقابله با حوادث احتمالی سیل در آماده‌باش کامل است و با انجام اقدامات به‌موقع، هیچ‌گونه تلفات انسانی در سیل دیروز و شب گذشته گزارش نشد.

فرماندار گرمسار عنوان کرد: لایروبی‌های لازم انجام شد و دریچه‌های بند انحرافی برای کنترل سیل در این شهرستان بررسی شده است.

وی تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی شهرستان سمنان باید برای ارائه خدمات بهتر ماشین‌آلات خود را در اختیار ستاد مدیریت بحران قرار دهند.

وزیر کشور برای بررسی میدانی مناطق سیل زده وارد یزد شد

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، در پی بارش شدید باران در استان یزد بسیاری از معابر شهر درگیر سیل و آبگرفتگی شده و تاکنون خسارات قابل توجهی به تأسیسات و زیرساخت های شهری زده است.

در حال حاضر سیلاب  شهرستان‌های تفت، مهریز، یزد، ابرکوه، بهاباد، بافق، میبد، اردکان، اشکذر را فراگرفته و وضعیت شهر یزد بحرانی اعلام شده به طوری که آب تمام معابر آن را فرا گرفته است.

نیروهای مردمی،‌ بسیج و نیروی انتظامی با تمام ظرفیت در حال تخلیه منازل آبگرفته و هدایت آب معابر به رودخانه یزد هستند تا معابر را برای عبور و مرور آزاد کنند.

وزیر کشور هم به همراه استاندار،‌ معاون سیاسی امنیتی استاندار و فرماندهان ارشد نیروی انتظامی و سپاه الغدیر در حال بازدید از مناطق و محلات مختلف سطح شهر و استان یزد است.

گزارش خبرنگار فارس از روند امدادرسانی در روستای سیل‌زده «بارده»

خبرنگار فارس با حضور در روستای سیل‌زده بارده روند امدادرسانی دستگاه‌های امدادی و خدمت‌رسان چهارمحال و بختیاری در این روستا را روایت می‌کند.

تلف شدن 2000 رأس گوسفند از عشایر چهارمحال و بختیاری در سیل

یحیی حسین‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، با بیان اینکه سیل از روز گذشته در منطقه عشایرنشین استان خسارت‌های زیادی به بار آورده است، گفت: روز گذشته عشایر منطقه بیرگان بخش دوآب صمصامی دچار سیل شدند و امدادرسانی در منطقه آغاز شده است.

مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری افزود: هواشناسی گزارش آغاز مجدد بارش‌های این منطقه را از ساعت ۱۴ اعلام کرده است که این موضوع کار گروه‌های امدادی را سخت‌تر می‌کند.

وی ادامه داد: ۷۰۰ گوسفند از یک گله و در مجموع می‌توان گفت بیش از ۲ هزار گوسفند از عشایر استان تلف شده‌اند و همچنین ۲۰۰ چادر غیرقابل استفاده هستند.

سیلاب ۱۴ شهرستان استان اصفهان را در برگرفت

منصور شیشه‌فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به وضعیت هوای استان اظهار داشت: امروز همچنان بارندگی در مناطق جنوبی اصفهان ادامه دارد، این توده هوایی که سبب بارندگی در استان شد از عصر روز گذشته تاکنون به صورت نقطه‌ای، ناگهانی و موقت در مناطق مختلف در شرق، جنوب و غرب استان ظاهر شد.

وی افزود: در حال حاضر سیل‌آبی در منطقه ورزنه داشتیم که از شمال و جنوب ورزنه در مسیر این شهر بود که با پیگیری‌های فنی که انجام شد سیل به تالاب گاوخونی هدایت شد.

شیشه‌فروش با بیان اینکه سیلابی که از شب گذشته تاکنون در مناطق مختلف استان به صورت نقطه‌ای آمد سبب خساراتی شد، گفت: سیل‌آب ۱۴ شهرستان استان را در بر گرفت که در این شهرستان‌ها عملیات امداد و نجات داشتیم و جمعاً ۳۷۰ نفر اسکان اضطراری در این مناطق داشتند و به ۱۲۲ دستگاه خودرو در این جاد‌ه‌ها امدادرسانی شد.

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه از ۲۵۰ واحد مسکونی تخلیه آب انجام شد که خسارت دیدند، عنوان کرد: سیل خساراتی به پل‌ها، راه‌ها، اراضی کشاورزی، قنوات، راه‌های روستایی، چاه‌ها و کانال‌های انتقال آب وارد کرد.

وی با بیان اینکه به منظور پیشگیری از رخداد حوادث جانی روز گذشته ۶ روستا تخلیه اضطراری شد و شب گذشته بعد از رفع خطر سیل، مردم در روستا اسکان پیدا کردند، ادامه داد: ۴ محور ارتباطی به صورت موقت توسط پلیس مسدود و با رفع خطر بازگشایی شد، همچنین به ۴۰ چادر عشایری در منطقه فریدن خسارت وارد شد.

حضور امام جمعه بوشهر در خیابان های سیل زده برازجان

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دشتستان، صبح امروز جمعه آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با حضور در شهر برازجان از مناطق سیل زده این شهر بازدید کرد.

در این بازدید که امام جمعه، فرماندار دشتستان و شهردار برازجان وی را همراهی می‌کردند، آیت الله صفایی بوشهری ضمن مشاهده خسارات و آسیب‌های وارده به مردم سیل زده، به مسائل و مشکلات مردم گوش داده و رهنمودهایی در این زمینه به مسئولین ارائه نمود.

خسارت سنگین بارندگی‌های اخیر به بخش کشاورزی شهرستان فنوج

عیسی قاضی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: بر اثر بارندگی‌های مونسون بیشترین خسارت به کشاورزان بخش کتیج وارد شد.

وی برآورد اولیه خسارت بخش کشاورزی فنوج را ٢٣۵ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: ریزش و ترشیدگی خرمای ١٩٠٠ هکتار از نخلستانها، آسیب شدید به 10 رشته قنات و 10 کیلومتر کانال‌های آبیاری،  و تخریب زمین های کشاورزی حاشیه رودخانه ها بدلیل عدم وجود سیل بند حفاظتی ومحصولات سبزی و صیفی و تنباکو از عمده خسارات بارندگی‌های مونسون چند روز گذشته در سطح شهرستان فنوج است.

خسارت 200 میلیارد ریالی سیل به منازل مسکونی روستاهای اردستان

ابوالفضل مختارزاده دبیر مدیریت بحران اردستان گفت: شدت حادثه نهوج زیاد بود که در ۴۰ واحد مسکونی فراوان بود دراین‌بین ۱۲ واحد مسکونی نیز دچار تخریب جزئی و کلی شد.

وی تصریح کرد: از ساعت ۱۳ روز پنجشنبه تیم‌های امدادی و ارزیاب حادثه ازجمله راهداری، برق، هلال‌احمر، نیروی انتظامی، جهاد، بنیاد مسکن، آب منطقه‌ای، شبکه بهداشت و درمان، ناحیه مقاومت بسیج و … به محل اعزام  و عملیات امداد از همان ساعت اولیه آغاز شد.

دبیر مدیریت بحران اردستان از خسارت سیل در بخش زواره نیز خبر داد و گفت: در بخش زواره نیز در روستای جعفرآباد سه واحد مسکونی دچار آب‌گرفتگی شده و محور گلشکنان – مهرآبادو در اثر وقوع سیل تخریب‌شده است.

مختار زاده گفت: برآورد خسارات اولیه به واحدهای مسکونی بر اساس اعلام بنیاد مسکن شهرستان حدود ۲۰ میلیارد تومان است در حوزه جهاد کشاورزی قنوات کچی و مزرعه رجبعلی ۸۰۰ میلیون تومان، باغ گل محمدی ۲۰۰ میلیون تومان، کشت زعفران به مساحت ۲ هکتار ۶۰۰ میلیون تومان، تلف شدن چند رأس گوسفند معادل ۳۰ میلیون تومان برآورد شده، البته خسارات به قنوات سایر روستاها ازجمله گزلاچه، اشینه، مارچوبه، فران، دیزیچه خیرآباد نیز واردشده که پس از بررسی، برآورد خسارت اعلام خواهد شد.

وزیر کشور: تجهیزات سایر استان‌ها به یزد ارسال می‌شود

 احمد وحیدی،‌ وزیر کشور در سفر به یزد، با اشاره به این‌که بارندگی اخیر در این استان به هیچ وجه قابل پیش بینی نبود  اظهار کرد: بارندگی معمول در یزد ۴۵ میلی متر است، اما هم اکنون ۷۵ میلی متر بارید که از میانگین بارندگی سال بالاتر بود.

وی با اشاره به اقدامات خوب کنترل سیل در استان افزود: استان یزد نیاز به کمک‌های بیشتری دارد و بر این اساس به یزد آمده ام تا کمک رسانی صورت گیرد. آبگرفتگی در سطح شهر وجود دارد که امکانات بسیار خوبی در راه است.

وزیر کشور گفت:  وزارت نیرو به صورت مرتب پیگیر وضع است و امکانات از این وزارتخانه و همچنین سایر استان‌ها در راه است تا به محض رسیدن به به یزد، جمع آوری آب با سرعت بیشتری انجام شود.

وی تصریح کرد: هم اکنون در سیل بند چهار هستیم تا به بررسی سیل بند‌ها بپردازیم که البته مشکل خاصی ندارند، ولی می‌خواهیم خیال ما نسبت به سیل بند‌ها در پرتو بارندگی‌های احتمالی راحت باشد.

وحیدی از تقویت سیل بند‌ها خبر داد و تصریح کرد: به جز یک شهروند که در بافت قدیمی قرار داشت و منزل به دلیل عدم استحکام تخریب شد و جان خود را از دست داد، تلفات دیگری نداشتیم و در شهر‌های دیگر استان هم سیل به خوبی مدیریت شده است.

وی با تأکید به این‌که، مردم از حضور در محل‌های سیل‌گیر به شدت خودداری کنند تا دستگاه‌ها بتوانند مدیریت کافی و لازم را داشته باشند افزود: کنترل ورود آب به داخل شهر یزد، جلوگیری از خروج آب از دیگر مسیر‌های سیل بند و سرعت بخشیدن به تخلیه آب از داخل شهر از اهمیت فراوانی برخوردار است.

بحران سیلاب در مناطق بالادست چالوس

به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس، براثر بارش شدید باران و سیل شب گذشته در شهرستان چالوس مسیر کندوان با گل ولای آسیب دیده و مشکل برای تردد خودرو مسافران وجود داشت.

 برق محور اصلی پل اوشن تا همسفر شامل روستا‌های ساتر، مکارود و سایت ایرانسل قطع است و اتفاقات شبکه توزیع برق غرب در حال فعالیت است.

در ساعات اولیه صبح امروز در عملیات جستجو سه جسد در روستای رزان و ارتفاعات پایین رودخانه چالوس کشف و هویت و نظر نهایی در این خصوص توسط کارشناسان اعلام می‌شود.

جاده چالوس به دلیل بارندگی از ساعت ۲۳:۳۰ شب گذشته به علت بارندگی شدید و احتمال نشست آسفالت تا اطلاع بعدی مسدود و عملیات پاکسازی سطح جاده همچنان ادامه دارد.

در جریان بارش‌های شب گذشته  به رستوران‌های جاده چالوس و برخی خانه‌های روستاهای واسپول، ساتره، دلیر، چهارباغ، ماسال، میانک، رزان چند شیلات در مسیر رودخانه خساراتی وارد شد.

فیلم| وزیر کشور: عملکرد یزد در مدیریت سیل خوب است/مردم نگران نباشند، امکانات در راه است

وزیر کشور نیز در گفت و گو با خبرنگار فارس از یزد،‌گفت:‌ با توجه به حجم سیلاب عملکرد استان یزد در مهار سیلاب و کنترل خسارت ها مطلوب است.

فرماندار کرج: تا دوشنبه از سفر به جاده چالوس و ارتفاعات البرز خودداری کنید

غفور قاسم پور، فرماندار کرج، روز جمعه، در جمع اصحاب رسانه، گفت: بدنبال تغییرات اقلیمی و وقوع گسترده سیل در نقاط مختلف کشور از روز گذشته در محور گردشگری کرج- چالوس نیز طغیان رودخانه ها و ایجاد سیلاب‌های آغاز شده است، بر این اساس ضمن هشدار جدی به مردم، تاکید می شود که تا روز دوشنبه از سفرهای برون شهری به ارتفاعات به ویژه در محور کرج چالوس خودداری شود.

وی تاکید کرد: احتمال وقوع سیلاب وجود دارد و شهروندان و گردشگران نیز از حضور در ارتفاعات شمالی عظیمیه و سفر به خارج از شهر در جاده های کرج – چالوس و آتشگاه پرهیز کنند.

قاسم پور همچنین هشدار داد: اطراق گردشگران در حاشیه رودخانه خروشان کرج و محور کرج – چالوس خسارات جبران ناپذیری در پی خواهد داشت، لذا مردم عزیز توصیه ها را جدی بگیرند و سفرهای غیر ضروری خود را به زمان دیگری موکول نمایند.

امداد رسانی جمعیت هلال احمر استان مرکزی به عشایر سیل زده اراک/ اسکان ۶۰ نفر در مسجد

عبدالکریم شعبان زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک گفت: به‌دنبال بارش شدید باران از شامگاه پنج شنبه و دریافت گزارش آبگرفتگی در محل چادر عشایر مستقر در روستای امر آباد از توابع این شهرستان ، بلافاصله تیم‌های امدادی هلال احمر شهرستان اراک به محل اعزام و اقدام به توزیع بسته‌های غذایی کردند.

وی تصریح کرد:با توجه به از بین رفتن چادرهای عشایر نشینان با هماهنگی لازم ۶۰ نفر از آنها در مسجد روستای شهسواران اسکان داده شدند و در این راستا ۵۱ تخته پتو، ۵ بسته خرما،۱۰ کیلو برنج،۷۰ قوطی کنسرو ماهی و لوبیا و ۱۰ بسته غذایی ۷۲ ساعته بین عشایر نشینان توزیع گردید.
شعبان زاده اظهار کرد: بدنبال تداوم بارشها و  احتمال وقوع سیل در سه روز آینده، از هموطنان درخواست میکنم به توصیه های هواشناسی توجه نمایند تا مشکلی برای هموطنی ایجاد نشود و در صورت حادثه هموطنان با شماره ۱۱۲ تماس بگیرند.

کشف ۸ پیکر دیگر از سیل‌زدگان امام‌زاده داوود توسط عوامل آتش‌نشانی

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران اظهار کرد:عملیات جست و جو برای کشف و شناسایی اجساد در منطقه سیل زده امامزاده داود (ع)، توسط همکارانم در دو بخش ارتفاعات منطقه و پایین منطقه سیل زده در حال انجام است.

وی گفت:جسد دو نفر از زیرزمین یک رستوران واقع در ارتفاعات امامزاده داود (ع) که اجساد متعلق به یک خانم و یک پسر بچه خردسال است کشف شد، همچنین جسد ۳ نفر دیگر نیز در ارتفاعات منطقه شناسایی شد.

ملکی بیان کرد: صبح امروز نیز جسد ۳ نفر از شهروندان نیز در پایین رودخانه امامزاده داود (ع)، توسط همکارانم کشف شده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *