مهرداد اکبری

تلاش شهرداری آمل، تنظیم بند های مناقصه به نفع شرکت های غیر بومی است / اگر دست شان را نمی گیرید؛ کمرشان را هم نشکنید!

در راستای حمایت از شرکت های دانش بنیان  گفتگویی را با مهندس مهرداد اکبری مدیر عامل یکی از شرکت هایی که در شرف کسب مجوز دانش بنیان  در حوزه فناروی اطلاعات است ، داشته ایم که در ادامه می خوانید 

 

هرازنیوز : لطفا قدری درباره مجموعه تان  و زمینه فعالیت این شرکت توضیح دهید .

به نام خداوند علم واندیشه

شرکت تحلیل گران رای گستر کاسپین از سال 1394 با اندیشه توسعه خدمات نرم افزاری، ارائه راهکارهای سازمانی، راه اندازی وحمایت از استارت آپ ها آغاز به فعالیت نموده و تا به امروز مبدا کارهای نوینی در حوزه های مختلفی بوده است. اکنون افتخارماست که صدها مشتری و کاربر از خدمات این شرکت استفاده کرده و از ارائه خدمات ما رضایت مندی کامل خود را اعلام می دارند.

شرکت رای گستر کاسپین از ابتدا با برنامه ریزی و ساختار مشخص در جهت رسیدن به برنامه های خویش قدم برداشته است و از رسالت های این شرکت ایجاد فضای تعاملی و انگیزه ساز؛ برای علاقه مندان و صاحبان ایده در راستای کاری شرکت و حمایت از ایشان می باشد. یکی از فعالیت های شرکت راه اندازی سیستم نرم افزاری جامع مالی و اداری است که در حوزه مالی و اداری، برنامه ریزی بودجه در جهت انضباط مالی و شفاف سازی فرآیندها در شهرداری ها ارائه می گردد و درکنار استقرار این سامانه، آموزش ومشاوره در زمینه بودجه ریزی، مباحث مالی و تدوین بودجه عملیاتی را در سازمان ها به  عهده خواهیم گرفت.

شرکت رای گستر طی سه سال اخیر با بهره گیری از مشاورین و اساتید برجسته حوزه منابع انسانی اقدام به طراحی سیستم جامع ارزیابی عملکرد کارکنان و مدیران نموده که به گفته اکثر کارشناسان در سطح کشور به عنوان برترین سامانه ارزیابی می تواند شناخته شود.

همانطورکه مطلع هستید منابع انسانی، سرمایه های واقعی یک سازمان به شمارمی آیند که سازمان می بایست برای ارزیابی، ارتقای نیروها، گذراندن دوره های آموزشی مناسب و تاثیر این ارزیابی در افزایش دریافتی حقوق کارکنان برنامه ریزی ویژه ای داشته باشد؛ البته ناگفته نماند تمامی این ارزیابی ها باید در راستای اهداف و چشم انداز کلانی باشد که برای آن سازمان طراحی و تببین شده است و از مدیران تا کارکنان سازمان باید در راستای تحقق این اهداف مورد ارزیابی قرار بگیرند. از چالش های مهم در سازمان ها سردرگمی  در انتخاب مدیران شایسته جهت جایگزینی مدیران فعلی ست که بنا به هر شرایطی نیاز به تغییر در بدنه مجموعه وجود داشته باشد، که ما دراستقرار این سیستم در سازمان این مراحل را درنظرمیگیریم ابتدا چالش های منابع انسانی سازمان هدف را شناسایی، شاخص های ارزیابی را  براساس چشم انداز سازمان طراحی، مدل های ارزیابی جهت انتخاب مدیران آینده سازمان را تدوین می کنیم و به صورت دوره ای با سیستم نرم افزار ارزیابی شرکت که دخالت های انسانی را به حداقل می رساند بدنه سازمان را مورد ارزیابی قرارمی دهیم و درنهایت برای هر فرد یک شناسنامه ارزیابی صادر و نقاط ضعف و قوت را شناسایی و نیازمندی های آموزش را به مدیران بالا دستی ارائه خواهیم داد تا با تقویت بدنه سازمان، چابکی و مهارت را در مجموعه افزایش دهیم.

یکی از ظرفیت های این شرکت که توام با استقرار و قرارداد همکاری با مرکز کارآفرینی بین المللی دانشگاه شمال می باشد؛ استفاده از ظرفیت های دانشگاهی برای تعریف دوره های آموزشی حسب نیاز سازمان ها با اساتید مجرب دانشگاه و زیر ساخت های آموزشی مجموعه دانشگاه شمال می باشد؛ همچنین این نکته قابل اشاره است است که با توجه به تفاهم نامه همکاری مرکز کارآفرینی بین المللی دانشگاه شمال و سازمان فنی و حرفه ای، دوره های آموزشی برگزار شده همراه با ارائه مدرک معتبر خواهد بود.

هرازنیوز : از برنامه های مهمی که درحال اجرا یا انجام دارید توضیح بدهید 

از ظرفیت های   شرکت رای گستر کاسپین که با همکاری و همراهی اساتید، مشاورین و مرکز رشد و کارآفرینی بین المللی دانشگاه شمال محقق گردیده است ایجاد سند راهبردی و برنامه ریزی کلان برای سازمان ها و شرکت ها می باشد که با  ورود به مبحث طراحی، تدوین و عملیاتی سازی چشم انداز سازمانی؛ بابررسی سازمان ها، واحدها، ارتباط واحدها، بررسی فرآیندها و سایرموارد به صورت سناریو عملیاتی و راهبردی در جهت ایجاد بهینه سازی عملکرد واحدها و سازمان های تابعه پیاده سازی می گردد.

با توجه به ضرورت بهینه سازی و شفاف سازی عملکرد سازمان ها؛ اخیرا هم در جلسه ای با معاون عمرانی استاندار جناب دکتر علیخانی این مهم مطرح گردید و ایشان نیز به اهمیت این موضوع اشاره داشته و درراستای راه اندازی سامانه یکپارچه دهیاری جهت مدیریت شیشه ای درحوزه روستایی حمایت های بسیارخوبی از ایشان دریافت کردیم و امیدواریم با حضور ایشان و یاری خداوند متعال به زودی اتفاقات بزرگ ومثبتی در حوزه دهیاری های استان مازندران نیز محقق گردد.

از دیگر خدماتی که شرکت در حال ارائه آن می باشد می توان به مشاوره و رفع چالش های کسب و کار در شرکت های خصوصی و استارت اپ ها اشاره داشت.

هرازنیوز : در خصوص اعضای تیم فنی تان توضیح میدهید ؟

تیم رای گستر با بیش از 10 نفر متخصص حوزه های برنامه نویسی، مارکتینگ و کوچینگ تا کنون موفق به ارائه خدمات تضمینی به این گروه از مخاطبین بوده است.

هرازنیوز: اگر نکته ای برای حمایت مسوولان شهری و استانی دارید بفرمایید .

اخیراً شهرداری آمل اقدام به برگزاری مناقصه ای تحت عنوان تحول سازمانی کرده است و به دلیل ارتباط حوزه کاری شرکت با موضوع مورد نظر مناقصه، اطلاعات و اسناد مناقصه رو خریداری کرده و بعد از بررسی اسناد متاسفانه با حجمی زیادی ایرادات و ابهام در این مناقصه مواجه شدیم که از نظر فنی کاملا غیر تخصصی تعریف شده بود.

همچنین پس از بررسی مفاد آن به نتایج قابل تاملی رسیدیم همچون شرایط شرکت هایی که می توانند در این مناقصه شرکت کنند که قطعا هیچ شرکتی از آمل یا حتی مازندران نمی توانست در این مناقصه شرکت کند که این نشان می دهد حمایت از شرکت های بومی در این مناقصه اصلا دیده نشده و این اشتغال به جای اینکه در شهر خودمان ایجاد شود قرار است برای شرکت های غیر بومی در استان های دیگر به وجود بیاید. 10 ماده تحولی هم که در این اسناد مطرح شده اولا  به صورت کاملا کلی مطرح گردید و دوما اصلا مشخص نیست که تنظیم کننده های این مناقصه در هربند این مناقصه به دنبال چه چیزی می باشند، ما حتی با برخی از واحدهای شهرداری ارتباط گرفتیم و صحبت کردیم تا به جزئیات دقیق تر و فنی تری از بندهای منتشر شده مناقصه برسیم ولی متاسفانه هیچ درخواستی از واحدها یا هیچ دیدگاهی نسبت به این 10 ماده  تحولی که در مناقصه قرارداده شده بود وجود نداشت و امیدوارم مسئولین ذیصلاح آگاهانه تر به این مهم رسیدگی کنند تا به هدف اصلی یعنی ایجاد تحول بنیادین در سازمانی چون شهرداری محقق گردد؛ زیرا با این اسناد منتشر شده که اعلام درخواست ها تخصصی نبوده قطعا نمی توان به نتایج مشخص با برنامه ریزی درست و طرح عملیاتی رسید. امیدواریم که مسئولین محترم در این خصوص بررسی بیشتر و بهتری داشته باشند تا با ایجاد و آغاز یک کار که در راستای اعتلای شهر می بایست باشد به نتایج بدی ختم نگردد.

سخن آخر: شخص بنده و همکارانم در مجموعه شرکت رای گستر کاسپین همیشه به دنبال تلاش و کوشش مضاعف توام با تفکر به روز و مسئله محور طی این سال ها فعالیت داشته ایم؛ در سخن پایانی خود می خواهم به این نکته اشاره کنم که اگر مدیران و مسئولین سازمان ها و ادارات شهری و استانی به توانمندی و ظرفیت های بومی خود شناخت و آگاهی پیدا کرده و از این ظرفیت ها برای توسعه سازمان ها استفاده نمایند؛ در نهایت به ایجاد اشتغال درون شهرستانی و استانی منتهی که منجر به گردش مالی، دریافت مالیات و … در استان خودمان خواهد شد.

 

مشخصات شرکت رو هم برای ارتباط گیری بفرمایید 

 

شرکت: تحلیل گران رای گستر کاسپین(رای گستر)

آدرس سایت: www.raygsoatr.ir

آدرس فضای مجازی: raygostarco

شماره تماس: 09111008660  –  01144440715

 

امیدواریم اعضای شورا شهر و شهرداری آمل در سالی که از سوی رهبر انقلاب مزین به سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین نامگذاری شده  است شاهد حمایت بیشتر مسوولان از شرکت های توانمند بومی  دانش بنیان  باشیم . اگر دست شان را نمی گیریم دیگر کمرشان را هم نشکنیم.

مهرداد اکبری

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *