نماز عبادی و سیاسی جمعه شهر آمل ( 10 / 04 / 1401 ) به امامت حضرت حجت الاسلام سید جلیل مرتضوی برگزار شد.

به گزارش هراز نیوز : حجت الاسلام  مرتضوی در خطبه اول نماز با تبریک فرا رسیدن ماه ذی الحجه  گفت : این روزها از ازدواج که یک امر مقدس هست و هم سنت نبی ص ما و هم دین ما به ما دستور داده است کمتر حرف زده می شود اما دشمنان می خواهند کانون خانواده را سست بکنند و این را همه ما می دانیم که خانواده جایی است که شخصیت انسان شکل می گیرد و خانواده را می شود به یک کشور کوچک تشبیه کرد و همه ابعاد را در خودش دارد .

رییس شورای فرهنگ عمومی آمل  در ادامه خطبه اول افزود : فرمانده خانواده پدر و مادر هستند و اگر خوب نقش آفرینی بکنند در این دولت کوچک موفق هستند و در غیر اینصورت شکست خواهند خورد و بعضی از ناهنجاری هایی که اتفاق می افتد بر سر همین مساله است ..

حجت الاسلام مرتضوی در پایان خطبه اول تصریح کرد : چنان مست زندگی هستیم که زرق و برق دنیوی گرفتارمان کرد ، طلاق اتفاق می افتد چرا ؟ کجای کار عیب دارد ؟ داماد پولدار می خواهیم یا داماد خدا ترس و با ایمان ؟ شما اگر دیده اید مبارکتان باشد . به یک جوان خدا ترس و بی پول زن کمتر می دهند  و این رسم نیست ؟ خیلی ها به حضرت زهرا س پیشنهاد پول و زر و دینار و چند صد شتر می دادند تا با او ازدواج بکنند آیا او قبول کرد هرگز ؟  و یا خود حضرت رسول جواب رد می دادند به خواستگار حضرت زهرا س اما وقتی حضرت علی ع به خواستگاری حضرت فاطمه س آمد چیزی نداشت جز تقوی و اخلاق نیکو و شجاعت و جوانمردی و مال هیچ وقت آرامش و عزت و آبرو نمی آورد و  آنچه عزت و سر بلندی می آورد تقوی هست و خدا ترسی و خدا باوری .

امام جمعه آمل در خطبه دوم با تبریک و گرامیداشت روز صنعت طی سخنانی گفت : برای مردم آمل افتخار است که مدیر کل صمت مازندران در نماز جمعه آمل حضور دارند و این نکته را خدمت جناب آقای فانی بگویم در بخش لاریجان بابت معدن نمار نگرانی هایی وجود دارد که انتظار داریم به طور جدی پیگیری بکنید و پشت پرده این کار را  هر کسی هست را شفاف سازی بکنید .

رییس شورای فرهنگ عمومی آمل در ادامه افزود : مشکل و گرفتاری های امروز ما این است قیمت هایی است که روز به روز فزونی دارد و کنترل نمی شود خود حضرت آقا و رئیس جمهور هم نگران هستند . دلسوزی حد و مرز دارد بایستی به فکر مردم بود . آقای فرماندار ، آقای مدیر کل صمت مازندران و  کسبه ها و بازاریان به فکر مردم باشید و  اداره کل صمت مازندران به وظیفه اش خوب عمل بکند و بعضی ها دغل باز هستند و  مطمئنا” دست دلالان را قطع خواهیم کرد .

حجت الاسلام مرتضوی در پایان خطبه دوم تصریح کرد   ما داریم می بینیم بی بند و باری و بی حجابی و کشف حجاب را ، آب بازی و کف بازی و این کارها چه معنایی دارد ؟ به فرماندار و ارشاد تذکر می دهم نگذارند برگزار بشود ؟ امروز همت من و شما را می طلبد و دلسوزی به مردم را ،  مجوز آن برنامه را ارشاد داده است نمی دانم جلوگیری بکنید و در چهار چوب قانون و شرع مقدس برنامه اجرا بکنید . تعارف نداریم ، کسی بخواهد با ارزش های دینی بازی بکند ریشه اش را قطع می کنیم هر کسی می خواهد باشد ؟ کمترین در آمد را امروز قشر روحانیون دارند و با شهریه امورات خود را می گذرانند .  آموزش و پرورش و تامین اجتماعی ما اینها گرفتاری هایی جامعه است تا اصلاح بشود زمان می برد .  دولتهای قبلی انباشته کردند و دولت فعلی دارد الان پیگیری می کند .

گزارش و عکس : حسن جوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *