فرماندار آمل خبرداد

آغاز اجرای فاز سوم تامین فیبر نوری زمینی بخش لاریجان آمل 

 

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان آمل از آغاز اجرای فاز سوم و پایانی تامین فیبرنوری زمینی بخش لاریجان این شهرستان خبرداد.

به گزارش هرازنیوز سید عباس حسینی در بازدید از آغاز عملیات حفاری فاز سوم تامین فیبر نوری بخش لاریجان با بیان اینکه این پروژه از سوی اداره مخابرات شهرستان آمل در حال اجرا است، بیان کرد: این پروژه با عنوان طرح فیبر USO جاده هراز آمل در سه فاز اجرایی می شود.

وی با بیان اینکه اجرای فیبر نوری زمینی از آمل به لاریجان به طول ۱۰۰ کیلو متر با اعتبار حدود ۵۰ میلیارد تومان انجام می شود، بیان کرد: فاز اول این طرح کامل تمام شد و مورد بهره برداری قرار گرفت که از آمل تا سیاه بیشه – باغ صفا اجرایی شده است.

حسینی تصریح کرد: فاز دوم این پروژه نیز بیش از ۹۸ درصد از محدوده باغ صفا تا بائیجان و روستای هفت تن انجام شده است.

فرماندار شهرستان آمل تاکید کرد: هم اکنون عملیات اجرایی فاز سوم این پروژه با حفاری مسیر اجرای پروژه آغاز شده که از منطقه بائیجان تا گزنک و انتهای کار در روستای نوا برنامه ریزی شده است.

وی با اشاره به اینکه محل تامین اعتبار این پروژه، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و از محل طرح های USO  به منظور بهینه سازی و ارتقا و افزایش پهنای باند بخش لاریجان در بخش تلفن ثابت و همراه است، تصریح کرد: ارتقا سایت های همراه از 2G و یا 3G به 4G و LTE ، افزایش پهنای باند اینترنت خانگی، بستر سازی مناسب بمنظور ایجاد امکانات جدید در زمینه تلفن ثابت و جلوگیری از قطعی های مکرر کابل های هوایی موجود و کاهش چشمگیر خرابی و قطعی ارتباطات بخش لاریجان از اهداف اجرای این پروژه به شمار می رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *