نشست بررسی مشکلات حوزه صنعت و معدن آمل با حضور فانی مدیرکل صمت مازندران؛

فرماندار آمل: اختیار نظارت شهرستانی بر معادن افزایش یابد 

 

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان آمل در نشست بررسی مشکلات حوزه صنعت و معدن شهرستان با حضور فانی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت مازندران، خواستار افزایش اختیار نظارت شهرستانی بر فعالیت های معدنی شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آمل، سید عباس حسینی در این دیدار که با حضور فعالان صنعتی و تولیدی شهرستان در محل اتاق بازرگانی آمل صورت گرفت، با اشاره به اینکه مشکل زمین صنعتی یکی از مهم ترین معضلات شهرستان به شمار می رود، تصریح کرد: تامین زمین برای تولیدکنندگانی که امروز در نوبت دریافت زمین صنعتی قرار گرفته اند اولویت اصلی برای ارتقای جایگاه اقتصادی شهرستان آمل به شمار می رود.

وی با بیان اینکه سرانه زمین صنعتی به نسبت تولیدات این شهرستان و ضریب نفوذ حوزه تولید آمل در استان مازندران چندان مورد رضایت  نیست، عنوان کرد: در صورت تامین زمین، میزان به کارگیری نیروی انسانی نیز در شهرستان افزایش می یابد و تولید ناخالص منطقه نیز با رشد مواجه خواهد شد.

حسینی با تاکید بر اینکه در حوزه تولید و صنعت، مهم ترین مشکل شهرستان آمل، فعالیت معادن است، تصریح کرد: چرخه تولید و سیکل فعالیت معادن استاندارد نیست و از این رو نارضایتی های بسیاری از سوی مردم در این زمینه وجود دارد.

وی با بیان اینکه اداره صمت آمل یک کارشناس حوزه معدن ندارد و کارشناسان این حوزه در استان مستقر هستند، بیان کرد: در این زمینه دغدغه بسیاری وجود دارد تا بتوان سهم شهرستان را از نظارت بر فعالیت معادن به منظور پاسخگویی به افکارعمومی ارتقا داد.

فرماندار آمل با اشاره به اینکه در سایه عدم نظارت ها، تخلفاتی در حوزه معادن صورت می گیرد که موجب می شود حق و حقوق دولتی در این زمینه مغفول بماند، عنوان داشت: استقرار کارشناس حوزه معدن و نیز  افزایش اختیار نظارت بر معادن یک مطالبه جدی در این زمینه است.

مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران نیز در این نشست با اشاره به اینکه جایگاه آمل در تولید و صنعت استان انکارشدنی نیست، بیان کرد: در حوزه بررسی مشکلات این شهرستان نیاز است که جمع بندی های لازم صورت گرفته و سرفصل ها به صورت دوره ای مورد بررسی قرار گیرد.

مجید فانی با بیان اینکه بهره مندی همه ذینفعان از حوزه معدنی مورد تاکید است، تصریح کرد: در این زمینه تلاش می کنیم بتوان به جمع بندی موثری دست یافت.

رسیدگی به درخواست های تامین زمین، مشکلات بانکی، مشکل تامین نیروی انسانی، صادرات و نیز حوزه کسب و کار از مسائل مهم مطرح شده در این نشست بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *