سید عباس حسینی فرماندار آمل در جلسه صیانت از دماوند؛

رفع مشکلات قله دماوند نیازمند مشارکت همه جوامع ملی و محلی است

 

جلسه صیانت از قله دماوند با حضور سید عباس حسینی معاون استاندار مازندران و فرماندار ویژه شهرستان آمل، محیط زیست، منابع طبیعی، شهرداری و شورای اسلامی شهر رینه و جمعی از تشکلهای مردم نهاد در شهر رینه برگزار شد. 

 

سید عباس حسینی فرماندار آمل در این جلسه با اشاره به اینکه قله دماوند یک اثر ملی طبیعی است و صیانت از آن خواسته تمامی شهروندان و دوستداران محیط زیست است، تصریح کرد: رفع مشکلات قله دماوند نیازمند مشارکت همه جوامع ملی و محلی است.

وی با بیان اینکه ساماندهی صعودکوهنوردان به قله دماوند، از خواسته های دوستداران محیط زیست و طبیعت منطقه است، بیان کرد:  مدیریت و ساماندهی چرای دام، باید در کنار تحقق منافع ذینفعان واقعی، به حفاظت از طبیعت نیز باید کمک کند.

فرماندار آمل جاده سازی، ساخت و ساز و تغییر کاربری اراضی ملی، یک تهدید جدی برای دماوند است، از دستگاه های متولی خواست نظارت ها در این حوزه را افزایش دهند.

وی آتش سوزی و اطفا حریق و زباله را از موارد مبتلابه قله دماوند ذکر کرد و گفت: بخش مهمی از حوادث در دماوند به وسیله گردشگران و مردم رقم می خورد از این رو حفظ و احیای دماوند بدون مشارکت همه مردم میسر نمی شود.

حسینی با بیان اینکه مدیریت یکپارچه قله دماوند با همکاری همه دستگاه های اجرایی و نیز مشارکت گسترده مردم، انجمن های محیط زیستی و دوستدار طبیعت و گردشگران میسر می شود، گفت: همه دستگاه های اجرایی برای صیانت از قله دماوند باید نسبت به جلب مشارکت مردم و نیز افزایش نظارت ها بر این میراث طبیعی برنامه ارایه دهند. 

 

همچنین پیش از این جلسه، کاشت ۱۱۰۰ اصله نهال در منطقه ایرا لاریجان با حضور فرماندار، شورای اسلامی، دهیاری، محیط زیست و جوامع محلی انجام شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *