محمدی شورای شهر


اگر بدنه شهرداری جراحی نشود، تغییر رویه مدیریتی صورت نگیرد و از حالت رکود خارج نشود در آستانه ورشکستگی است
مسئول کمیسیون طرح و برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر آمل در نشست با اصحاب رسانه و خبرنگاران گفت : اگر بدنه شهرداری جراحی نشود، تغییر رویه مدیریتی صورت نگیرد و از حالت رکود خارج نشود در آستانه ورشکستگی است .
به گزارش هرازنیوز ، احمد محمدی در این نشست با تبریک اعیاد شعبانیه بیان کرد : بیش از 35 روز تعرفه عوارض و بودجه سال 1401 شهرداری در کمیسیون طرح و برنامه و بودجه شورا و شهرداری مطرح بوده و رخدادی است که کمتر سابقه داشته و در طی این مدت تعرفه عوارض و بودجه سال 1401 شهرداری کلمه به کلمه و بند به بند بررسی شده است .
مسئول کمیسیون طرح و برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر آمل با بیان اینکه از بدو شروع بکار شورای دوره ششم مسائلی را آنالیز کردیم و در پی حل آنها هستیم افزود : الحمدا… کارهای اصلی تعرفه عوارض و بودجه سال 1401 شهرداری انجام شده و یکسری موارد جزئی وجود دارد که در حال حل شدن است .
وی با بیان اینکه سامانه شفافیت، از خواسته های اعضای شورا می باشد و کلیه قراردادها، پروژه ها، تعرفه عوارض و بودجه شهرداری باید در سایت شهرداری بارگذاری شود تا مردم بدانند چه اتفاقی قرار است در شهر بیفتد تصریح کرد : مردم به ما اعتماد کردند و ما باید پاسخگوی این اعتماد باشیم و به خاطر کسی به این اعتماد خیانت نکنیم .
مسئول کمیسیون طرح و برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر آمل خاطرنشان کرد : بنده در سال های گذشته که عهده دار مسئولیت در شهرهای دیگری بودم همیشه آمل را به عنوان شهر پیشرو در استان معرفی می کردم و اعتقاد داشتم که باید از این شهر الگو گرفت چرا که چهره شهر فصل به فصل تغییر می کرد اما چند سالی است که این رکود را در پروژه های اساسی و تاثیرگذار که بتواند چهره شهر را تغییر دهد می بینیم و شهرداری دچار روزمرگی شده است و حتی در سال جاری که دهیاری ها هم در دده فجر حداقل یک طرح عمرانی و خدماتی برای افتتاح داشتند شهرداری آمل به عنوان یک کلانشهر در استان هیچ گونه پروژه ای نداشته است .
وی با تاکید بر اینکه اگر بدنه شهرداری جراحی نشود، تغییر رویه مدیریتی صورت نگیرد و از حالت رکود خارج نشود در آستانه ورشکستگی است بیان داشت : در حقیقت بیشترین ضرر را شهروندان خواهند کرد و خدماتی که مردم عزیز شهرمان استحقاق آن را دارند از آن محروم می شوند .
محمدی با بیان اینکه متاسفانه بدنه شهرداری نامتوازن بزرگ شده است و در مقطعی در دو دوره از شورا طی 8 سال، حجم نیروهای شهرداری تقریبا نزدیک به دو برابر افزایش یافته است اذعان داشت : شهرداری آمل در برخی از امور پیشقدم بوده است که شهرهای دیگر این کار را نکردند از جمله سازمان عمران شهرداری که دارای 230 نیروی متخصص، کارخانه بتن و آسفالت بوده تعطیل شد و یکی از مطالبات به جد اعضای شورا احیای سازمان عمران شهرداری می باشد .
وی افزود : مطابق قانون 40 درصد از بودجه شهرداری باید به بخش عمرانی اختصاص داده شود که شاید در ظاهر دفترچه عوارض اتفاق بیفتد ولی در عمل اجرا نمی شود و از بودجه عمرانی کسر و به بودجه جاری و سایر هزینه های شهرداری اختصاص داده می شود که کاهش خدمات به شهر و شهروندان را در پی داشته است و به همین خاطر به عنوان عضوی از شورا به جهت عدم ارائه خدمات مطلوب در سال 1400 از کلیه شهروندان عزیز عذرخواهی می کنم .
مسئول کمیسیون طرح و برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر آمل گفت : بودجه سال 1400 شهرداری تا این لحظه حدود 60 درصد محقق شده است و شهرداری کسری بودجه دارد و این کسری بودجه خدماتی است که باید به شهروندان داده می شد و نشده است، متاسفانه بودجه شهرداری در سال 1400 حبابی بسته شد و تلاشی برای تحقق آن نشده است .
وی با بیان اینکه ما نباید برای اداره شهر دست در جیب شهروندان کنیم، ما مخالف کار سرمایه گذاران نیستیم ولی عواید سرمایه گذاری را باید شهروندان ببینند ادامه داد : متاسفانه ماده صد در شهرداری آمل از سال 96 تا 99 تقریبا ثابت نگه داشته شده است در حالی که در چند سال اخیر ارزش ملک و ساختمان چند برابر افزایش پیدا کرده است .
محمدی یادآور شد : ارزش افزوده ناشی از تغییر کاربری برخی از ساختمان ها بسیار ناچیز است، نرخ صدور پروانه در برخی از نقاط شهر از روستا ها هم ارزان تر است ما در بحث عوارض نقاط آسیب پذیر شهر را دیدیم و در این مناطق به سمت افزایش نرفتیم، یکسری اتفاقات در نرخ تعرفه عوارض، خدمات و ماده صد در طی چند سال اخیر رکودی را در شهر ایجاد کرده است و ما پس از لحاظ کردن نقاط آسیب پذیر و ضعیف، تعدیلاتی ایجاد کردیم .
وی با بیان اینکه شهرداری را موظف به احداث پارکینگ طبقاتی در سال آینده نمودیم اظهار داشت : ما به سمت کاهش هزینه ها رفتیم در انتخاب پیمانکاران ورود کردیم و فضای رقابتی ایجاد کردیم تا انحصار پیمانکاری شکسته شود .
مسئول کمیسیون طرح و برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر آمل بیان کرد : باید بودجه و تعرفه عوارض را واقعی ببینم، شهرداری سرمایه های زیادی در این شهر دارد، شهرداری باید دنبال درآمد پایدار برود و سرمایه های راکد را تبدیل به جاری کند، اگر از آنها استفاده نکند آورده ای برای شهر ندارد .
وی با اشاره به اینکه خیلی از شهرداری ها به سراغ تسهیلات و اوراق مشارکت رفتند و در جامعه ای که تورم این چنینی وجود دارد گرفتن وام بهترین فرصت است افزود : تا پروژه های نیمه کاره تمام نشود پروژه جدیدی آغاز نخواهیم کرد، برای تعریض خیابان ها تهاتر با املاک شهرداری را در نظر گرفتیم و در کمیسیون تملک باید به سمتی حرکت کنیم که تملک ها منجر به اجرای پروژه شود .
محمدی گفت : بودجه خوبی برای توانمندسازی نیروهای شهرداری، شناسایی نیروهای توانمند و اصلاح ساختار در نظر گرفتیم، ما مدیران متعهد می خواهیم .
وی در پایان گفت : امیدوارم با عزم اعضای شورا و همکاری شهروندان و دلسوزانی که مجموعه شورا و شهرداری را نقد می کنند بتوانیم گام های خوبی در ارائه خدمت به شهروندان فهیم آملی برداریم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *