به گزارش پایگاه خبری هراز نیوز : نماز عبادی و سیاسی جمعه آمل ( 22 بهمن 1400 ) به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین سید جلیل مرتضوی امام جمعه آمل در مصلی میر بزرگ برگزار شد.

حجت الاسلام مرتضوی در ابتدای خطبه اول نماز گفت : ملاک برتری انسانها تقوی هست یعنی اگر بخواهیم انسانها را بر یکدیگر امتیاز بدهیم از نگاه تقوی است و عمل به آن .

  رییس شورای فرهنگ عمومی در ادامه خطبه اول افزود : در آستانه ولادت با سعادت دو امام بزرگواری هستیم و دو امامی که هر کدام ویژه گی های خاص خودش را دارد ، امام‌ جواد ع فرزند حضرت امامرضاع ع در شرایطی متولد شد که جهان را غرق در نورانیت خودش و امامت خودش قرار داد و این مولود دل امامرضاع و دل جهان اسلام را شاد نمو و مولود بعدی حضرت امام  علی ع آن مولودی که زیبایی زمین هست و آسمان و آن مولودی که همه تاریخ نویسان چه سنی مذهب و چه شیعه و غیر شیعه اذعان دارند که او تنها مولود که به است و خدای عز وجل به او افتخار می کند و نه از نگاه شمشیر زدن بلکه از نگاه عبادت و بندگی کردن خداوند .

رییس شورای فرهنگ عمومی آمل در پایان خطبه دوم تصریح کرد : اگر امیر بیان در جنگهای احزاب و جمل و احد و دیگر جنگها در کنار رسول اعظم ص شمشیر می زد به وظیفه خود عمل کرده است و از نگاه عبادت و بندگی کردن است و این را هم اضافه بکنم که بحث ما در خطبه های گذشته از سوره حجرات بوده است امیدواریم که تا پایان سال بتوانیم این بحث را تمام بکنیم و در سال ۱۴۰۱ بحث هایی  پیرامون نگاه اجتماعی و اخلاقی را برای شما مومنان و نماز گزاران بیان بکنیم و در آیه های قبل می فرماید تکبر و غرور ممنوع ، تجسس ممنوع ، دروغ و غیبت ممنوع ، اینها با تقوی سازگاری ندارد و هیچ فردی بخاطر رنگ و اندام و لسان خوب داشتن و داشتن نژاد ، برتری از دیگری ندارد این اصل قرآن و یک موضوع مهم است

حجت الاسلام مرتضوی در آغازین خطبه دوم با تبریک فرا رسیدن یوم الله 22 بهمن و سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گفت : خداوند کار خوب را از اهل تقوی می پذیرد و ای چه کسانی از بیت المال دزدی می کنند و بزرگ خیر ( نیکوکار ) خودشان را جلوه می دهند ؟ از بیت المال می زنند و خودشان را خیر ( نیکوکار ) جا می زنند  اینها جاهل هستند و باید با آنها برخورد کرد .

امام جمعه آمل در ادامه افزود : شهید حاجی زاده در خانطومان شهید می شود و سرش بر بدنش نبود  و مادرش به هنگام گذاشتن فرزند شهیدش در قبر می گوید خدایا از من راضی باش و این را نیز می گویم که تعارف با کسی نداریم کسانی که می خواهند بیت المال را بخورند از حلقوم آنها بیرون می کشیم  و هیج ترسی هم از کسی نداریم و واهمه ایی نداریم و با  هیچکس عقد اخوت نبستیم  .

رییس شورای فرهنگ عمومی در پایان خطبه دوم تصریح کرد : اینها را نگوییم ؟ من از گناه و فردای قیامت خودم می ترسم و تا به الان  نه بر علیه کسی حرف زددم و  نه کلمه ای نوشتم. اما کسانی که بر مسند فساد نشستند و قدرت به دست گرفتند هیچ ابایی نداریم و بیان می کنیم فسادهای آنان را و من از کارگری دفاع کردم و گفتم باید کارخانه ها باز بشود کارگران روزی بخورند ‌ و قدرت موشکی ما برد ۱۴۰۰ کیلومتر دارد اما جوان ما بیکار است و دارند به ما می خندند به همین جوانان میدان بدهیم و اعتماد بکنیم حقیقتا امانتی را که به جوانان سپرده شود به سر انجام خوب خواهند رساند و ما باید مردم را به همراهی انقلاب تشویق بکنیم و حماسه امروز مردم آمل بسیار ستودنی است و این نشاندهنده این است که مردم از ما جلوتر هستند  و دست تک تک مردم را می بوسم و ممنوع است با آبروی کسی بازی بکنیم یقینا” قوه قضاییه باید رصد بکند و بررسی بکند چه کسی بر سر مردم کلاغ گذاشته است و آن را به مردم معرفی بکند .

و در پایان هم از شهرداری تشکر می کنم که گرمخانه را درست کردند و بی خانمان ها در آنجا می خوابند و غریبه و غیر غریبه به آنجا می روند و این کار خوبی بوده است که برای بی خانمان این شهر کار بسیار خوبی را انجام داده اند .

گزارش و عکس : حسن جوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *