امام جمعه آمل : عده ای با رشوه گرفتن و اختلاس و پولشویی به جاهایی رسیده اند و مفلسنامه گرفتند باید با آنها برخورد بشود

نماز عبادی و سیاسی جمعه ( مورخ ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ ) به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلین سید جلیل مرتضوی امام جمعه آمل در مصلی میر بزرگ برگزار شد.

به گزارش پایگاه خری هراز نیوز : حجت الاسلام سید جلیل مرتی در خطبه اول نماز گفت :  اهل بیت ع رعایت تقوی الهی را شرط دوری از گناهان می دانند و اگر می خواهیم رضایت رب العالمین را  فراهم بکنیم باید به دستورات این آیه عمل بکنیم  و قرآن کریم می فرماید ای کسانی که ایمان آوردید از بسیاری از بد گمانی دوری بکنید زیرا بعضی از بدگمانی ها گناه هست و در زندگی دیگران تجسس نکنید و غیبت نکنید . رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان آمل در پایان خطبه اول تصریح کرد : بدبینی و گمان بد به مسلمان ممنوع است و یک فرد مسلمان نباید در زندگی مردم تجسس بکند .و آنچه که الان جامعه گرفتار آن هست تجسس و سرک کشیدن در زندگی این و آن است و قرآن به ما دستور می دهد غیبت را از زندگی خودمان دور بکنیم و در همه حال رضایت خداوند متعال را در نظر داشته باشیم  و اتفاقا”حسن ظن نه تنها خوب است بلکه بسیار کار شایسته ای هم هست ‌ و سو ظن و گمان بد ممنوع است  و از طرفی هم حتی اگر می خواهیم خوبی کسی را بگوئیم اگر طرف راضی نباشد نباید بگوئیم و ممنوع است در پشت سر دیگران حرف زدن . حجت الاسلام سید جلیل مرتضوی در خطبه دوم با تسلیت سالروز شهادت حضرت امام هادی (ع) و رحلت مرجع عالیقدر حضرت آیت الله صافی گلپایگانی گفت : این روزها سالروز درگذشت ابوالشهیدین مرحوم حاج سید محمود کاظمی دینان است وقتی در مجلس موقع اذان می شد از روی اخلاص و تقوی  و از نگاه خدا باوری انجام می داد  و اذان گفتن و مداحی کردن و خدمت کردن به مردم  همراه با صاف بودن و همراه بودن و همدلی بوده است و دو فرزند عزیزش را هم تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کرده است .

امام جمعه آمل در ادامه خطبه دوم افزود :  این روزه اراذل و اوباش جولان می دهند نبود قانون خوب از نیروی انتظامی باید مورد بررسی دقیق قرار بگیرد و پرسنل نیروی انتظامی که در حال مامؤریت هست و  سلاح داشته باشد و به هنگام بروز حادثه نتواند از خودش دفاع بکند این از مظلومیت نیروی انتظامی است و دولت و مجلس باید از نیروی انتظامی حمایت بکند تا این اراذل و اوباش ریشه کن بشود .

رییس شورای فرهنگ عمومی آمل در پایان خطبه دوم تصریح کرد : دهه مبارک فجر را تبریک می گوییم خدمت شما مؤمنین و مردم عزیز شهرستان آمل و این نکته را بگویم که در فناوری نانو و علم و فناوری پیشرفت های خوبی داشته ایم اما با وجود این پیشرفت ها در زمینه معیشت و اقتصاد مردم ضعف داریم  و بیانات رهبری معظم انقلاب در مورد بی کیفیتی خودرو واقعا جای تامل دارد . حقیقتا” چه دستی در کار است که نمی شود خودروی با کیفیت تولید کرد ؟ مگر نمی شود ؟ بله می شود اما دست هایی در کار هست که این اتفاق ها می افتد . حجت الاسلام مرتضوی در پایان خطبه دوم تصریح کرد : همه ما وامدار مردم هستیم و وامدار سرمایه داران نیستیم و نخواهیم بود  و فردای قیامت هر کدام ما به عمل خودمان در پیشگاه خداوند متعال سنجیده می شویم  و متاسفانه عده ای با رشوه گرفتن  و رشوه دادن و اختلاس و پولشویی به جاهایی رسیده اند و با چند کاغذ پاره مفلسنامه گرفتند و از پرداخت وام هایی که گرفته اند خود داری می کنند بایستی با آنها برخورد کرد و این وظیفه است  و دولت تا می خواهد در مقابل این افراد بایستد کارگران را اخراج می کنند تا دولت نتواند به خواسته به حق خود و ملت برسد و باید جدی پیگیر باشند .

گفتنی است ، دکتر ابراهیمی مدیر کل بیمه روستایی و عشایری مازندران قبل از خطبه های نماز جمعه در رابطه با بیمه کشاورزان و برقراری مستمری بیمه شدگان روستایی و عشایری سخنرانی کرد.

گزارش  عکس : حسن جوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *