نماز  عبادی و سیاسی جمعه آمل  ( ۳ دی ماه ۱۴۰۰ ) به امامت جمعه حجت الاسلام والمسلمین  سید جلیل مرتضوی امام جمعه آمل در مصلی میر بزرگ برگزار شد.

به گزارش هراز نیوز : حجت الاسلام سید جلیل مرتضوی در خطبه اول نماز ضمن توصیه همگان به رعایت تقوی الهی گفت : تقوی باعث سربلندی و عزت و آبروی انسان می شود و با رعایت تقوی است که آدمی به جایگاه والایی می رسد  و هر انسانی برای زندگی خود الگویی دارد  هر انسان مسلمان و غیر مسلمان  برای خودش الگویی انتتاب می کند و غیر مسلمان هم حضرت امام علی ع و حضرت امام حسین ع و معصومین علیهم السلام را الگوی زندگی خود قرار می دهند و در این مسیر گام بر می دارند .

حجت الاسلام مرتضوی در ادامه خطبه اول افزود : پیامبر اسلام ص می فرماید اهلبیت ع من بهترین الگو برای انسانها هستند و حضرت فاطمه زهرا س مثل نگینی میدرخشد و رضایت پیامبر ص رضایت خداوند را در پی دارد و از طرفی هم حضرت فاطمه زهرا س بهترین الگو برای جهان آفرینش است و مطالبی را که در خطبه فدکیه به آن اشاره کرده است بر مبنای بصیرت افزایی است و همه اینها می تواند که الگوی خوبی باشد برای همه ما .

رییس شورای فرهنگ عمومی آمل در پایان خطبه اول تصریح کرد : حضرت زهرا س از همان طفولیت از برپایی نماز و عشق به خداوند لذت می برد . در کودکی هم با خدای خود راز و نیاز می کرد و عشق می کرد با این لذت معنوی و اگر قرار است بندگی بکنیم چه کسی را الگو قرار بدهیم ؟ آیا حضرت زهرا س بهترین الگو نیست ؟ و خداوند آفرینش را بر مبنای بندگی قرار داده است و حقیقتا” زهرای مرضیه  س بهترین الگوی همه ما هست چرا که نام او در عالم آفرینش طنین انداز شد و فاطمه ( س ) را باید در عرش برین جستجو کرد.

حجت الاسلام مرتضوی در خطبه دوم نماز با تسلیت و تعزیت فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت زهرا  ( س) و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی یاد آور شد : بحثی که الان می خواهم به آن بپردازم مسئله بیمارستان امامرضا ع این شهر است که قدمت طولانی دارد و از شبکه بهداشت شهرستان آمل  و استان تشکر داریم و بیمارستان امام با تمام وجود  برای جراحی قلب راه اندازی شده است هم خیرین و هم بهداشت و بعضی ها هم  به نیت درگذشتگان خود کمک کرده اند تا این بیمارستان امام در بخش جراحی فعال بشود و حالا زیبنده نیست که با فعال شدن بخش جراحی بیمارستان امام ، بیمارستان امامرضا ع ضعیف بشود  .

امام جمعه آمل در ادامه افزود : ساری را ببینید ، بابل را ببینید این شهرها را در بر دارد اما آمل شهرهای محمود آبا و نور و چمستان و … را در بر دارد و مردم علاقه دارند به  بیمارستانی که نام مبارک امامرضاع در شهرشان هست و با این همه علاقه مردم به بیمارستان امامرضا ع ، بخش جراحی تعطیل بشود ؟  دقت نظر داشته باشیم تا این بیمارستان به این وضع نیفتد و تذکر می دهم .

رییس شورای فرهنگ عمومی آمل در بخش دیگری از سخنان خود در خطبه دوم بیان داشت : امامزاده ابراهیم ع آمل برای آملی ها و اطراف آملی ها تقدس خوبی دارد و مدفن شهدای انقلاب و بزرگان بسیار زیادی هست و انصافا”مردم علاقه خاصی به امامزاده ابراهیم ع دارند و این امامزاده ابراهیم ع جایگاه ویژه ای دارد و از دادستان محترم تشکر می کنم که دیروز جلسه ای را گذاشتند و رییس و معاونین اداره کل اوقاف باید جواب بدهند . هم روحانی و هم امین ما دارند کارهای خوبی انجام می دهند و تندی و بی احترامی را نمی پذیرم  و دادستان مدعی العموم هستند و پیگیر هستند . روسای ادارات استان و شهرها باید جوابگو باشند و از رهبری خرج کردند و این بی انصافی است .  چند سالی است که امامزاده ابراهیم ع قطب فرهنگی شهر ما هست و الان هم باید همینطور باشد ما میدان داری بکنیم و در این میان گام بر داریم و نباید شانه خالی بکنیم و من تقاضا دارم که هیات امنا شکل بگیرد و حساب و کتاب به خوبی ارایه بدهید و مردم باید بدانند اولین و آخرین حساب و کتاب شما را و همه بایستی بدانند و جواب بدهند بحث حساب و کتاب را

 امام جمعه آمل در ادامه خطبه دوم تصریح کرد : در بحث اراذل و اوباش که گفتیم  فرماندهی انتظامی استان طرح ظفر را اجرا کردند و اراذل و اوباش را دستگیر کردند و این از مطالبات مردم است و ما با مردم رفیق هستیم  . ‌

و در دیداری که با حضرت حجت الاسلام علی اکبری رییس شورای سیاستگزاری نماز جمعه کشور داشتم پیگیر بازسازی فضای مصلی شهر شدیم و از شورای سیاستگذاری کشور آمدند و فضا را دیدند و گفتیم که این مصلی قدمت حدود ۴۰ ساله دارد و نیاز به مرمت و بازسازی دارد و با تمام رضایتمندی برای توسعه مصلی و ترمیم مصلی قول مساعدت دادند و در دستور کار قرار گرفت و تشکر می کنیم که این حرکت فرهنگی را در  دستور کار خود قرار دادند  تا بتوانیم یک مجموعه فرهنگی خوب را در شهر آمل داشته باشیم و انشاالله در ۳ یا ۴ هفته آینده  کار بازسازی را در دستور کار قرار خواهیم داد .

رییس شورای فرهنگ عمومی آمل در آخرین بخش خطبه دوم بیان داشت : 9 دی روز بصیرت و میثاق با ولایت است و روز بزرگی است و ما اگر این روز را فراموش بکنیم خیانت می کنیم به تاریخ انقلاب اسلامی ۹ دی با فتنه گران ایجاد شده است و همان کسانی که سکوت اختیارکردند کمتر از فتنه گران نبودند و روز بصیرت است و روز آگاهی است  و باید به دنیا تفهیم بکنیم این میدان داری مردم ولایتمدار را و حقیقتا” خواص معدود هستند و خیلی ها می توانستند به میدان بیایند و اما سکوت اختیار کردند و تنها کسی که به میدان آمد امام خامنه ای بود  . خدا می داند که که این فرزند زهرا س در آن خطبه دلنشین  که هم حکیمانه بود و و هم پیامبر گونه چگونه ایراد خطبه فرمودند و او جانشین حضرت امام زمان عج است . اگر جامعه ما در آرامش هست و و نام ایران در جوامع بین الملل می درخشد به خاطر صحبت های بصیرت افزایی این بزرگوار بوده است و پیروزی از آن این ملت است و مردم با امام بوده اند و این مردم در هر زمانی هن که می بودند به همین رو عمل می کردند .

                               گزارش و عکس : حسن جوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *