آزاد سازی میلیاردی اراضی کشاورزی در کلاردشت

فرمانده انتظامی استان مازندران از رفع تصرف 13 هزار متر مربع اراضی کشاورزی تغییر کاربری داده شده به ارزش 40 میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش هرازنیوز ، سردار مرتضی میرزایی درتشریح این خبر، بیان کرد:در اجرای قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی و در پی تغییر کاربری غیر قانونی زمین های زراعی و کشاورزی در شهرستان کلاردشت، موضوع در دستور کار فرماندهی انتظامی آن شهرستان قرار گرفت.

وی تصریح کرد : با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی، زمین های کشاورزی که با تغییر کاربری غیرمجاز از سوی افراد سود جو اقدام به احداث بنا شده بود، شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: ماموران انتظامی با هماهنگی قضائی و با همکاری ماموران اداره جهاد کشاورزی وارد عمل شده و حصارکشی ها و بناهای احداث شده در این زمین ها را تخریب و آزاد سازی شد.

سردار میرزایی با اشاره به اینکه برابر اعلام کارشناسان ارزش ریالی زمین های رهاسازی شده 40 میلیارد ریال برآورد شده اظهار کرد: دراین ارتباط 2 متهم به تغییر کاربری غیرقانونی زمین های کشاورزی دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی استان مازندران، اظهار کرد: هرگونه تصرف و ساخت و سازهای غیر مجاز در زمین های کشاورزی موجب اخلال در بخش تولید و اشتغال کشاورزان شده و بر اساس قانون جرم محسوب می شود.

سردار میرزایی از مردم خواست قبل از خريد هرگونه زمین اعم از مسکونی و زراعی از وضعیت کاربری ملک ویا ملی و خصوصی بودن آن با استعلام از ادارات ذی ربط اطمینان پیدا کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *