احمد سیفی

یالثارات الحسین
با سپاس از کلیه اصحاب رسانه انقلابی شهرستان به ویژه برادر ارزشمند جناب دکتر روزبه نصیری که تعامل تنگاتنگ با تشکیلات شورای ائتلاف داشته و دارند لازم میدانم قبل از پاسخ به سوالات شما این مصاحبه را مزیّن و متبرّک کنم بنام مبارک سالار شهیدان حضرت ابا عبداله الحسین (ع) و یاد ماه محرم الحرام حسینی، عاشورا و کربلای حضرت حسین بن علی (ع) و اهل البیت و یاران باوفای آن امام همام
ان الحسین (ع) مصباح الهدی و سفینته النجات
دوای دردمندانی حسین جان شفابخش دل و جانی حسین جان
علاجم کن طبیبا دردمندم به هر دردی تو درمانی حسین جان
یاد کربلا و واقعه عاشورا دانشگاهی است که تو را می خواند و این بار هم چه شور و شوقی ایجاد می کند این ماه عطش. محرم ماه عاشورا است و شهید شش ماهه، محرم ماه دل های شکسته کودکان حرم است و زینب شکسته بندی که خود بیش از همه می شکند. محرم ماه داغ برادر است و سرداری که مشک بر دندان در راه خیمه های کودکان تشنه آسمانی گام بر می دارد. ماه محرم الحرام حسینی (ع) را به مقام عظمای ولایت امام خامنه ای (مدظله العالی ) همه آزاد مردان جهان، به ویژه ملت عزتمند ایران اسلامی، خاصه امت عاشورایی شهرستان آمل ، خانواده های معزز شهداء ، جانبازان ، ایثارگران ، آزادگان، بسیجیان و همه رهروان آن حضرت تسلیت و تعزیت عرض می نماییم. امید است همگی پاسدار حرمت خون مطهر شهدای والا مقام از صدر اسلام تا عصر حاضر بوده باشیم. اما بپردازیم به پاسخ سوالات شما
سوال: شورای ائتلاف در ارتباط با سال جاری چه برنامه هایی دارد
هر تشکیلاتی در راستای ماموریت های ذاتی اش، برنامه ها و طرحها را در چارچوب زمانی، کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تقسیم بندی و برنامه ها را در این قالب می گنجاند. شورای ائتلاف هم ضمن تبیین برنامه ها بر اساس 3 اصل صدرالاشاره در سال جاری مواردی را در دست پیگیری دارد که اجمالا به اهم آن ذیلا اشاره می گردد
1- محوری ترین رسالت تشکیلات شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی شهرستان آمل ، بسترسازی مناسب و بیش از پیش برای وفاق ، همدلی و تعامل تشکلها و نیروهای انقلابی همسو بوده و برای نیل به این هدف جلسات و رایزنیهایی متعدد و متنوعی در طول سال جاری داشته، تا مسیر اتحاد و همدلی نیروها و تشکلهای یاد شده با این تشکیلات هموارتر گردد در همین ارتباط از ارائه پیشنهادات و نظرات نیروهای همسو استقبال نموده و دستان پرمهرشان را به گرمی می فشارد
2- واکاوی و بررسی چالشها و قوت های انتخابات 28 خرداد 1400 ریاست جمهوری و شورای اسلامی در شهر هزارسنگر آمل با بهره گیری از نظرات نخبگان ، فرهیختگان ، دلسوختگان نظام، دست اندرکاران امر انتخابات و سایر اقشار و آحاد مردم شریف شهرستان آمل به منظور شناسایی ضعف ها و ترمیم آن و تشدید قوت ها در انتخابات این شهرستان و بهره گیری آن در انتخابات آتی
3- بهره گیری بیش از پیش از دیدگاهها و نظرات تخصصی و کارشناسی کار گروههای شورای ائتلاف و تقویت و ترمیم ساختار تشکیلاتی آنان در این مجال شایسته است اسامی کارگروهها را جهت استحضار شما و مردم شریف و بزرگوار شهرستان آمل بیان نمایم.
1- کار گروه بهداشت و درمان با عضویت کادر پرتلاش و سخت کوش بهداشتی و درمانی محترم
2- کار گروه فرهنگیان با عضویت کادر پرتلاش و سخت کوش فرهنگیان محترم
3- کار گروه روحانیون و مبلغین با عضویت کادر پرتلاش و سخت کوش روحانیون محترم
4- کار گروه مهندسین و متخصصین با عضویت کادر پرتلاش و سخت کوش مهندسین و متخصصین محترم
5- کار گروه جوانان با عضویت کادر پرتلاش و سخت کوش جوانان ساعی و مبتکر محترم
6- کار گروه هیئت های مذهبی با عضویت کادر پرتلاش و سخت کوش هیات های مذهبی محترم
7- کار گروه اصناف با عضویت کادر پرتلاش و سخت کوش کلیه صنوف محترم
8- کار گروه نخبگان با عضویت کادر پرتلاش و سخت کوش نخبگان و مبتکران محترم
9- کار گروه ایثارگران و جانبازان با عضویت کادر پرتلاش و سخت کوش ایثارگران و جانبازان سرافراز
10- کار گروه ورزشی با عضویت کادر پرتلاش و سخت کوش ورزشکارن و مربیان محترم
11- کار گروه هنرمندان با عضویت کادر پرتلاش و سخت کوش هنرمندان در کلیه رشته های هنری محترم
12- کار گروه اساتید و دانشجویان با عضویت کادر پرتلاش و سخت کوش اساتید دانشگاهیان و دانشجویان محترم
13- کار گروه بازنشستگان با عضویت کادر پرتلاش و سخت کوش بازنشستگان نظامی و انتظامی، مستخدمین دولتی و تامین اجتماعی محترم
14- کار گروه فضای مجازی با عضویت کادر پرتلاش و سخت کوش عده ای از مسئولین و نمایندگان اصحاب رسانه محترم
15- کار گروه روابط عمومی با عضویت کادر پرتلاش و سخت کوش مسئولین روابط عمومی تعدادی از تشکیلات محرم
16- کار گروه خواهران ، این کار گروه زیر مجموعه صدرالاشاره را در بخش خواهران شکل داده و فعالیت چشمگیری دارند
17- کارگروه قرآنی با عضویت کادر پرتلاش و سخت کوش قرآن پژوهان محترم
4- شناسایی قوت ها، آسیب ها، چالشها، تهدیدات و تبدیل آنها به فرصت در حوزه های مختلف بواسطه کارگروههای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی و انعکاس آن به متولیان مربوطه و همکاری، تعامل با انان تا حصول نتیجه قطعی
5- استماع نظرات شهروندان آمل و بخش های تابعه در حوزه های مختلف و بررسی آن در کارگروههای مرتبط این تشکیلات و انتقال آن به مدیران و مسئولین مربوطه و مطالبه گری در همان حوزه در چارچوب وظایف قانونی و اختیارات آنان
6- تقویت و ترمیم ساختار تشکیلاتی شورای ائتلاف و بخش های تابعه شهرستان، ناگفته نماند که برخی از بخش ها اقدامات خوب و تلاش قابل قبولی در حوزه ماموریت های محوله داشته و دارند. انشااله با تقویت ، توجیه و ترمیم بخش نیمه فعال ، تلاش خود را از سر خواهند گرفت.
7- تقویت و ساماندهی ساختارهای حدود 30 محله شهر و بخش های تابعه شهرستان ، به منظور تحقق اهداف تشکیلات شورای ائتلاف ، لازم به توضیح است که محلات شهر و بخش های تابعه در ارتباط با انتخابات گذشته (نمایندگی مجلس) و انتخابات 28 خرداد 1400 (سال جاری) تلاش و فعالیت مناسبی داشته اند اما از پتانسیلهای بالقوه ای برخوردار که با برنامه ریزی صحیح انشااله به بالفعل تبدیل می گردند.
سوال: آیا تغییری در ترکیب مسئولان شورای ائتلاف انقلاب اسلامی آمل صورت گرفته است؟
ج- همانگونه که در مصاحبه های گذشته عنوان شده باب ورود نیروها و تشکلهای همسوی انقلابی شهرستان به تشکیلات ائتلاف همیشگی مفتوح بوده و از همکاری و ارائه نظرات آنان استقبال و آنرا در مسیر تحقق یکی از آرمانهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی قلمداد می کنیم. عده ای از نخبگان، فرهنگیان و دلسوزان نظام مقدس جمهوری اسلامی شهرستان به ترکیب اضافه گردیدند.
سوال: ارتباط شورای ائتلاف با نماینده محترم آمل در مجلس شورای اسلامی چگونه است و چقدر در خدمت رسانی به مردم از نظرات مشورتی آن تشکیلات استفاده می کند.
جواب- با الهام گیری از فرمایش گهربار امام راحل عظیم الشان که مجلس را در راس امور دانستند ضمن احترام به جایگاه رفیع قانونگذاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی، بعد از انتخابات 2/12/98 مجلس شورای اسلامی ، این تشکیلات اراده و عزمش بر مشاوره و تعامل و همکاری با نماینده محترم مردم شریف آمل در مجلس شورای اسلامی بوده و برای نیل به این هدف اوایل انتخاب برادر ارزشمند جناب آقای دکتر حاجی پور جلساتی خدمت ایشان برگزار و حول محورهای تخصصی مواردی مطرح و به پاره ای از چالشها و آسیب های شهرستان اشاره گردیده است. شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی شهرستان آمل با همان رویکرد ضمن آرزوی توفیق برای ایشان به جهت تعالی شهرستان و خدمات رسانی به مردم ولایتمدار آن آمادگی کامل بر همکاری با نماینده محترم را داشته و خواهد داشت.
سوال: ارتباط منتخبین شورای اسلامی شهر باشورای ائتلاف چگونه است و چه اندازه در خدمت رسانی به مردم از نظر مشورتی شورا بهره می برند؟
همانگونه که استحضار دارید 6 نفر از منتخبین شورای اسلامی که با اقبال و اعتماد شهروندان شریف آمل به پارلمان شهری راه یافتند لیست شورای ائتلاف و وحدت بوده فلذا برای حفظ امانت داری (رای شهروندان بزرگوار) ارتباط تشکیلاتی تنگاتنگ در چارچوب مقررات و قوانین مندرج در شرح وظائف شورای اسلامی شهر با حفظ استقلال منتخبین با آنان داشته و با اخذ نظرات کارشناسی و تخصّصی کارگروههای تشکیلات پیرامون مسائل عمرانی ، فرهنگی ، بهداشتی ، ورزشی ، اجتماعی و مذهبی و سایر وظایف شورای اسلامی شهر به آنان مشاوره داده و به نیابت از شهروندان شریف مطالبه گری خواهیم داشت، با عنایت به انتظارات ایجاد شده و اعتماد مردم ولایتمدار شهر آمل به منتخبین ، شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی شهرستان در قبال اقدامات انقلابی از آنان حمایت و چنانچه مشکلی مشاهده نموده بلادرنگ نظرات پیشنهادی اش را ارائه خواهد نمود. با توجه به رویکرد ترکیب شورای اسلامی جدید انتظار می رود به حول و قوه الهی هم به اعتماد شهروندان عزیز پاسخ مثبت داده و هم در تعالی و پیشرفت شهر گامهای موثری بردارند (انشااله)
سوال: شورای ائتلاف برای انتصاب مسئولان در دولت جدید چه نقشی دارد؟
شورای ائتلاف با الهام از فرامین مقام عظمای ولایت پیرامون شاخصه انتخاب اصلح ریاست جمهوری 28 خرداد 1400 (سال جاری) حضرت حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر رئیسی را اصلح تر از سایر کاندیدا دانسته بر همین اساس با تمام توان از ایشان حمایت کرده و هرگز دنبال سهم خواهی نبوده و نخواهد بود. اما این تشکیلات بر اساس ماموریت های محوله مدیران، کارشناسان و نخبگان انقلابی و ولایی شهرستان را شناسایی تا چنانچه در خصوص انتصابات از سوی مراجع ذیصلاح در دولت معظم له مورد مشاوره قرار گرفته معرفی نماید بار دیگر بر خود وظیفه میدانم مجددا از حضور با بصیرت امت ولایتمدار شهرستان آمل در انتخابات 28 خرداد 1400 و اطلاع رسانی و تلاش بی وقفه اصحاب رسانه محترم انقلابی شهرستان و همه بزرگان و دلسوختگان نظام مقدس جمهوری اسلامی و پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت و خانواده های معزّز شهدا ، جانبازان،آزادگان، ایثارگران و بسیجیان خاضعانه سپاسگزاری نمایم.
سوال: نظر و دیدگاه شورای ائتلاف پیرامون هیأت رئیسه شورای اسلامی جدید شهر آمل چیست؟
با عنایت به حضور نیروهای جوان و انقلابی در جایگاه مدیریت شهری، شورای ائتلاف و سایر تشکلها و گروههای انقلابی انتخاب ترکیب فعلی هیأت رئیسه، روسای کمسیونهای مربوطه به ویژه ریاست شورای اسلامی شهر از آنان انتظار داشته ضمن احترام به آرای این خادمین صادق به شهروندان در شورای اسلامی شهر جملگی منتخبین را به همدلی و صمیمیت و وفاق بیش از پیش و تنگاتنگ در راستای تحقق رسالت خطیر مأموریت های پارلمان شهری و تعالی شهر و عزتمندی شهروندان شریف و بزرگوار آمل دعوت می نمائیم. این مطلب کلیدی خواسته قلبی همه نیروهای انقلابی و دلسوختگان نظام مقدس جمهوری اسلامی و پیشکسوتان بی ادعای عرصه جهاد و شهادت بوده و تفرّق و دسته بندی در این ترکیب را بر نمی تابند.
در خاتمه از اصحاب رسانه محترم و معزّز شهرستان تقاضامندم اولاً در مورد عظمت قیام عاشورا و نهضت کربلا بیش از گذشته قلم فرسایی فرموده و دلدادگی مردم شریف و بزرگوار شهرستان آمل نسبت به اهل البیت علیهم السلام به ویژه در ماه محرم الحرام حسینی (ع) را برجسته تر به تصویر بکشند. ثانیاً فضا را برای ارائه خدمات بهتر و بیشتر اعضای محترم جدید شورای اسلامی مهیا و مناسب نموده تا در قبال عملکردشان مورد ارزیابی منصفانه قرار گیرند. قطعاً تصدیق می فرمایید که در فضای غبارآلود و متشنّج خدمات رسانی دشوار و در نتیجه داوری پیرامون عملکردشان عادلانه نخواهد بود. به امید تعالی و آبادنی شهر علم و فقاهت آمل همیشه سربلند با وفاق، اتحاد و همدلی بیش از پیش (انشااله) مجددا به خاطر ترتیب این مصاحبه از برادر فرهیخته جناب دکتر روزبه نصیری و همکارانشان در رسانه هراز نیوز و پوشش خبری سایر رسانه های شهرستان سپاسگزارم.
خدایا چنان کن سرانجام کار – تو خشنود باشی و ما رستگار
والسلام علی عبادالله الصالحین
شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی شهرستان آمل

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *