ناگفته‌های یک غواص از عملیات جمع‌آوری اجساد شهدای هواپیمای ایرانی در خلیج فارس

 
ناگفته‌های یک غواص از عملیات جمع‌آوری اجساد شهدای هواپیمای ایرانی در خلیج فارس

حمله ناو وینسنس آمریکا به هواپیمای مسافربری خطوط هوایی جمهوری اسلامی ایران نشان می‌دهد که حقوق بشر برای آمریکا ادعایی پوشالی بیش نیست.

به گزارش هرازنیوز از  تسنیم از بندرعباس؛ با فرارسیدن 12 تیرماه سالروز هدف قرارگرفتن پرواز 655 خطوط هوایی جمهوری اسلامی ایران توسط ناو وینسنس ایالات متحده آمریکا و به شهادت رسیدن 290 انسان بی گناه میزگرد حقوق بشر آمریکایی برگزار شد.

منصور قاسمی از غواصان جمع‌آوری اجساد مطهر شهدای ایرباس و شاهدان عینی ماجرا دیگر سخنران میزگرد حقوق بشر آمریکایی بود او در رابطه با حمله ناو آمریکایی به هواپیمای ایرانی و عملیات جمع‌آوری اجساد مطهر شهدا گفت: زمانی که آمریکایی‌ها به پرواز 655 حمله کردند این توفیق برای من ایجاد شد که بتوانم در عملیات یافتن پیکرهای شهدا شرکت کنم تا پیکر شهدا را از آب بگیریم و به خانواده‌هایشان تحویل بدهیم؛ با جرئت تمام می‌گویم که تلخ‌ترین دوران خدمت من در نیروی دریایى سپاه همان دوران بود.

قاسمی بیان کرد: من در دوران دفاع مقدس در عملیات‌های بسیاری شرکت کرده بودم و آنجا با صحنه‌های سختی روبه‌رو شده بودیم گاهی شاهد بودیم که شهدا روی دستمان جان می‌دهند و یا روبه‌روی چشمانمان تکه تکه می‌شوند اما انهدام هواپیماى مسافربرى که هیچ مدافعی نداشت عذابمان می‌داد.

 وی تاکید کرد: گاهی باید جسد تکه تکه شده کودکی را از آب می‌گرفتیم، دیدن مادری که حتی در آخرین لحظه کودک خود را فراموش نکرده و او را در آغوش دارد واقعا ناراحت کننده بود و ما پس از این عملیات تا یک ماه به درستی نمی‌توانستیم غذا بخوریم.

حسام الدین انصاریان فرزند یکی از شهدای حمله به هواپیمایی ایرانی نیز با بیان خاطرات خود مطالبه‌ای مطرح کرد و گفت: بارها پیگیر بوده و درخواست کرده‌ایم که در محل سقوط هواپیمای مسافربری ایرباس یک فانوس دریایی ایجاد شود تا همه کسانی که از آنجا رد می‌شوند بدانند آمریکایی‌ها در این منطقه چه جنایتی را مرتکب شده است.

سردار حبیب الله میرزایی مدیرکل بنیاد حفظ و نشر آثار ارزش‌های دفاع مقدس استان هرمزگان نیز با اشاره به هفته حقوق بشر آمریکایی حمله وحشیانه آمریکایی‌ها به هواپیمایی مسافربری ایران را محکوم کرده و ادعاهای حقوق بشری آمریکا را پوشالی خواند.

سردار میرزایی علت ناکام ماندن آمریکایی‌ها در توطئه افکنی‌های بعد از انقلاب را اشتباه در محاسباتشان در رابطه با وجود رهبرى عالم و فقیه و وجود مردمى پاى کار انقلاب انقلاب دانست با اشاره به دوران دفاع مقدس گفت: صدام خود را از پیش پیروز جنگ با ایران می‌دانست و می‌پنداشت در مدت زمان کمی خواهد توانست ایران را فتح کند اما جنگ با ایران 8 سال به طول انجامید و ناکامی صدام در جنگ 8 ساله موجب شد که خود آمریکایی‌ها به صورت مستقیم وارد میدان جنگ با ایران شوند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هرمزگان افزود: جنگ نفتکش‌ها بر اثر ورود مستقیم آمریکایی‌ها به میدان جنگ با ایران راه‌اندازی شد و طی آن ایالات متحده آمریکا در سال 12 تیر سال 67 دست به اقدامی جنایتکارانه با حمله به هواپیمایی مسافربری ایرباس پرواز 655 زد و با شلیک 2 موشک 290 سرنشین هواپیما را به شهادت رساند.

وی در ادامه از ضرورت تلاش برای حفظ و نشر فرهنگ دفاع مقدس گفت و بر لزوم حفظ آن تاکید کرد و خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها بودجه های کلانی برای از بین بردن فرهنگ ایثار و شهادت هزینه می‌کنند اما میزان بودجه‌ای که ما صرف آن می‌کنیم بسیار ناچیز است.

سردار میرزایی با اشاره به نقش هرمزگان در دفاع مقدس خطر به فراموشی سپرده شدن آن را گوشزد کرده و از عدم وجود موزه دفاع مقدس در هرمزگان انتقاد کرد.

سرهنگ خدابخش کشاورز معاون هماهنگ کننده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران دومین سخنران این میزگرد بود او بر لزوم بصیرت افزایی مردم تاکید کرده و از شهدای ترور تیرماه گفت.

کشاورز دفاع مقدس را دانشگاهى عظیم دانست و حمله نظامی به هواپیمای مسافربری را امری وحشتناک قلمداد کرد و گفت: ناوشکن‏ وینسنس در زمان خود یکی از گران قیمت‌ترین و مجهزترین ناوهای جنگی آمریکا بوده است و رادار موجود در این ناوشکن مانند هواپیماى آواکس قدرت پوشش دهى بالایى داشته است لذا این حرف آمریکایى‌ها مبنى بر اینکه نمی‌توانستند تشخیص بدهند که آیا هواپیما جنگی است یا مسافربرى کاملا اشتباه است زیرا حتی اگر کسى که مسلط به امور رادار نیست هم صفحه رادار این ناو را ببیند متوجه خواهد شد که هواپیما جنگنده است یا مسافربری چرا که هواپیماها از نظر شکل و اندازه با هم کاملا متفاوت هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *