تبيين حس تعلق به مکان و هويت در فضاهاي شهري با تاکيد بر بازارهاي سنتي

بازارها و مراکز تجاري به عنوان يکي از مهمترين فضاهاي شهري که به اشکال مختلف در کالبد شهرها تبلور يافته اند، جز مهمي از سيستم فضاي شهري محسوب مي شوند. حس تعلق مکان به عنوان پيوندي موثر که مردم با قرارگاه هاي مکاني برقرار مي کنند تعريف مي شود، جايي که آن ها تمايل به ماندن دارند و جايي که آن ها احساس راحتي و امنيت دارند. اين حس به گونه اي به پيوند فرد با مکان منجر مي شود که انسان خود را جزئي از مکان مي داند و بر اساس تجربه هاي خود از نشانه ها، معاني، عملکردها، شخصيت و نقشي براي مکان در ذهن خود متصور مي سازد. خلق فضاي شهري موثر، کارآمد و پويا که با نيازهاي اجتماعي، فرهنگي، زيست محيطي، فيزيکي، اقتصادي مردم جامعه هماهنگ باشد،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *