احمد سیفی

پایگاه خبری هرازنیوز با توجه فعالیتهای گسترده شورای ائتلاف گفتگوی مفصلی را با سخنگو این شورا داشته است آنچه در ادامه می خوانید گفتگو ما با حاج احمد سیفی سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب شهرستان آمل است 

اعوذُ بالله من الشیطان الرجیم

بسم الله الرحمن الرحیم

عرض ادب و احترام به ساحت مقدس قطب عالم امکان امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف امام راحل عظیم الشان، فرزند خلف امام، رهبر فرزانه انقلاب امام خامنه ای (حفظه اله تعالی) و درود و صلوات به ارواح مطهر شهدای والامقام صدر اسلام، انقلاب اسلامی ، هشت سال دفاع مقدس ، مدافعان حرم، امنیت و وطن، ترور، حماسه اسلامی ششم بهمن سال 60 و سلامت و با آرزوی توفیق برای همه خدمتگزاران صدیق نظام مقدس جمهوری اسلامی ، خاصه کلیه اصحاب محترم رسانه انقلابی به ویژه جنابعالی، قبل از پاسخ به سوالات لازم میدانم این مصاحبه را به مفاد اصل یکصدم قانون اساسی زینت بدهم.

(اصل یکصدم قانون اساسی : برای پیشبرد سریع برنامه های اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، بهداشتی، فرهنگی، آموزشی و سایر امور رفاهی از طریق همکاری مردم با توجه به مقتضیات محلی اداره امور هر روستا ، بخش ، شهر ، شهرستان یا استان با نظارت شورایی بنام شورای ده ، بخش ، شهر ، شهرستان یا استان صورت میگیرد که اعضای آن را مردم همان محل انتخاب میکنند. شرایط انتخاب کنندگان و انتخاب شوندگان و حدود وظایف و اختیارات و نحوه انتخاب و نظارت شوراهای مذکور و سلسله مراتب آنها را که باید با رعایت اصول وحدت ملی و تمامیت ارضی و نظام جمهوری اسلامی و تابعیت حکومت مرکزی باشد قانون معین می کند .

با الهام از مفاد اصل یکصدم قانون اساسی در تعریف شورا باید خاطر نشان نمایم که شورای اسلامی شهر نهادی برخواسته از متن مردم است که افرادی با تخصص ها ، توانمندیها و مهارت های مختلف بر اساس آرای مردمی وارد می شوند که بهره گیری درست و شایسته از ظرفیت هایش می تواند برکات بسیاری به همراه داشته باشد . شورای اسلامی شهر با مردم وارد صحنه مدیریت شهری گردید تا زمینه حضور بیشتر مردم در اداره امور شهر بوده و مطالبات آنان به نحو شایسته تری از سوی آنان (شورای شهر) پیگیری گردد .

مقام معظم رهبری امام خامنه ای در خصوص اهمیت شورا می فرمایند هیچ عبادتی بالاتر از خدمت به مردم نیست ، چه در شهر ، چه در بخش و چه در روستا، وظایفی که برای شوراها در قانون ذکر شده همان وظایفی است که اگر شوراهای ما انشااله بتوانند این وظایف را به طور کامل به انجام برسانند . بسیاری از مشکلات جاری مردم برطرف خواهد شد و این موارد را قانونگذاران با دقت در قانون اساسی معین کرده‌اند: شورای شهر وظیفه خادمی مردم را بر عهده دارند و باید از همه فرصت ها و پتانسیل های موجود استفاده کنند تا صحن شورای اسلامی و جلسات کمسیونهای آن محلی برای پیگیری مطالبات مردمی باشد.

فلذا ضمن خسته نباشید به همه اعضای محترم شورای شهر از بدو تاسیس تاکنون ، باید یادآور شوم که متاسفانه در تحقق منویات مقام عظمای ولایت و خادمی مردم در راستای وظایف ذاتی این پارلمان شهری فاصله بوده که انشااله با ورود نیروهای مجرب و جوان انقلابی و جهادی بارقه امید احیاء خواهد شد.

  

هرازنیوز :  روند کار کمیته بررسی و ارزیابی لیست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب به چه صورت است ؟

کمیته بررسی و ارزیابی بر اساس پیشنهاد شورای ائتلاف نیروهای انقلاب آمل به شورای راهبردی که بواسطه جمعی از دلسوزان ، معتمدین انقلابی شهرستان با محوریت سردار دلها ، یادگار و از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس به جهت وفاق، همدلی و انسجام نیروهای انقلابی و وفادار به نظام مقدس جمهوری اسلامی شکل گرفت و تایید و موافقت شان کار خود را با استعانت از قادر سبحان و با لحاظ کردن اصل (1- تعهد به مبانی اعتقادی و دارابودن روحیه انقلابی و جهادی 2- تخصّص 3- جوانگرایی 4- دارا بودن اقبال عمومی نسبی) آغاز نموده است . و با این رویکرد بدواً تحقیقات میدانی از کاندیداهای محترم در دستور کار قرار گرفته و بر اساس شاخصه های تعریف شده و تخصص های مورد نیاز در جایگاه مدیریت شهری ، گروه بندی گردیده اند.

هرازنیوز این کمیته چند عضو دارد و اعضا به چه صورت انتخاب شده اند

کمیته یاد شده حدود 22 نفر عضو دارد که نمایندگان نیروهای انقلابی همسو، تشکّلات و احزاب همسو و شورای ائتلاف اعضای تشکیل دهنده کمیته موصوف می باشند

هرازنیوز گرایش سیاسی ، سطح تحصیلات و تخصص افراد به چه صورت است ؟

کلیه اعضا دارای مدرک تحصیلی دکترا ، کارشناسی ارشد و تحصیلات حوزوی با گرایشهای فنی ، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و ورزشی ، مالی و اقتصادی میباشند که جملگی در راستای وظایف و مأموریت های شورای شهر تعریف شده اند . ضمنا جملگی نیروهای ولایی ، انقلابی و جهادی میباشند

هرازنیوز نحوه ارزیابی به چه صورتی میباشد و چند سوال و چه سوالاتی از نامزدهای مطرح می شود؟

تعدادی از اعضای کمیته بعنوان طراح سوال در راستای وظایف شورای شهر و بر اساس تخصص و گرایشات تحصیلی کاندیداها مبادرت به تهیه و استخراج سوال که در قالب سوالات عمومی و تخصصی نموده که ضمن دعوت از کاندیداها طبق گروه بندی انجام شده در دو بخش ( بخش اول: معرفی کاندیدا و خانواده رزومه کاری انگیزه حضور در عرصه انتخابات مدیریت شهری و طرح و برنامه ها ) (بخش دوم : سوالات عمومی و تخصصی ) توسط سه تن از اعضای کمیته سوال می شد . حدود 25 شاخصه در قالب فرمت از قبل در اختیار اعضا قرار، ضمن استماع از پاسخ کاندیدای مخاطب امتیاز لازم (از عدد 1 الی 10) را منظور می نمایند.

احمد سیفی

هرازنیوز چند نفر از نامزدها در ارزیابی شرکت کرده اند و چند نفر در نهایت معرفی خواهند شد ؟

تاکنون 23 نفر از نامزدها در ارزیابی و مصاحبه شرکت نمودند. مقرر شد به حول و قوه الهی 9 نفر در نهایت معرفی شوند .

هرازنیوز نگاه کمیته ارزیابی به بانوان چگونه است آیا در لیست نهایی از بانوان هم کسی حضور دارد؟

کمیته ارزیابی تاکید بر حضور بانوان در عرصه جایگاه مدیریت شهری را داشته فلذا تاکنون 4 نفر از بانوان با گرایشهای تحصیلی متفاوت در ارزیابی و مصاحبه شرکت نموده اند.

هرازنیوز آیا برای جوان گرایی هم شاخصه ای در نظر گرفته اید؟ یعنی امتیازی برای جوان گرایی

همانگونه که در پاسخ سوال اول مطرح شد یکی از شاخصه های انتخاب در شورای ائتلاف موضوع جوانگرایی بوده بر همین اساس اکثریت قریب به اتفاق کسانی که در کمیته ارزیابی وارد و مصاحبه شدند نیروهای انقلابی جوان و با انرژی میباشند .

هرازنیوز زمان اعلام نهایی لیست شورای ائتلاف چه وقتی است و به چه صورت اعلام خواهد شد؟ تکلیف کسانی که مصاحبه شده اند ولی در لیست قرار نمی گیرند چیست؟

انشااله در فرصت مناسب با دعوت از اصحاب محترم رسانه بصورت کنفرانس خبری اعلان خواهد شد . آندسته از عزیزانی که در لیست قرار نگرفتند قطعا از حمایت معنوی شورای ائتلاف برخوردار بوده و در خدمت آنان خواهیم بود

هرازنیوز افراد نهایی در لیست ائتلاف آیا تبلیغات و ستاد واحدی را انجام خواهند داد؟ یا به صورت مجزا

بعد از انتخاب لیست 9 نفره و در جلسه ای با حضور آنان پیرامون نحوه تبلیغات و تشکیل ستاد واحد تصمیم گیری خواهد شد . ضمناً به تفصیل شرح اقدامات کمیته بررسی و ارزیابی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در همان روز طی کنفرانس خبری تشریح خواهد شد. در پایان بار دیگر از همه کاندیداهای محترم که به جهت خدمت در جایگاه مدیریت شهری حاضر شدند تا خود را در معرض ارزیابی شهروندان قرار بدهند سپاسگزارم .

همچنین از هدایت و حمایت اعضای محترم شورای راهبردی در راس آن سردار نام آشنای شهرمان یادگار هشت سال دفاع مقدس حاج علی‌جان میرشکار و گروهها و تشکلهای دلسوز همسوی انقلابی و اعضای معزّز کمیته بررسی و ارزیابی شورای ائتلاف کمال تشکر را دارم . امیدوارم با الطاف خداوندی شاهد حضور با بصیرت و گسترده امت همیشه در صحنه و زمان شناس شهرستان آمل در انتخابات روز بیست و هشتم خرداد ماه سال جاری بوده باشیم .

عظمت این مشارکت و انتخاب اصلح با معیارهای تعریف شده رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی بار دیگر دست رد به سینه بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی به سرکردگی استکبار جهانی و در راس آن آمریکای جهانخوار خواهد زد .

هرازنیوز شنیده ها حکایت از ارائه لیست مشترک با شورای وحدت دارد. در این مورد چه نظری دارید؟

یکی از شاخص ترین مأموریت و اهداف شورای ائتلاف نیروهای انقلاب ، وفاق ، تعامل ، اتحاد و همدلی بین تشکلها و نیروهای انقلاب همسو می باشد . بر اساس همین راهبرد ضمن دعوت همه گروههای انقلابی به انسجام و اتحاد ، در خصوص لیست مشترک اقدامات اولیه عملی برداشته شده. همچنان منتظر ارائه لیست از سوی عزیزانمان در شورای محترم وحدت هستیم تا در کمیته بررسی و ارزیابی با حضور کلیه اعضا و نمایندگان آن شورای معزز همچون سایر کاندیداهای مطرح و ارزیابی گردد.

در اینجا لازم است مجددا از تعامل همه گروههای انقلابی همسو خاصه شورای محترم وحدت سپاسگزاری نموده و توفیق همگان را در تحقق آرمانهای مقدس انقلاب و منویات امام راحل و مقام عظمای ولایت امام خامنه ای (حفظه اله) از قادر سبحان مسئلت می نمایم.

غفراله لنا و لکم

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی شهرستان آمل

 

One thought on “جزیات جدید از لیست نامزدهای نیروهای شورای ائتلاف شهرستان آمل”
  1. مضحک و خنده دار
    نیروهای انقلاب!!!! عملا کشور رو مال خودی و مال ناخودی کردید. درضمن جز حسین حسین گفتن در نیروی های از این دست هیچ کابرد دیگری پیدا نمیشه مثل کاظمی دینان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *