عباس منصوری
بسترساز دشمن تیغ برکف نباشیم
به سررسید نام نویسی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری دوره سیزدهم نزدیک می شویم. نام نویسی از ۲۱اردیبهشت ماه آغاز و به مدت ۵روز ادامه دارد. تاکتیک تحیر آقای رئیسی، رئیس قوه قضا برای ورود به انتخابات باعث شده که فضا در اردوی اصولگرایان همچنان ملتهب باقی بماند. اما حدس و گمانه زنی ها در خصوص ورود یا عدم ورود آقای رئیسی به صحنه انتخابات نیز همچنان ادامه دارد. خبر امید بخش این که، از درون خانه ملت خبرهایی به گوش می رسد که آقای رئيسی عزم خود را برای ورود به عرصه انتخابات جزم کرده است و احتمالاً در روز عید فطر کاندیداتوری خود را اعلام خواهند کرد.
آقای رئیسی ـ چنانچه رسماً اعلام کاندیداتوری کنند ـ از معدود کاندیداهای خواهند بود که تمامی ویژگی های یک رئیس جمهور که مقام معظم رهبری در بیانتشان فرموده بودند، همه را یکجا دارد. مضافاً بر اینکه آقای رئیسی از مصوبه اخیر شورای نگهبان در مورد شرایط کاندیداها سربلند بیرون آمد.
تعلل آقای رئیسی برای اعلام رسمی کاندیداتوری برای چیست؟
دشمن همواره در بزنگاه های سیاسی و اجتماعی در کمین نشسته است. مترصد فرصتی است تا با بسترسازی در کل جامعه، سیل مخرب را به آن سو سرازیر کند. برخی از داخلی ها نیز آگاهانه یا ناآگانه، وارد چنین بستر هایی می شوند که علاوه بر تخریب کاندیدای رقیب، کل نظام را به زیر علامت سئوال می برند. آقای روحانی در نطق انتخاباتی خود در اردیبهشت ۹۶ در همدان، در حالی که به روز رأی گیری نزدیک می شدیم، آخرین تیر ترکش خود را بر تن نظام شلیک کرد و گفت: «یکبار دیگر مردم ایران اعلام می کنند آنهایی که در طول ۳۸ سال فقط اعدام و زندان بلد بودند، را قبول ندارند».
در آن زمان سخنان روحانی، بستر و زمینه را برای جولان و کینه کشی دشمنان نظام بویژه منافقین آماده کرد. آقای رئیسی آماج حملات قرار گرفت. وقتی در یک نظام اسلامی کاندیدایی به عنوان«جلاد» و «عامل قتل عام مجاهدین» معرفی می شود؛ این همان چیزی است که به تعبیر مقام معظم رهبری، «جای شهید و جلاد» عوض می شود. پرنسیپ های انتخاباتی و اخلاق اسلامی آقای رئیسی باعث شد که ایشان دست به اقدام تلافی جویانه علیه آقای روحانی نزنند.
اکنون نیز که اصلاح طلبان در اردوگاه کسب صلاحیت شورای نگهبان خیمه زده اند و منتظر سبز شدن چراغ برای ورود به عرصه رقابت ها هستند، بی شک و تردید از ماهها پیش برنامه داشتند تا هر وقت که آقای رئیسی رسماً وارد فعالیت های انتخاباتی شد مجدداً‌ اقدام به تخریب شخصیتی وی کنند. در همین فرصت هاست که توپخانه زهرآگین منافقین، دشمن تیغ برکف نظام ـ با دریافت گرا از اصلاح طلبان ـ شروع به ریختن آتش تهیه خود بر کل نظام می کند. جناح اصلاحات اکنون نیز به دنبال اجرای چنین سناریویی است. اما این بار آقای رئیسی حساب شده تر وارد خواهند شد تا جامعه، قبل از روز رأی گیری، توسط اردوی اصلاحات گل آلود نشود.
رسانه های اصلاحات در ماه های پیش از انتخابات، شیطنت کرده و بر «دولت نظامیان» خرده می گرفتند. این در حالی بود که خود آقای روحانی به عنوان رئیس شورای عالی امنیت نظام خوب می داند که حضور نظامیان در انتخابات ۱۴۰۰ ناشی از یک «اجبار استراتژیک» بوده است که ریشه آن را باید در اغتشاشات دیماه ۱۳۹۶ و آبان ماه ۱۳۹۸ جستجو کرد؛ رویدادهایی که باعث شد با ژرف نگری مقام معظم رهبری، کلان سیاست های داخلی نظام مورد بازنگری های اساسی قرار گیرند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *