احمد سیفی شورای ائتلاف

فلسفه وجودی تشکیل شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در آمل

حاج احمد سیفی سخنگو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در شهرستان آمل در گفتگو با هرازنیوز  در جزییات جدید از فلسفه وجودی  شورای ائتلاف در آمل را تشریح کرد متن این گفتگو بدین شرح است 

اللهم ربِّ شهرِ رمضان

عرض سلام ادب و احترام به پیشگاه منجی عالم بشریت امام عصر (عج) ، امام راحل عظیم الشأن، رهبر فرزانه انقلاب اسلامی امام خامنه ای (مدظله العالی)، و صلوات و سلام به ارواح مطهر همه شهیدان گرانقدر اسلام ناب و درود و سپاس به خانواده های معزّز شهداء، آزادگان، جانبازان، رزمندگان و ایثارگران، بدواً لازم میدانم که ماه پرفیض صیام ماه تطهیر قلوب و تهذیب نفوس را به محضر مقام عظمای ولایت ، ملت قهرمان ایران اسلامی خاصه امّت خداجوی و ولایتمدار شهرستان آمل، تبریک و تهنیت عرض نمایم. انشااله در این ماه نزول قرآن شاهد شفای عاجل همه بیماران و رفع کامل ویروس منحوس کرونا باشیم. ضمن قدردانی و سپاس از کلیه اصحاب رسانه انقلابی این شهرستان، اجمالا چکیده ای از فلسفه وجودی تشکیل شورای ائتلاف نیروهای انقلاب را تشریح می نمایم.

ائتلاف الفتی است برای نیروهای همسو به تعبیر دیگر همان اتحادی است که نیروها دارای اصول مشترک می باشند. این شیوه را می توان در همان ابتدای شکل گیری انقلابِ اسلامی به فرمان حضرت امام (ره) مشاهده کرد.

آن هنگامی که معمار کبیر انقلاب ، انقلاب را بنا می نهاد یک اصل را بر اتّحاد گذاشت، می دانیم استکبار سه چیز را در سرنگونی نظام اسلامی نشانه رفته بود.

  • تحریف به وسیله لیبرالها: بی تردید اتحاد و ائتلاف دلسوزان نظام این کید دشمن را نقش بر آب کرد.
  • تضعیف: دسیسه هایی چون محاصره اقتصادی، که خنثی کردنِ این کار هم مدیون اتحاد و ائتلاف دلسوزان انقلاب بود.
  • سرنگونی نظام: دشمن با نا امید شدن از دو اصل فوق مبارزه آشکارا یعنی جنگ تحمیلی را به راه انداخت، کیست که نقش اتّحاد و ائتلاف را در هشت سال دفاع مقدّس انکار کند؟

با این مختصر می توانیم به اهداف تشکیل شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در زمان کنونی به طور کامل وقوف یابیم

آیا تحقق فرامین حضرت امام و مقام عظمای ولایت جز این است؟ گردِ هم آیی همه ی نیروها ، ممکن است در موارد جزئی سلیقه های مختلف داشته باشند ولی در اصولِ انقلاب و نظام مقدس وجوه مشترکی دارند.

از پیامدهای دیگر این ائتلاف این است که کارها تخصصی انجام می پذیرد و دوستان هر یک به پژوهش امورِ محوله انجام وظیفه می نمایند، راهِ ورودِ تهدید دشمن را می‌بندند.

یکی از منابع شناخت در اسلام تاریخ و جریانات تاریخی است که بارها در قرآن و دستورات معصومین (ع) به آن گوشزد شده است . اگر نیروهای انقلابی به این اصلِ ائتلاف صحّه می گذاشتند آیا پیشوای مومنان بیست و پنج سال خانه نشین می شد؟

ائمه ی معصومین (علیهم السلام) در زندانهای مستکبرانِ آن روز گرفتار می گشتند؟ مدرّس ها تنها می شدند؟ امام عزیز سالها از وطن دور می شد؟ پس ائتلاف عامل وحدت نیروهای انقلاب است.

نباید از یاد برد که آنچه باعث چانه زنی نظام در مقابل بیگانگان و یا عواملِ فریب خورده آنان در داخل است. آن زمانی است که تعامل در بین نیروهای همسو با تمامِ وجود برقرار شود زیرا هر زمانی که نظام به حضور مردم و یا اعلان مواضع احتیاج داشته باشد، دشمن را مأیوس می کند یکی از مصادیق این حضور و اعلام موضع نهم دی ماه است.

امروز که دشمن به هر نحوی در هر فردی از طریق ماهواره ها و دیگر ابزار فرهنگ ضد ارزش را به قلب فرزندان این مرز و بوم نشانه گرفته است متّحدین و موتلفین می توانند دیگر بار جلسات کارشناسانه هیات ها و مسجد محوری ها و میادین ورزش ها و دیگر راهها را از سر گیرند و در قالب این امور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ارزش های مقدس و پاک را بر رهروان آنان تبیین نمایند.

در شرایط کنونی و با توجه به تهدیدهای فزاینده پیش روی انقلاب اسلامی و تنوع مسائل سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی ضروریست برای کارآمد سازی و عبور از تنگناهای موجود، اقدام اساسی و تاثیر گذاری انجام شود برای رسیدن به این مهم در سایه استفاده مناسب از ظرفیت کلیه احزاب و تشکل های سیاسی همسو با جریان انقلاب و نیروهای مؤمن و دلسوز کشور و انقلاب میسّر خواهد شد.

با عنایت به موارد صدرالذکر ضروریست، ایجاد وحدت عملی در بین همه نیروها جهت حفظ ارزشهای انقلابی و دینی بعنوان یکی از اولویت های پیش روی مدّنظر قرار گرفته و چراغ راه فعالیت کلیه نیروهای حاضر در صحنه و عرصه های سیاسی باشد.

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در ابتدای حرکت با نام یاران انقلاب در سراسر کشور شکل گرفت. در سال 1396 انتخابات ریاست جمهوری بعنوان برنامه کوتاه مدت در دستور کار شورای ائتلاف لحاظ گردید.

از ظرفیت شبکه یاران بعنوان جمنا استفاده شد و در سال 1396 موفق شد با تجمیع نیروهای انقلاب حول محور حضرت آیت اله رئیسی وارد عرصه شود و برای اولین بار با یک کاندیدا از جریان انقلابی به صحنه انتخابات ورود پیدا کرده و اجماع سیاسی را بین نیروهای انقلاب شکل داد و برای برنامه بلند مدت خود این بار به عنوان شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در سال 98 وارد عرصه انتخابات مجلس شورای اسلامی گردیده و با بسیج و وفاق همه نیروهای انقلاب از این جریان 230 نماینده وارد مجلس شدند.

مع الوصف شورای ائتلاف نیروهای انقلاب شهرستان آمل با عضویت و بهره گیری از نیروهای انقلابی محلات و تشکیل 15 کار گروه و با همراهی و تعامل نیروهای همسوی انقلابی در انتخابات مجلس شورای اسلامی ایفای نقش نموده و حالیه ضمن دعوت از کلیه گروههای همسوی انقلابی و مشارکت آنان در اندیشه انتخاب اصلح نیروهای انقلابی متعهد و متخصص برای مدیریت شهری (شورای اسلامی شهر) می باشد.

برای نیل به این هدف با ساماندهی کمیته ارزیابی کاندیداها و عضویت نمایندگان اکثر گروههای همسوی انقلابی، بر اساس شاخص های تعریف شده در حال بررسی و ارزیابی کاندیداهای مورد نظر بوده تا 9 نفر را برای ورود به عرصه انتخابات شورای شهر معرفی و حمایت نماید انشااله با حضور مردم شریف و زمان شناس و انقلابی شهرستان آمل در انتخابات پیش رو با ورود نیروهای انقلابی مخلص ، متعهد و متخصص به جایگاه مدیریت شهری ، شاهد تحول سیمای شهری و بالندگی شهر هزارسنگر و دارالمومنین آمل خواهیم بود.

در پایان لازم است از اقدام انقلابی و تلاش شبانه روزی ریاست معزّز و سایر اعضای محترم دستگاه نظارت شهرستان آمل در بررسی صلاحیت کاندیداهای شورای اسلامی خاضعانه سپاسگزاری نموده و توفیق روز افزونشان را از قادر متعال مسئلت می نمائیم.

 

والسلام علی عباد اله الصالحین

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *