رضایتمندی عمومی؛ مولفه ای مهم در ارتقای سرمایه اجتماعی پلیس

فرمانده انتظامی استان مازندران نگاه جامعه محوری پلیس در ایجاد نظم و امنیت عمومی را از رویکرهای مهم نیروی انتظامی و جلب رضایتمندی عمومی را مولفه ای مهم در ارتقای سرمایه اجتماعی پلیس دانست.

سردار& سید محمود میرفیضی& ، گفت: تحقق اصل جامعه محوری در برقراری نظم و امنیت فردی و عمومی و تحوّل در نگاه پلیس به جامعه، لزوم تدوین راهبردهایی را می طلبد تا ناجا بتواند از امکانات و ظرفیت های ارزشمند مردمی در این راستا بهره مند شود.

فرمانده انتظامی استان مازندران، افزود: در این راستا نگاه جامعه محوری پلیس در ایجاد نظم و امنیت عمومی از رویکرهای مهم نیروی انتظامی است که با هدف جلب رضایت مردم و تحقق پلیس مردمی برای ارتقاء سرمایه های اجتماعی مورد توجه قرار گرفته است.

سردار میرفیضی راه اندازی مراکز مشاوره و مددکاری اجتماعی در کلانتری ها را از جمله اهداف نیروی انتظامی در تحقق این امر در کاهش آسیب های اجتماعی برشمرد و تصریح کرد: اقدامات مراکز مشاوره و مددکاري پلیس در مراکز انتظامي و کلانتري ها با هدف جلب رضایت مردم و کاهش آسیب های اجتماعی است و از نتایج این رویکرد حل و فصل اختلافات خانوادگی و … است.

وی در ادامه از مراجعه 14 هزارو 196 نفر به دوایر مشاوره و مددکاری اجتماعی کلانتری های استان و 7 هزار و 403 نفر به مرکز مشاوره آرامش استان در 8 ماهه امسال خبر داد و اظهار داشت: مشاوره خانوادگی، روانشناختی، روانسنجی، مشاوره پیش ازازدواج، مشاوره فردی،مسائل روحی و روانی و سایر مسائل اجتماعی از مهمترین خدمات این مرکز به شمار می روند.

فرمانده انتظامی استان خاطر نشان کرد: 82 درصد از پرونده های ارجاعی به دوایر مددکاری اجتماعی و مرکز مشاوره آرامش استان منجر به مصالحه شد که در این بین اختلافات خانوادگی با 42 درصد بیشترین موضوع پرونده ها و مابقی در خصوص مسائل حقوقی، نزاع و درگیری و….. بوده است.

میرفیضی آموزش خانواده ها و سایر اقشار اجتماعی را از مهمترین مولفه های کاهش آسیب های اجتماعی برشمرد و گفت: به همین منظور با برگزاری 270 جلسه آموزشی برای اقشار مختلف در سطح مساجد، مدارس، کانون های فرهنگی و … طی 8 ماهه گذشته در مجموع 16 هزار و 497 نفر به صورت چهره به چهره از این آموزش ها بهره مند شده اند.

وی آموزش مهارت های زندگی شامل کنترل خشم، مهارت ارتباط موثر، مهارت جرات مندی، مهارت حل مسئله و… را از مهمترین موضوعات مطرح شده در این دوره های آموزشی عنوان کرد.

فرمانده انتظامی استان مازندران در خاتمه رشد وتعالی رفتار کارکنان را از دیگر اهداف مرکز مشاوره برشمرد و گفت: 144 جلسه آموزشی در قالب ارتقاء بهداشت روانی در سطح یگان های اجرایی برگزار شد که 2 هزار و 241 نفر از کارکنان کادر و وظیفه در این جلسات شرکت کردند.

جلسه ارتباط مستقيم فرماندهان و مسئولان انتظامي مازندران با مردم در سامانه 197

دفتر نظارت همگاني بازرسي انتظامي استان در اطلاعيه اي، از برگزاري جلسه ارتباط مستقيم فرماندهان ومسئولان انتظامي استان با مردم روز دوشنبه 11 آذرماه خبر داد.

 در اين اطلاعيه آمده است، به اطلاع مردم شريف و ولايتمدار استان مازندران مي رساند، جلسه ارتباط مستقيم مسئولان انتظامي استان با شهروندان از ساعت 0930 صبح تا ساعت 1130 ظهر روز دوشنبه 11 آذرماه در شهرستان & بلوار عسگري محمديان– کوي کارمندان – چهار راه آزادي- مسجد مهديه & برگزار مي شود.

براساس اين گزارش، اين جلسه با حضور سردار سید محمود ميرفيضي فرمانده انتظامي استان به همراه معاونان ستادي و اجرايي اعم از رئيس بازرسي، معاون نيروي انساني، وظيفه عمومي، رئيس پليس راهور، رئيس پليس امنيت عمومي، رئيس پليس آگاهي، حقوقی، فرمانده انتظامي شهرستان ساري برگزار خواهد شد.

در اين اطلاعيه از كليه هم استانيهاي عزيز دعوت شد تا به صورت حضوري و يا با شماره تلفن 197، با ارائه نقطه نظرات، انتقاد، شکايت، پيشنهاد، تقدير و تشکر، پليس را در تامين نظم و امنيت بهتر و آسايش بيشتر جامعه ياري کنند.

کشف بیش از 3 کيلوگرم تریاک در سوادکوه

فرمانده انتظامي شهرستان سوادکوه از کشف 3 کيلو تریاک از یک دستگاه خودرو خبر داد.

سرهنگ &مهدی خادمی& ، گفت: در پی کسب خبری مبنی بر حمل موادمخدر توسط یک دستگاه خودرو در محور سوادکوه، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس مبارزه با موادمخدر این فرماندهی قرارگرفت.

وی افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی، خودروی مورد نظر را در محور اعلامی شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه آن را توقیف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه، تصريح کرد: در بازرسي از خودروی توقیفی، 3 کیلو گرم تریاک که به طرز ماهرانه ای در داخل کیف زنانه جاساز شده بود، کشف شد.

فرمانده انتظامي سوادکوه در پایان با اشاره به اینکه در این راستا با هماهنگی قضایی 2 متهم دستگیر شدند، خاطرنشان کرد: اولويت اصلي پليس برخورد قاطع با متخلفان و هنجارشکنان بوده و با همکاري مردم و ارائه برنامه ريزي شاهد کاهش ناهنجاري ها و همچنين افزايش امنيت مطلوب در جامعه هستيم.

کشف 2 کیلوگرم مواد مخدر در طرح ارتقاء امنیت اجتماعی نوشهر

فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و کشف 2 کیلو گرم انواع مواد مخدر، در این شهرستان خبر داد.

، سرهنگ&قاسم محمدی & با اعلام اين خبر، اظهار داشت: به منظور پاکسازي نقاط آلوده و مقابله با تهيه و توزيع کنندگان موادمخدر، و مجرمان سابقه دار، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان به اجرا در آمد.

فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر، افزود:با انجام اقدامات اطلاعاتی ماموران موفق به شناسایی5 نفر از فروشندگان مواد مخدر در اجرای این طرح شدند.

سرهنگ محمدی،خاطرنشان کرد: پس از هماهنگی های قضائی،ماموران پلیس مبارزه بامواد مخدر شهرستان، در عملیاتی ضربتی متهمان را دستگیر کردند .

وی با اشاره به کشف 2 کیلوگرم انواع مواد مخدر در اجرای این طرح، تصریح کرد: این افراد پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی نوشهر ضمن قدردانی از همکاري خوب مردم با پليس، اظهار داشت: هدف از اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي و پاکسازي مناطق آلوده برقراری امنيت پايدار، ايجاد آسايش و آرامش براي مردم و پیشگیری از آسیب های اجتماعی در جامعه است.

کشف8 هزار عدد قرص غیر مجاز در بهشهر

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر از دستگیری 2 توزیع کننده انواع دارو و قرص غیر مجاز در این شهرستان خبر داد .

، سرهنگ&ابراهیم شجاعی & در تشریح این خبر، گفت: در پی کسب خبری مبنی بر توزیع انواع قرص های غیر مجاز توسط 2 سرنشین یک خودروی سواری در این شهرستان، موضوع در دستور کار پلیس مبازه با موا مخدر این فرماندهی قرار گرفت .

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر، تصریح کرد: با انجام اقدامات اطاعاتی، ماموران موفق به شناسایی متهمان شدند .

سرهنگ شجاعی، افزود: پس از هماهنگی های قضائی متهمان در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر و در بازرسی از خودروی آنان 8 هزار عدد قرص غیر مجاز کشف شد .

شجاعی ارزش تقریبی قرص های کشف شده را بالغ بر 54 میلیون ریال عنوان کرد و اظهار داشت : متهمان نیز پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند .

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر در خاتمه از شهروندان خواست: برای مقابله با ناهنجاری های اجتماعی در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را سریعا& به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام دارند .

کشف 17 فقره سرقت در طرح ارتقاء امنیت اجتماعی جویبار

فرمانده انتظامي شهرستان جویبار از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و کشف 17فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

، سرهنگ غلامرضا جعفری در تشریح این خبر، گفت: به منظور برقراری نظم و امنیت عمومی و برخورد با ناهنجاری های اجتماعی، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان به اجرا در آمد .

فرمانده انتظامی شهرستان جویبار، افزود: در اجرای این طرح، ماموران پس از هماهنگی های قضائی، با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی و دستگیری24 سارق و مالخر اموال اموال مسروقه در این شهرستان شدند .

سرهنگ جعفری، تصریح کرد: متهمان در بازجویی های به عمل آمده در مجموع به 17 فقره سرقت منزل،اموال و قطعات خودرو و …در این شهرستان اعتراف کردند .

وی،اظهار داشت: همچنین در ادامه اجرای این طرح با اجرای طرح پاکسازی مناطق آلوده 3 عامل افیونی دستگیر و یک کیلو و 100 گرم انواع مواد مخدر از این افراد کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان جویبار ضمن قدردانی از مشارکت و همکاري خوب مردم با پليس از شهروندان خواست: در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه فعاليت غيرقانوني و مجرمانه توسط افراد فرصت طلب و قانون گريز، در اسرع وقت از طريق تلفن فوريت هاي پليسي 110 اعلام دارند.

دستگیری سارقان موتورسیکلت با 12 فقره سرقت در گلوگاه

فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه از شناسایی و دستگیری 2 سارق حرفه ای موتورسیکلت و کشف 12 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

، سرهنگ&حسن عنایتی گنجی&درباره جزئیات این خبر، گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت موتورسیکلت، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه، تصریح کرد: با بررسی های همه جانبه و انجام اقدامات اطلاعاتی کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی، 2 سارق را در سطح شهرستان شناسایی کردند.

سرهنگ عنایتی بیان کرد: پس از هماهنگی قضائی در عملیات پلیسی 2 سارق سابقه دار و حرفه ای دستگیر شدن و در بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 12 فقره سرقت موتورسیکلت دراین شهرستان اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه به شهروندان توصیه کرد: در حفاظت از اموال خود کوشا بوده و موتورسیکلت خود را به تجهیزات حفاظتی و مراقبتی مجهز کنند.

مرگ خاموش پیرمرد تهرانی در نوشهر

فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر از جان باختن مرد 60 ساله تهرانی به علت گاز گرفتگی خبر داد .

، سرهنگ &قاسم محمدی& با اعلام این خبر، گفت: در پی کسب خبری از مرکز فوریت های پلیسی 110 مبنی بر وقوع گازگرفتگی در یکی از مناطق روستایی شهرستان نوشهر، ماموران انتظامی سریعاً به محل حادثه عزیمت کردند.

وی تصریح کرد: ماموران با حضور در محل حادثه در بررسی های اولیه دریافتند، مردی 60 ساله ساکن تهران حین استراحت در  ویلایی در یکی از مناطق روستایی شهرستان نوشهر به علت مسدود بودن لوله بخاری منزل دچار مسمومیت و گاز گرفتگی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر با اشاره به انتقال پیکر بی جان این مرد به سردخانه و تشکیل پرونده برای بررسی پزشکی قانونی به شهروندان هشدار داد در استفاده از وسایل گاز سوز با رعایت نکات ایمنی مراقب باشند تا دچار سانحه نشوند.#

کشته در حادثه برخورد کامیون با پژو 206 در ساری

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان از مرگ راننده و سرنشین خودرو 206 در سانحه رانندگی و برخورد با یک دستگاه کامیون در محور کیاسر خبر داد .

، سرهنگ &علیرضا قدمی& با اعلام این خبر، افزود: در پی کسب خبری از مرکز فوریت های پلیسی 110 مبنی بر وقوع سانحه رانندگی در محور & آق مشهد & شهرستان ساری، ماموران پلیس راه &کیاسر& به همراه ماموران پاسگاه انتظامی &هولار& سریعاً به محل حادثه اعزام شدند.

وی تصریح کرد: ماموران با حضور در محل حادثه در بررسی های اولیه دریافتند، یک دستگاه خودرو کامیون با یک دستگاه پژو 206  با 2 سرنشین به علت نامعلومی با یکدیگر برخورد کردند.

رئیس پلیس راه مازندران، اظهار کرد: در این حادثه هر 2 سر نشین خودرو پژو 206 به علت شدت جراحات وارده در دم جان باختند و راننده کامیون که مصدوم شده بود به مرکز درمانی انتقال یافت .

سرهنگ قدمی با اشاره به اینکه علت تامه تصادف در دست بررسی کارشناسان پلیس راه قرار دارد به رانندگان وسایل نقلیه توصیه کرد با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی سلامتی خود و دیگران را تضمین کنند.#

دستگيري سارقان حرفه ای با 9فقره سرقت در بابلسر

فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر از دستگیری 6 نفر سارق و کشف 9 فقره سرقت از منازل و اماکن خصوصی در این شهرستان خبر داد.

 سرهنگ &حسین اسدی& در تشریح این خبر، گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت در سطح شهرستان بابلسر، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: با تحقیقات پلیسی 6 سارق سابقه دار که اقدام به سرقت از منازل و اماکن خصوصی از جمله خانه باغ ها و ساختمان های نیمه کاره و… می کردند، دستگیر شدند.

سرهنگ& اسدی& اظهار کرد: سارقان بعد از دستگیری و انتقال به مقر انتظامی در تحقیقات به عمل آمده به 9 فقره سرقت از منازل و اماکن خصوصی اعتراف که با بازسازی صحنه های جرم تمامی سرقت ها مورد تایید قرار گرفته و در بازرسی از مخفیگاه آنان اموال سرقتی کشف و تحویل مالباختگان شد.

فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر با اشاره به اینکه متهمین دستگیر شده با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند از شهروندان خواست تا اماکن خصوصی خود را به تجهیزات ایمنی مجهز از نگهداری وسایل ارزشی در اماکن و پول نقد و اشیاء قیمتی در منزل خودداری کنند و در صورت برخورد با هر مورد مشکوک بلافاصله موضوع را با مرکز فوریت های پلیسی 110 در میان بگذارند .

سارق خودرو با 5 فقره سرقت در ساری دستگیر شد

فرمانده انتظامي شهرستان ساری از شناسايي و دستگيری سارق خودرو و قطعات خودرو با 5 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ&ناصرعلی صفر پور&، گفت: در پی مراجعه و طرح شکایت یکی از شهروندان در خصوص سرقت خودرو تحقیق و بررسی موضوع در دستور کار ماموران انتظامی کلانتری های 15 این فرماندهی قرار گرفت .

فرمانده انتظامی شهرستان ساری، تصريح کرد : ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی، سارق را که دارای سوابق متعدد کیفری نیز بوده، شناسایی کردند.

سرهنگ صفر پور، تصریح کرد : با هماهنگی قضائی متهم در عملیاتی ضربتی دستگیر شد و در بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 5 فقره سرقت خودرو و قطعات خودرو در این شهرستان اعتراف کرد.

وی خاطر نشان کرد: در تحقیقات تکمیلی صورت گرفته یک دستگاه خودرو پراید،4 دستگاه ضبط و پخش خودرو،5 دستگاه باند خودرو و مقادیر قابل توجهی اموال سرقتی از نامبرده کشف شد.

سرهنگ صفر پور ضمن هشدار به دارندگان وسایل نقلیه از آنها خواست: حتی الامکان وسایل نقلیه خود را به تجهیزات ایمنی، قفل پدال و فرمان تجهیز کنند و از قرار دادن مدارک شناسایی، تجهیزات جانبی و وسایل گران قیمت در داخل اتومبیل بپرهیزند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *