نامه سرگشاده نائب رئیس شورای شهر بابلسر به مدیر کل آب و فاضلاب استان .

منصور رمضان نژاد نائب رئیس شورای شهر بابلسر طی نامه ای سرگشاده خطاب به مدیر کل آب و فاضلاب استان در خصوص قطع شدن پی در پی آب شرب مشترکین در این شهرستان گفت :

به داد مردم شریف، شهیدپرور و ولایتمدار شهرستان بابلسر برسید!

متن نامه این عضو شورای شهر بابلسر به شرح ذیل می باشد .

مدیر کل محترم آب و فاضلاب استان مازندران
با سلام و احترام؛
ضمن آرزوی سلامتی و توفیق روزافزون برای جنابعالی، به استحضار می رساند مردم شریف شهرستان بابلسر در مقاطع مختلف سال، از کمبود آب و قطع شدن آن رنج می برند و آب در مناطق مختلف شهر با افت فشار شدید همراه است و از آنجا که آب شرب بابلسر از شهرستان بابل تامین می شود، متاسفانه این امر، مشکلاتی را بوجود آورده است و شاهد آن هستیم که تقسیم آب بصورت ناعادلانه صورت می گیرد و هر وقت که آن شهرستان سیراب شد، در اختیار شهر بابلسر و مردم فهیم آن قرار می گیرد که این موضوع، نه منطقی است و نه عادلانه. این مشکلات و نارسایی ها، بخصوص هنگام حضور مسافران در ایام تعطیلات و عید نوروز و تابستان، بسیار تشدید می گردد که این امر برای شهر توریستی مانند بابلسر که داعیه جذب گردشگر دارد، اصلاً خوب نیست.
حقیقت آن است که مدیریت آب شهرستان بابل که تصدی توزیع آب بابل، بابلسر، بهنمیر و… را برعهده دارد، بسیار ناکارآمد عمل نموده است چون منطقی آن است که در ایام تعطیلات که شهرستان بابلسر با هجوم مسافران از سایر استانها و همچنین از شهرهای همجوار روبرو است، می بایست از دسترسی آب بیشتری نسبت به شهرهای فوق الذکر داشته باشد زیرا این شهرها در این ایام، خلوت ترند حال آنکه جمعیت شهرستان بابلسر به چند برابر خود می رسد. لذا مدیریت مناسب در این زمینه می تواند کمک قابل توجهی به کم آبی و بی آبی این شهر نماید.

از سوی دیگر، امروز پس از 40 سال که از پیروزی انقلاب می گذرد و علی رغم پیشرفت ها و توسعه هایی که در بخش های مختلف داشته ایم، منطقی نیست که آب شرب یک شهرستان با جمعیتی حدود 130 هزار نفر، توسط شهری دیگر و با صلاحدید مسئولان و دست اندرکاران شهری دیگر تامین شود تا به دلخواه خود نسبت به تقسیم آب و دراختیار قراردادن آن اقدام نمایند! آنچه مسلم است حق مردم فهیم و صبور بابلسر بیشتر از این است و انصاف نیست که هنوز چشم به دست دیگری داشته باشند و در این مساله مهم و حیاتی، که از مهمترین نیازهای مردم است، محتاج شهرستان بابل باشند. آقایان! مدیران محترم! لطفاً از صبر و شکیبایی مردم شریف و فهیم بابلسر سوء استفاده نکنید و چاره ای برای این نابسامانی ها و کمبودها بیندیشید.
جای تعجب است که حداقل در ایام دهه فجر که می بایست خدمات رسانی ها به مردم بیشتر از همیشه باشد، شاهد قطع آب در برخی از مناطق شهرستان بابلسر -گاه بصورت 24 ساعته و 48 ساعته- بوده ایم و مردم برای امور شستشو و بهداشت خود در مضیقه بوده اند که این موضوع در ابتدای دهه پنجم انقلاب نه شایسته این مردم است و نه قابل تحمل.
البته در اینجا جا دارد از زحمات و تلاشهای شبانه روزی جناب آقای مهندس محمدی، رئیس محترم آب و فاضلاب بابلسر و همکاران ساعی ایشان در تامین آب شهرستان، صمیمانه قدردانی نمایم که با درک صحیح مشکلات مردم، تمام سعی خود را برای بهبود وضعیت به کار گرفته اند.
لذا با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع، بدینوسیله از جنابعالی و مسئولان محترم استانی عاجزانه خواهشمند است نسبت به پیگیری موضوع و انجام تمهیدات لازم جهت جداسازی و مستقل نمودن آب رسانی به شهرستان بابلسر –که حق طبیعی و توقع بجای مردم بابلسر است- اقدام عاجل مبذول فرمایند.
پیشاپیش از حسن مساعدت جنابعالی سپاسگزاری می گردد.

منصور رمضان نژاد
نایب رئیس شورای اسلامی شهر بابلسر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *