بهترین شهرهای توریستی ایران از نگاه مسافران

ایران یکی از کشورهای تاریخی در دنیاست و قدمتی به تاریخ تمدن بشر دارد. هنوز هم بر سر این که ایران کشور قدیمی تری است یا مصر و چین بحث هایی وجود دارد. خوشبختانه تمامی شهرهای ایران جاذبه هایی بسیار خاص و دیدنی برای سفر و گردشگری دارند. حتی می توان اینطور گفت که هریک از شهرهای ایران برای خود یک اقلیم گردشگری، تفریح و آشنایی با تاریخ غنی ایران است. اما به نظر شما بهترین شهرهای کشور برای سفر و گردشگری کدام اند؟ و اصلا چرا این شهر های محبوبیت بیشتری در بین مسافران دارند؟ در ادامه با ما همراه باشید.

 

جزیره کیش، لذت دیدار از ساحل های طلایی و آب هایی فیروزه ای رنگ

جزیره کیش یکی از مقاصد گردشگری پرطرفدار در بین مسافران است و به خصوص در سال های اخیر رشد بسیار خوبی در صنعت گردشگری آن مشاهده کرده ایم. حتی بر اساس اطلاعات موجود، هر ساله بالغ بر یک میلیون مسافر در سراسر سال به جزیره کیش سفر می کنند و در بین تمام راه های سفر، خرید بلیط هواپیما تهران به کیش از همه طرفدار بیشتری دارد. جزیره کیش با آب های زلال و شفاف، مراکز خرید لوکس و متنوع، هتل های مجلل و وجود امکانات گردشگری و توریستی بسیار تبدیل به یک مقصد گردشگری بسیار محبوب و مناسب شده است.

کیش

 

جزیره کیش جاذبه های بسیاری دارد و فقط قدم زدن در ساحلش می تواند خاطراتی بیاد ماندنی برایتان به وجود بیاورد. اما بی شک مهمترین زیبای های کیش، سواحل شرقی، کشتی شکسته و ساحل مرجانی است. جاذبه های دیدنی جزیره کیش بسیار زیاد اند و نمی توان تنها در چند خط از تمام زیبایی های آن سخن گفت ولی حتما در سفر خود به کیش دیدار از جزیره هندورابی، شهر حریره، کشتی یونانی، پارک ساحلی میر مهنا و آب انبار کیش را از دست ندهید.

 

خوشا شیراز و وصف بی مثالش!

بله، همیشه یکی از اولین گزینه های گردشگری بین هموطنانمان، شهر شیراز است. شیراز شهر باغ های دل انگیز، بوی خوش بهار نارنج، آب و هوای عالی و دلپذیر و مردمان با فرهنگ است. اصلا باید گفت در شیراز همه چیز دست به دست هم داده اند تا مقدمات سفری دلچسب را برای مسافران به وجود بیاورند. برای مثال به قدم زدن در باغ های ارم، نارنجستان قوام، عفیف آباد و باغ جهان نما فکر کنید، حتی فکر کردن به این باغ های زیبا هم ذهن آدم را پر از احساس خوب می کند.

شیراز

 

همه میدانیم که جاذبه های شیراز تنها به باغ های زیبایش محدود نمی شود و لذت دیدن آرامگاه حافظ و سعدی چیز دیگری است؛ البته اگر دیدار از ستون ها و بناهای بجا مانده هخامنشی در تخت جمشید را در نظر نگیریم. پس سفر به شیراز می تواند یکی از ماندگارترین تجارب و خاطرات شما از یک سفر باشد. در کنار تمامی این ویژگی های وسوسه انگیز، فرودگاه شهید دستغیب با میزبانی از پرواز تهران شیراز مسیر رسیدن به شما به این شهر دیدنی را هموار تر کرده است.

 

تبریز، شهر شفقت و مهربانی ایران

تبریز یکی از شهر های تاریخی و اصیل ایران است که همیشه در لیست شهر های پر مخاطب و مقاصد گردشگری شلوغ قرار دارد. البته شهر تبریز را فقط نباید یک شهر تاریخی دانست، بلکه این شهر در گذشته نیز از شهرهای بسیار سیاسی و مهم ایران بوده و دارای اماکن دیدنی بسیاری است. از دیدنی های معروف تبریز باید به مسجد آبی تبریز، موزه قرآن و عترت، آبشار آسیاب خرابه، بازار بزرگ شهر، خانه سفال، ارگ تبریز کلیسای آنگلیکان اشاره کنیم که یادگارهایی بسیار ارزشمند در کشورمان هستند. تبریز زادگاه شاعران و عالمان بسیاری است که از معروف ترین آنها باید به مولانا و شمس تبریز اشاره کنیم.

 

تبریز

تبریز را شهر اولین های ایران معرفی کرده اند و با نام های دیگری مانند امن ترین شهر ایران، شهر بدون متکدی، شهر زیر گذرها و روگذرها و پاکیزه ترین شهر ایران نیز شناخته می شود. برای رساندن خودتان به این شهر دوست داشتنی تهیه بلیط هواپیما تهران تبریز ساده ترین روش ممکن خواهد بود.

اگر اهل شکم گردی هم هستید تبریز یک مقصد دل انگیز برای شما خواهد بود. تبریز با کباب های خوشمزه اش هم بسیار معروف و شناخته شده است. همه ایرانی ها هم عاشق کباب اند و چه انگیزه ای برای سفر بهتر از شکم گردی و امتحان کردن غذاهای شهر های مختلف؟

جاذبه های طبیعی شهر تبریز به دلیل برخورداری از آب و هوای ویژه، سفر شما به این شهر در فصل های گرم سال را دلچسب تر هم خواهد کرد. وجود جنگل ‌های ارسباران در اطراف تبریز که جزو جنگل ‌های هیرکانی ‌اند و روستاهایی چون کندوان از دیگر جاذبه های سفر به تبریز برای گردشگران است.

در این مقاله سه شهر تبریز، شیراز و کیش را به عنوان پرمخاطب ترین شهر های کشور معرفی کردیم. اما همانطور می دانید شهرهای دیگری مانند اصفهان، مشهد و کرمان و یزد نیز از دیگر شهرهای پرمخاطب و دیدنی کشور اند که شاید جمع آوری اطلاعات درباره آنها، شما را ترغیب به تجربه های گردشگری تازه کنند.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *