روحانی: ایران کشور ارزانی است
روحانی در جلسه دفاع از وزرای پیشنهادی در مجلس گفت: من در برابر این رسانه‌های بیگانه و صهیونیستی از مردم می‌پرسم آیا آموزش، بهداشت و درمان به طور نسبی و انرژی یعنی بنزین، گازویل، گاز، آب و برق در قیمتی ارزانتر از سایر کشور‌ها نیست؟

 حسن روحانی رئیس‌جمهور با حضور در صحن علنی مجلس برای دفاع از وزرای پیشنهادی گفت: ایام اربعین سالار شهیدان امام حسین (ع) و یارانش، ایام راهپیمایی عظیم عاشقان خاندان رسالت به سوی کربلای معلی برای ما ایام بسیاری با افتخاری است.

وی افزود: در شرایطی که دشمنان ما علیه ما برنامه‌ریزی و توطئه کرده‌اند و کلمه ۱۳ آبان را به عنوان رمز جنایتکارانه خود اعلام کرده‌اند، حضور مردم ما در این راهپیمایی شکوهمند به معنای پیوند عمیق ملت ایران با خاندان رسالت است. بی شک اگر عشق به امام حسین (ع) و پیروی از رای ایشان نبود امروز شاهد ایران مستقل و پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین موفقیت ملت در برابر تهاجم بیگنگان در کشور نبودیم.

روحانی: اینکه گفته شود ابرتورم داریم، دروغ است

رئیس‌جمهور تاکید کرد: همه جا در همه سختی‌ها و موفقت‌های ما بزرگان یاری کردند. اهل بیت و رابطه مردم با خادان رسالت و امام حسین (ع) مسیر پیروزی را همواره برای ما همراه کرد. در این مقطع این اجلاس حائز اهمیت است.

روحانی با اشاره به اینکه پیشاپیش از ریاست مجلس اعضای هیات رئیسه و همه نمایندگان تشکر و سپاسپگذاری می‌کنم، گفت: اینکه در این ساعت مجلس جلسه فوق العاده تشکیل داده است تا در این مقطع حساس کابینه را تکمیل کند، مخصوصا وزرایی که بار سنگین اقتصادی را بر دوش دارند، قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: آنچه در هفته‌ها و ماه‌های گذشته شاهد بودیم پیروزی قاطع ملت ایران برابر توطئه‌های آمریکا بوده است از لحاظ سیاسی بی‌تردید در سطح جهان پیروزی کم‌نظیر تاریخ را در اختیار داریم. کمتر سراغ داریم که آمریکا در سطح جهان تصمیم مهمی را علیه یک کشور بزرگ اتخاد کرده باشد و هم پیمانان سنتی وی آن را رها کرده باشند. اگر در چنین مجلسی یکسال پیش به بحث و بررسی می‌پرداختیم که اگر روزی در حقوق لاینفک ملت ایران آمریکا برابر ایران بایستد و اروپا کنار ایران و روبروی آمریکا باشد اکثریت جمع ما نمی‌پذیرفت و می‌گفت: این خوش‌بینی محض است مگر ممکن است در مساله مهم بین‌المللی آمریکا تصمیمی اتخاذ کند به استثنای چند کشور همه کنار ایران باشند به نظر من پیروزی سیاسی ملت ایران در ماه‌های اخیر در تاریخ کم نظیر است. اینکه گفته شود ابرتورم داریم دروغ است.

رئیس‌جمهور ادامه داد: چه کسی فکر می‌کرد که در ظرف چند ماه در سه صحنه بزرگ حقوقی نمایندگان ایران به پیروزی برسند. در دادگاه لاهه ایران مقتدر تاکنون دوبار در برابر آمریکا پیروز شده است. بار اول در زمینه صلاحیت دادگاه که امریکا معتقد بود که دادگاه صلاحیت ندارد و ما معتقد بودیم صلاحیت دارد که در نتیجه این دادگاه علیه امریکا و به نفع ایران رای داد.

روحانی افزود: برای احکام موقت نیز نظر ما این بود که این احکام باید صادر شود. نمایندگان حقوقی ایران به پیروزی رسیدند و چند روز پیش در سازمان ملل محکومیت آمریکا اعلام شد. در یک بحث حقوقی حدود شش میلیارد دلاری اموال جمهوری اسلامی که در ایتالیا توقیف شده بود در دادگاه عالی، ایران به پیروزی رسید و این پول از توقیف آزاد شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: ملت ما از لحاظ سیاسی و حقوقی امروز دست برتر را دارد و از لحاظ افکار عمومی جهان، ایران را کشوری متعهد و امریکا را به عنوان کشوری که هم وفای به عهد ندارد و مقررات بین المللی را زیر پا می‌گذارد، می‌شناسند.

وی با بیان اینکه ما دو موفقیت دیگر نیازمندیم، گفت: یکی از لحاظ اجتماعی و دیگری اقتصادی. همه برنامه‌ها برای این بوده که ملت بزرگ ایران در مشکل اقتصادی قرار بگیرند و مردم به ستوه بیایند و در برابر امریکا سر فرود آورند و در موضوع دیگر یعنی اجتماعی می‌خواستند مردم را نسبت به آینده کشور و معیشت و فرزندان خود مایوس کنند. در این دو موضوع ما باید در کنار هم باشیم و امریکا را به زانو در آوریم.

روحانی ضمن بیان اینکه بی تردید در این مصاف بزرگ تاریخی دولت به عنوان سربازان مقدم این جبهه خواهد بود، اظهار داشت: بدون دو قوه دیگر و بدون نیرو‌های مسلح و بالاتر از آن بدون حمایت رهبری حتما نمی‌توانیم، پیروز شویم. ما امروز خوشحالیم حمایت جامعه را در این مقطع حساس رهبری به عهده دارد و دولت با امید فراوان و توان لازم معتقد است با هدایت رهبری و حمایت مردم پیروز می‌شویم.

این عضو مجلس خبرگان گفت: ما امروز در بخش اقتصادی می‌خواهیم چهار فرد مهم مسئول را با رای اعتماد شما بر کرسی وزارت بنشانیم تا دولت با تمامیت کابینه در این مقطع بتواند مشکلات مردم را حل کند. هم ما و شما معتقدیم مردم در رنج و فشار هستند و زندگی مردم به سختی می‌گذرد و بی‌تردید مردم از ما می‌خواهند که مشکلات را حل کنیم و این حق مردم است و ما موظفیم کشور را با وحدت و یکپارچگی از این مشکلات نجات دهیم.

وی ادامه داد: نتیجه امروز مجلس این خواهد بود که امیدی برای مردم خواهد شد و ملت خواهد دید دولت و مجلس در کنار هم هستند و مصمم هستند مشکلات را حل کنند همه ما می‌دانیم که رسانه‌های بیگانه بر این مشکلات می‌دمند و می‌خواهند افکار مردم را تسخیر کنند و به دروغ به مردم می‌گویند که ایران گران‌ترین کشوری است که مردم در آن زندگی می‌کنند.

رئیس جمهور افزود: من در برابر این رسانه‌های بیگانه و صهیونیستی از مردم می‌پرسم آیا آموزش، بهداشت و درمان به طور نسبی و انرژی یعنی بنزین، گازویل، گاز، آب و برق در قیمتی ارزانتر از سایر کشور‌ها نیست؟ و حمل و نقل که مقداری نیاز به کمک بیشتر دولت و مجلس دارد آیا در وضعیت متعادلی نیست. اگر ما مسکن را حل کنیم که این مهم یکی از وظایف وزیر راه است. ما جزو کشور‌هایی هستیم از لحاظ انرژی، آموزش و درمان و کالا‌های اساسی مردم جزو ارازنترین‌ها هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *