فرمانده انتظامی شهرستان “بابل” از شناسایی و دستگیری سه متهم به درگیری و چاقوکشی خبر داد .

اجرای بیش از 10 ویژه برنامه فرهنگی و اجتماعی در اجرای برنامه های نوروزی پلیس

گروه استان ها- مازندران- معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از اجرای بیش از 10 ویژه برنامه فرهنگی و اجتماعی در اجرای برنامه های نوروزی استان خبر داد .

سرهنگ”علیرضا باقری” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری هرازنیوز ، گفت: توجه به موضوعات اجتماعی، فرهنگی و آموزش از مهمترین رویکردهای پلیس برای ایجاد بسترهای شکل گیری ساختارهای اجتماعی در تامین امنیت اجتماعی است .

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران، افزود: تدوین الگو و برنامه های آموزشی و فرهنگی متناسب با نیاز جامعه منجر به گسترش دامنه مشارک مردم با پلیس در حوزه امنیت اجتماعی می شود .

سرهنگ باقری، تصریح کرد: در اجرای برنامه های نوروزی 97 فرماندهی انتظامی استان مازندران با توجه به تاثیر برنامه های هنری و فرهنگی در توسعه نظم و امنیت اجتماعی با اجرای بیش از 10 ویژه برنامه فرهنگی با همکاری رسانه ملی ، رسانه های خبری و سازمان های مردم نهاد گام های موثری را در این زمنیه برداشته است .

وی از طراحی و چاپ15 هزار نسخه ویژه نامه امین جامعه ، 15 هزار جلد کتابچه انتظامی و 30 هزار نسخه بروشور با موضوعات فرهنگی و آموزشی با نگاه به آسیب های اجتماعی روز جامعه و توزیع آن در بین مردم و مسافران نوروزی در طول ایام نوروز 97 خبر داد .

دکتر باقری تهیه و چاپ 5 هزار نسخه فصل نامه آرامش با موضوعات روانشناسی را از دیگر اقدامات نیروی انتظامی استان در این زمینه برشمرد و اظهار داشت: به منطور اطلاع رسانی عمومی با استفاده از امکانات تبلیغات شهری 120 عنوان کلیپ آموزشی از طریق تلویزیون های شهری و 4 هزارو 200 متر بنر با موضوعات هشداری و انتظامی تهیه و در منظر دید عموم در سطح استان قرار گرفت .

باقری با اشاره به تهیه 15 هزار عدد لوح فشرده حاوی فایل های متنوع صوتی با موضوعات آموزشی و … و توزیع بسته فرهنگی در بین مسافران نوروزی در ورودی های استان از تعامل خوب رسانه ملی و سایر دستگاه های اجرایی نظیر هلال احمر، اورژانس، اداره کل حمل و نقل و شهرداری ها با پلیس قدردانی کرد و گفت: با تعامل و همکاری های انجام شده اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفت .

سرهنگ باقری پخش زیر نویس ، تیزر و کلیپ های متنوع آموزشی و انتظامی از رسانه ملی را از دیگر اقدامات انجام شده پلیس در نوروز97 برشمرد و خاطر نشان کرد:تهیه و پخش 102 برنامه رادیویی و 16 ویژه برنامه سفر به خیر با حضور کارشناسان نیروی انتظامی و سایر دستگاه های اجرایی استان از مهمترین رویکردهای پلیس در این ایام بوده است .

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان معرفی آسیب های اجتماعی درقالب هنر و تئاتر با همکاری سازمان های مردم نهاد، برپایی نمایشگاه های سیار فرهنگی و اجتماعی، در سواحل، مناطق گردشگری و تفریحی استان و برپایی 14 ایستگاه فرهنگی و اجتماعی در مرکز استان و شهرستان های تابعه را از دیگر اقدامات در اجرای طرح های نوروزی استان برشمرد .

دکتر باقری در خاتمه از فعالیت مرکز مشاوره فرماندهی انتظامی استان و شهرستان های تابعه در طول ایان نوروز خبر داد و گفت: در مجموع 540 نفر از خدمات مشاوره و مددکاری اجتماعی در استان و شهرستان های تابعه برخوردار شدند .

کشف 44 میلیاردی کالای قاچاق در مازندران

گروه استان ها – مازندران – رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان از کشف 44 میلیارد ریالی کالای قاچاق در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری هرازنیوز ، سرهنگ “ذبیح الله پهلوانی” با اعلام این خبر گفت: در راستای مقابله بی امان با قاچاق کالا و ارز در استان و برای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال “و حمایت از تولیدات داخلی با استفاده از همه ظرفیت ها و امکانات، طرح های مقابله با قاچاق کالا و ارز را در دستور کار قرار گرفت.

وی تصریح کرد: طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز با الویت کالاهای گمرگی، دخانی ،ترانزیتی و فراورده های شیلاتی، کالاهای تعزیراتی با هدف ناامن ساختن بستر ارتکاب جرم طی ماه گذشته در استان به مرحله اجرا درآمد.

رئیس پلیس آگاهی استان مازندران، خاطرنشان کرد: ماموران پلیس آگاهی استان با همکاری دیگر عوامل انتظامی استان با پیگیری و رصد قاچاقچیان و در راستای ماموریت های محوله با اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده، انبارها و محل دپو کالاهای قاچاق را شناسایی کردند.

سرهنگ پهلوانی، گفت: کشف 195 هزار نخ سیگار، 248 عدد قطعات یدکی خودرو، 52 تن چوب آلات جنگلی، 4 هزار قلم دارو و قرص های غیرمجاز، هزار و 785 قلم انواع لوازم آرایشی، 383 کیلوگرم ماهیان خاویاری و استخوانی از جمله کشفیات کالای قاچاق در اسفندماه سال 1396بوده است.

وی ارزش ریالی کشفیات کالای قاچاق را بیش از 44 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: در این ارتباط تعداد زیادی متهم شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ پهلوانی با تاکید بر استمرار طرح مقابله با قاچاق کالا و ارز از فعالیت گسترده قرارگاه مبارزه با قاچاق کالاو ارز در استان با همکاری همه عوامل انتظامی و امنیتی استان خبر داد و افزود: نقش مردم و دستگاه های دولتی و غیر دولتی در همکاری با پلیس برای مقابله با قاچاق کالا، نقش سازنده ای است .

اجرای طرح مبارزه با سرقت در شهرستان بابل

گروه استان ها- مازندران- فرمانده انتظامی شهرستان بابل از اجرای طرح مبارزه با سرقت در این شهرستان و کشف 14 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبریهرازنیوز ، سرهنگ”سید محسن جعفری” در تشریح این خبر، گفت: به منظور ارتقاء امنیت اجتماعی طرح مقابله با رسقت در این شهرستان به اجرا در آمد .

فرمانده انتظامی شهرستان بابل، افزود: در اجرای این طرح ماموران با انجام تحقیقات پلیسی موفق به شناسایی یک باند سرقت منزل از دیگر استان های کشور که با اجاره منزلی در این شهرستان فعالیت می کردند، شدند .

سرهنگ جعفری، خاطر نشان کرد: ماموران ضمن هماهنگی های قضائی متهمان را در عملیاتی ضربتی متهمان را دستگیر کردند .

وی همچنین اظهار داشت : ماموران درادامه این عملیاتی در مجموع موفق به شناسایی و دستگیری 14 سارق منزل و مراکز تجاری در این شهرستان شدند .

فرمانده انتظامی شهرستان بابل با اشاره به اینکه متهمان تاکنون به 14 فقره سرقت در این شهرستان اعتراف کردند، گفت: این افراد پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند .

دستگیری سارق ترانس برق زمین های کشاورزی در بهشهر

گروه استان ها- مازندران- فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر از شناسایی و دستگیری سارق ترانس برق زمین های کشاورزی این شهرستان، خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری هرازنیوز ، سرهنگ” ابرهیم شجاعی” در تشریح این خبر، گفت: درپی سرقت ترانس برق زمین های کشاورزی این شهرستان موضوع در دستور کار پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر، افزود: ماموران با انجام اقدامات پلیسی موفق شدند متهم را شناسایی و پس از هماهنگی های قضائی وی را در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کنند .

سرهنگ شجاعی، تصریح کرد: متهم در بازجوئی های به عمل آمده تاکنون به سرقت 8 دستگاه ترانس برق از زمین های کشاورزی این شهرستان با همدستی فردی که سال گذشته در حین سرقت سیم برق دچار برق گرفتگی شده و جان باخت اعتراف کرد .

شجاعی در خاتمه اظهار داشت: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد و موضوع در دست بررسی است .

افزایش 41 درصدی کشفیات سرقت در ایام نوروز

هرازنیوز – مازندران- فرمانده انتظامی استان از افزایش 41 درصدی کشفیات سرقت در ایام تعطیلات نوروز 97 در سطح استان خبر داد .

سردار” سیدمحمود میرفیضی” ،گفت: استان مازندران با توجه به برخورداری از مواهب الهی و گردشگری و قرار گرفتن در مسیر ارتباطی بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) همه ساله در ایام تعطیلات نوروز و ایام مختلف سال پذیرای حجم گسترده ای از مسافران و گردشگران از اقصی نقاط کشور است .

فرمانده انتظامی استان مازندران، افزود: برای تامین امنیت مردم و مسافران نوروزی، پلیس با اجرای طرح های نوروزی در حوزه های مختلف انتظامی، امنیتی،ترافیکی و اجتماعی با بسیج تمام توان و امکانات خود، اقدامات گسترده ای را در دستور کار قرار داده است.

سردار میرفیضی، خاطر نشان کرد: با اجرای طرح های نوروزی در حوزه های انتظامی شاهد افزایش 41 درصدی کشفیات سرقت، 55 درصدی کشفیات جرائم رایانه ای و 4 برابری کشفیات موادمخدر در سطح استان، نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده ایم .

وی از اقامت شبانه قریب به 14 میلیون گردشگر و مسافر در استان خبر داد و گفت: از ابتدای شروع سفرهای نوروزی تا پایان اجرای طرح بیش از 35 میلیون و 800 هزار تردد در سطح استان به ثبت رسیده است که 7 و 7 دهم تردد کل کشور است.

سردارمیرفیضی از افزایش 28 درصدی ترددها در استان خبر داد و اظهار داشت: با توجه به افزایش حجم تردد در سطح استان 28 نفر از مسافران و هموطنان جان خود را در حوادث جاده ای از دست داده اند که برابر اعلام کارشناسان پلیس راه و راهور استان 80 درصد این حوادث به علت واژگونی خودروها ناشی از خواب آلودگی و خستگی، سرعت زیاد و عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه عنوان شده است .

فرمانده انتظامی استان مازندران از افزایش 21 درصدی تماس های مردمی با دفتر نظارت همگانی پلیس (197) در ایام تعطیلات نوروز خبرداد و گفت: 66درصد تماس ها با سامانه 197 مربوط به قدردانی از عملکرد کارکنان انتظامی در تعطیلات نوروز بوده است .

سردار میرفیضی،توجه به اقدامات فرهنگی و اجتماعی پلیس در راستای آگاهسازی، اطلاع رسانی و ارتقاء احساس امنیت در جامعه، راه اندازی ایستگاه های فرهنگی و اجتماعی پلیس در سطح شهرها، اجرای تئاتر درمانی در سواحل،تفرجگاه ها و همکاری با سازمان های مردم نهاد را از جمله فعالیت ها و اقدامات فرهنگی و اجتماعی پلیس در این ایام برشمرد .

فرمانده انتظامی استان مازندران با آروزی توفیق برای همه هموطنان و مسافران نوروزی به بازگشت مسافران نوروزی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ترافیک در محورهای مواصلاتی استان عادی و روان است .

دستگیری اعضای باند سرقت گوشی همراه در محمودآباد

گروه استان ها- مازندران- فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد از دستگیری اعضای یک باند سرقت گوشی همراه و کشف 90 دستگاه گوشی تلفن همراه و 4 دستگاه دوربین مداربسته سرقتی در این شهرستان خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری هرازنیوز ، سرهنگ “زمان شالیکار” در تشریح این خبر،گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت گوشی های تلفن همراه از شهروندان و دوربین های مداربسته نصب شده از واحدخای تجاری این شهرستان، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد، افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق شدند، متهمان را که با تشکیل باندی سه نفره در این شهرستان فعالیت می کردند شناسایی کنند .

سرهنگ شالیکار، تصریح کرد: پس از هماهنگی های قضائی متهمان که در منزلی استیجاری سکونت داشتند در عملیاتی ضربتی دستگیر شدند .

فرمانده انتظامی محمودآباد، تصریح کرد: در بازرسی از محل اختفای این متهمان 90 دستگاه گوشی تلفن همراه و 4 دستگاه دوربین مداربسته سرقتی کشف شد .

وی ارزش تجهیزات سرقتی کشف شده را بالغ بر 300میلوین ریال عنوان کرد و اظهار داشت: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند .

سرهنگ شالیکار در خاتمه با شاره به این که، حفظ امنیت پایدار مستلزم همکاری همه مردم و نهادهای اجتماعی با نیروی انتظامی است، از شهروندان خواست: برای مقابله با هرگونه ناهنجاری های اجتماعی و ایجاد نظم و امنیتی مطلوب در جامعه با پلیس همکاری کرده هرگونه مسائل امنیتی را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام دارند .

دستگيري سارق منزل با4 فقره سرقت در بابلسر

گروه استان ها – مازندران -جانشین فرمانده انتظامی شهرستان “بابلسر” از دستگیری سارق منزل و کشف 4 فقره سرقت در شهرستان بابلسر خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبریهرازنیوز ، سرهنگ ” هاشم پور” در بیان جزئیات این خبر، گفت : در پی وقوع چندين فقره سرقت از منازل شهرستان بابلسر، موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: پس از هماهنگی های قضائی ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی سارق را شناسایی و در عملیاتی ضربتیوی را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

سرهنگ هاشم پور خاطر نشان کرد: متهم در بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 4 فقره سرقت منزل در این شهرستان اعتر ف کرد و در بازرسی های به عمل آمده اقلام مسروقه به ارزش تقریبی 50 میلیون ریال از وی کشف شد.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر، با اشاره به اینکه متهم جهت سیر مراحل قضایی تحویل مرجع قضایی شد، از شهروندان خواست: ضمن رعایت هشدارهای انتظامی نسبت به افزایش ضریب ایمنی منزل خود با استفاده از موانع فیزیکی و ابزار الکترونیکی اقدام و هرگونه موارد مشکوک را سریعا با تلفن 110 به مرکز فوریت های پلیسی اطلاع دهند .

دستگیری عوامل درگیری و چاقوکشی در بابل

گروه استان ها – مازندران – فرمانده انتظامی شهرستان “بابل” از شناسایی و دستگیری سه متهم به درگیری و چاقوکشی خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری هرازنیوز ، سرهنگ “سید محسن جعفری” با اعلام این خبر، افزود: در پی کسب خبری از مرکز فوریت های پلیسی 110 مبنی بر وقوع درگیری و چاقوکشی بین چند نفر در یکی از مناطق بخش “بندپی غربی”، ماموران انتظامی سریعاً به محل حادثه اعزام شدند.

وی تصریح کرد: ماموران با حضور به موقع در محل حادثه سه متهم به درگیری و چاقو کشی را که به علت اختلاف بر سر پارک خودرو فردی را با ضربات چاقو مصدوم کرده بودند، شناسایی و دستگیر کرند.

فرمانده انتظامی شهرستان بابل، افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

دستگيري سارق حرفه اي منزل با 6 فقره سرقت در آمل

گروه استان ها – مازندران – فرمانده انتظامي شهرستان “آمل” از شناسايي و دستگيري سارق حرفه اي منزل با 6 فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ”نعمت الله آزادی” در گفت وگو با خبرنگار پايگاه خبريهرازنیوز در تشريح اين خبر، گفت: در پي وقوع چندين فقره سرقت منزل در سطح شهرستان آمل، ماموران پليس آگاهي اين فرماندهي با بررسي موارد مشکوک موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

فرمانده انتظامي شهرستان آمل، افزود: كارآگاهان پليس آگاهي پس از بررسي صحنه هاي سرقت با پي جويي هاي پليسي دريافتند، کليه سرقت ها به يک شيوه و شگرد به وقوع پيوسته است.

سرهنگ آزادی، تصريح کرد: ماموران با پيگيري هاي همه جانبه و انجام اقدامات خاص پليسي سرانجام توانستند، سارق به نام “ع- ه” را شناسايي و در عملياتي غافلگيرانه در مخفيگاهش دستگير کنند.

وي با بيان اينکه اين فرد با گرفتار ديدن خود در دست قانون سعي کرد با اظهارات ضد و نقيض خود را بي گناه جلوه دهد، تصريح کرد: با هوشياري ماموران پليس و انجام تحقيقات فني، سارق به 6 فقره سرقت از منازل شهروندان اعتراف کرد و پس از تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضائي شد.

سرهنگ آزادی در پايان از مردم خواست: منازل خود را به انواع تجهيزات حفاظتي و ايمني ضد سرقت مجهز کرده و در صورت مشاهده موارد مشكوك مراتب را سريعاٌ به پليس 110 اعلام کنند.

سقوط در چاله آسانسور در تنکابن حادثه آفرید

گروه استان ها – مازندران – فرمانده انتظامی شهرستان “تنکابن” از سقوط جوانی 29 ساله به داخل چاله آسانسور و مرگ این فرد در این حادثه خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس ، سرهنگ علی شمس با اعلام این خبر افزود: در پی کسب خبری از مرکز فوریت های پلیسی 110 در ساعت 10 و 25 دقیقه روز گذشته مبنی وقوع حادثه منجر به فوت در “بلوار شیرودی” ماموران انتظامی این فرماندهی سریعاً به محل حادثه عزیمت کردند.

وی گفت: ماموران با حضور در محل حادثه در بررسی های اولیه دریافتند، فردی به نام”ص- ف ” ۲۹ ساله حین جوشکاری در طبقه چهارم یک ساختمان دچارسانحه شد و به داخل چاله آسانسور سقوط کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن، افزود: این مرد به علت شدت جراحات وارده در این حادثه جان خود را از دست داد و با حضور عوامل امداد جسد به پزشکی قانونی منتقل شد.

کشف 28 فقره سرقت در شهرستان کلاردشت

گروه استان ها – مازندران – فرمانده انتظامی شهرستان کلاردشت از شناسایی و دستگیری سه سارق حرفه ای و کشف 28 فقره سرقت از ویلاها و منازل شهروندان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “قاسم عزیزی” با اعلام این خبر، افزود: در پی وقوع چندین فقره سرقت در سطح شهرستان کلاردشت، موضوع در دستور کار ماموران پليس آگاهي و دیگر عوامل انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ماموران پلیس آگاهي با بررسی‌ های همه ‌جانبه و تحقیقات پلیسی موفق به شناسایی سه سارق حرفه اي و مكان دپوي لوازم سرقتي شدند.

سرهنگ عزيزي، خاطر نشان کرد: با هماهنگی ‌های قضائی ماموران در عملیاتی ضربتی متهمان را دستگیر کردند و در بازرسی از مخفيگاه متهمان موفق به كشف مقادير زيادي لوازم سرقتي شدند.

فرمانده انتظامی كلاردشت، اظهار داشت: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

سارقان کف زن در بابلسر دستگیر شدند

گروه استان ها – مازندران – فرمانده انتظامی شهرستان “بابلسر” از شناسایی و دستگیری سه متهم به سرقت با شیوه کف زنی خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “عبدالله رضوانی” با اعلام این خبر، افزود: در پی کسب خبری مبنی بر وقوع سرقت با شیوه کف زنی در یکی واحد صنفی از سوی افرادی ناشناس ، موضوع در دستور کار ماموران پليس آگاهي این فرماندهی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ماموران با دریافت این گزارش سریعاً به محل وقوع جرم اعزام شدند و در بررسی های اولیه با انجام تحقیقات از مالباخته دریافتند، دو نفر مرد جوان با لهجه عربي پس از ورود به یک مغازه با شگردهای متقلبانه پس از جلب اعتماد متصدي این واحد صنفی 3 میلیون ریال تراول 500 هزار ریالی با شیوه کف زني از وی سرقت کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر، افزود: با دریافت این اطلاعات و شناسایی متهمان به سرقت و کف زنی، ماموران پلیس آگاهی در اقدامی غافلگیرانه سه متهم به سرقت را دستگیر کردند.

سرهنگ رضوانی، اظهار داشت : متهمان که از طایفه فيوج اهل یکی از استان های همجوار هستند در تحقیقات پلیس به بزه انتسابی اقرار کردند و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *