بازداشت همسران تعدادی داعشی در ایران

جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران در شانزدهمین نشست شورای معاونین دادستانی تهران با موضوع تحقیقات مقدماتی، که روز یکشنبه چهاردهم آبان ماه سال جاری برگزار شد، درباره پرونده دستگیرشدگان مرتبط با حمله تروریستی مجلس توضیحاتی را ارائه داد که در ادامه می‌خوانیم.
جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران در شانزدهمین نشست شورای معاونین دادستانی تهران با موضوع تحقیقات مقدماتی، که روز یکشنبه چهاردهم آبان ماه سال جاری برگزار شد، درباره پرونده دستگیرشدگان مرتبط با حمله تروریستی مجلس توضیحاتی را ارائه داد که در ادامه می‌خوانیم، مشروح سخنان دادستان تهران روز گذشته در فرارو منتشر شده است (اینجا).
  • در خصوص پرونده اقدام گروهک تروریستی داعش نسبت به مجلس شورای اسلامی،  23 متهم مرتبط با این پرونده شناسایی و دستگیری شدند. رسیدگی به اتهامات آن‌ها در ناحیه 33 دادسرای تهران در حال انجام است. پرونده دیگری نیز اخیراً در خصوص اعضای گروهک داعش به دادسرا ارسال شده است. این پرونده موضوع اتهامات اشخاصی است که با خانواده‌هایشان به قصد پیوستن به گروهک داعش از ایران خارج شده و از راه ترکیه به سوریه رفته بودند و پس از عقب راندن گروهک داعش از خاک سوریه، به‌ناچار به ایران بازگشته‌اند.
  • اکثریت این افراد زنانی هستند که شوهرانشان جزو سربازان گروهک داعش بوده و در جنگ به هلاکت رسیده یا دستگیر شده‌اند.
  • پرونده این افراد به دادسرای شهید مقدس ارجاع شده است، این‌ها با علم به این که داعش گروهی مسلح و معاند است، با اخذ وجه و دستمزد به خدمت این گروهک درآمدند و حین دستگیری، وجوه قابل توجهی از آن‌ها کشف شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *