استراتژی جامعه محوری پلیس، عمومی تلقی کردن مقوله نظم و امنیت اجتماعی است

گروه استان ها – مازندران – معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان در برنامه تلویزیونی”مازرونی شو” با اشاره به رویکرد جامعه محوری پلیس، گفت: در این رویکرد مقوله نظم و امنیت اجتماعی عمومی است .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ ” علیرضا باقری” شب گذشته با حضور در استودیو سیمای مرکز مازندران به عنوان مهمان برنامه زنده تلویزیونی “مازرونی شو” در این برنامه شرکت کرد.

وی در این برنامه با اشاره به نقش امنیت در مسائل اجتماعی ، فرهنگی ، اقتصادی و سیاسی جامعه، مردم را مهمترین مولفه تامین کننده نظم وامنیت در جامعه دانست و افزود: امنیت بیش از هر مقوله اجتماعی دیگر مقوله ای عمومی و مردمی است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران با بیان اینکه نیروی انتظامی سازمانی است که در میان سایر بخش های حاکمیتی، نزدیک ترین سطح تعامل و برخورد را با مردم دارد، تاکید کرد: بر همین اساس ضروری است، پلیس در اجرای مأموریت ها و برقراری نظم عمومی و امنیت اجتماعی بیشترین توجه را به مردم داشته باشد.

سرهنگ باقری با اشاره به اینکه رویکرد جامعه محوری پلیس نوعی استراتژی که بر دو پایه اصلی استوار است، افزود: اولین پایه ی این استراتژی برقراری تعامل پلیس با ارکان مختلف جامعه است.

وی تصریح کرد: در این مفهوم، پلیس به منزله سازمانی است که از بطن مردم و برای خدمتگزاری به مردم برخاسته است.

باقری خاطر نشان کرد: حال که پلیس از مردم و برای مردم است،باید با مردم باشد تا بتواند نیازهای واقعی آنان را درک و از میزان رضایت آنها ازعملکرد خود مطلع شود.

معاون اجتماعی پلیس مازندران، دومین پایه ی استراتژی جامعه محوری پلیس را عمومی تلقی کردن مقوله نظم و امنیت اجتماعی دانست و افزود: پلیس نه می خواهد و نه می تواند به تنهایی نظم و امنیت را در جامعه برقرار کند و این سازمان برای برقراری نظم و امنیت در جامعه نیازمند واقعی کمک و حمایت مردمی است.

وی رویکرد جامعه محوری پلیس را در واقع نوعی فلسفه و اعتقاد دانست که دستیابی به آن نیازمند همکاری مشترک پلیس و جامعه است.

سرهنگ باقری، گفت: با توجه به ریشه های پلیس جامعه محور یکی از راهکارهای پیشگیری از جرم با اتکا بر رویکرد پلیس جامعه محور کسب مقبولیت پلیس یا اعتماد عمومی به پلیس است.

 

اعتراف سارقان زورگیر به ۱۵۰ فقره سرقت در مازندران

گروه استان ها – مازندران – فرمانده انتظامی استان از شناسایی و دستگیری دو سارق به عنف و کشف ۱۵۰ فقره سرقت خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار”سید محمود میرفیضی” در تشریح جزئیات این خبر، گفت: با توجه به وقوع چندین فقره سرقت به عنف و زورگیری در سطح شهرستان های استان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت .

وی تصریح کرد: ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان با تشکیل تیمی مجرب و با همکاری عوامل پلیس آگاهی شهرستان نور با انجام اقدامات فنی و بررسی صحنه های سرقت با تحقیقات از مال باختگان دریافتند، سارقان با استفاده از یک دستگاه خودرو سواری آزرا اقدام به زورگیری و سرقت می کنند.

فرمانده انتظامی استان مازندران، خاطرنشان کرد: ماموران پلیس آگاهی با دریافت این اطلاعات و استفاده از شگرد های خاص پلیسی دو تن از سارقان حرفه ای را شناسایی کردند.

سردار میرفیضی اظهار داشت: با شناسایی متهمان ، اقدامات ویژه انتظامی و پلیسی برای دستگیری آن ها در دستور کار تیم های عملیاتی پلیس آگاهی استان و شهرستان نور قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگی قضائی در عملیاتی غافلگیرانه، خودروی متهمان را حین تردد در یکی از محورهای مواصلاتی شهرستان نور متوقف و سارقان زورگیر را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان مازندران، گفت: متهمان در تحقیقات و بازجویی های فنی پلیس ضمن اقرار به بزه ارتکابی درشهرستان نور و شهرستان های همجوار به ۱۵۰ فقره سرقت و زورگیری در سطح استان مازندران و استان گیلان اعتراف کردند.

سردار میرفیضی، افزود: این افراد همچنین به سرقت کارت عابر بانک و کف زنی از شهروندان با تهدید سلاح سرد و فرار با دو دستگاه خودرو وانت پیکان و سواری آزرا اعتراف کردند، متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

 

سارقان خودرو در محاصره پلیس بهشهر

گروه استان ها – مازندران – فرمانده انتظامی شهرستان “بهشهر” از شناسایی و دستگیری چهار متهم به سرقت خودرو و کشف یک دستگاه خودرو سواری خارجی چری در این ارتباط خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “سیدابراهیم شجاعی” با اعلام این خبر افزود: ماموران گشت انتظامی این فرماندهی امروز حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه خودرو سواری خارجی چری با چهار سرنشین مظنون شدند .

وی تصریح کرد: ماموران در اقدامی غافلگیرانه با متوقف کردن این خودرو در بررسی های اولیه با استعلام از مرکز کنترل دریافتند، این خودرو دارای سابقه سرقت از شهرستان “پردیس” استان “تهران” است و سرنشینان خودرو سارق هستند .

انتظامی شهرستان بهشهر، خاطر نشان کرد: ماموران در بازرسی از خودرو مقادیری موادمخدر و وسایل استعمال مواد کشف و سارقان نیز پس از دستگیری در تحقیقات پلیس به سرقت خودرو اعتراف کردند.

سرهنگ شجاعی افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند .

 

کشف ۳۷ راس گوسفند سرقتی در شهرستان نکا

گروه استان ها- مازندران- فرمانده انتظامی شهرستان نکا از شناسایی و دستگیری سارق احشام با ۳۷ راس گوسفند سرقتی در این شهرستان خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس ، سرهنگ “هادی نصیری” در تشریح این خبر گفت: در پی سرقت چندین راس دام در منطقه “هزار جریب” موضوع در دستور کار پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان نکا افزود: ماموران با انجام تحقیقات پلیسی و بررسی های همه جانبه موفق به شناسایی و دستگیری متهم شدند .

سرهنگ نصیری، خاطر نشان کرد: متهم در بازجویی های به عمل آمده به ۲ فقره سرقت احشام در این شهرستان و شهرستان ساری اعتراف کرد، که دربازرسی های به عمل آمده از محل اختفای وی ۳۷ راس دام سرقتی کشف شد .

فرمانده انتظامی شهرستان نکا در خاتمه به شهروندان عزیز توصیه کرد: هشدار های پلیس را در خصوص پیشگیری از سرقت جدی گرفته و در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوکی مراتب را به پلیس اطلاع دهند .

 

دستگیری سارق منزل با ۵ فقره سرقت در ساری

گروه استان ها-مازندران-فرمانده انتظامی شهرستان “ساری”، از شناسایی و دستگیری سارق منزل در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ”زیدالله کاظمی” ، در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با اعلام این خبر،گفت:درپی کسب خبری از مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر سرقت منزل در محدوده خیابان ملامجدالدین این شهرستان بلافاصله ماموران کلانتری ۱۴ این شهرستان به محل اعزام شدند .

فرمانده انتظامی شهرستان ساری، افزود: ماموران با بررسی های همه جانبه از محل وقوع سرقت موفق شدند متهم را شناسایی کنند .

سرهنگ کاظمی، خاطرنشان کرد: با هماهنگی مرجع قضائی متهم در عملیاتی غافلگیرانه دستگیرشد و در بازجویی های به عمل آمده تا کنون به ۵ فقره سرقت منزل در این شهرستان اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی ساری درخاتمه از شهروندان خواست :در صورت مشاهده افراد مشکوک و مظنون که در ساعات پایانی شب در اطراف منازل ،مغازه و خودروها پرسه میزنند،قبل از هرگونه عکس العملی مراتب را به مرکز فوریتهای پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

 

کشف ۶۶۰ میلیون ریال کالای قاچاق در سوادکوه

گروه استان ها-مازندران- فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه از کشف کالای قاچاق، به ارزش ۶۶۰ میلیون ریال کالای قاچاق در اجرای طرح مقابله با قاچاق کالا و ارز در این شهرستان خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “مهدی خادمی” با اعلام این خبر، افزود: در اجرای طرح برخورد و مقابله با قاچاق کالا و ارز در سطح شهرستان ، ماموران پلیس آگاهی شهرستان سوادکوه، حین انجام ماموریت و کنترل مبادی ورودی و خروجی شهرستان موفق شدند، دو دستگاه کامیونت ایسوزو حامل کالای قاچاق را شناسایی و متوقف کنند.

وی تصریح کرد: ماموران در بازرسی از این خودورها مقادیر زیادی کالای قاچاق شامل  ۴۴ عدد رگلاتور گاز مایع خودرو ، ۱۰۰ عدد فشارسنج CNG و ۵۵ عدد لوازم بهداشتی چینی کشف کردند.

سرهنگ خادمی همچنین اظهار داشت: در ادامه اجرای این طرح ماموران کلانتری زیراب نیز موفق به کشف دو دستگاه موتورسیکلت ، لوازم خودرو و لوازم منزل قاچاق در حین کنترل محورهای مواصلاتی به این شهرستان شدند .

فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه، مجموع ارزش ریالی کشفیات کالای قاچاق در این شهرستان را بالغ بر ۶۶۰ میلیون ریال اعلام کرد و افزود: در اجرای این طرح ها ۶ قاچاقچی کالا دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه در خاتمه اظهار داشت: قاچاق کالا صدمات جبران ناپذیری به بدنه اقتصاد ملی وارد می کند که از مردم تقاضا می شود هرگونه اخبار در این خصوص را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

 

پایان قطع دزدانه درختان مرکبات در سیمرغ

گروه استان ها – مازندران – فرمانده انتظامی شهرستان سیمرغ از شناسایی و دستگیری فردی که اقدام به سرقت چوب با قطع درختان مرکبات این شهرستان می کرد، خبرداد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرگرد” محمد راعی خناری” در تشریح این خبر گفت: درپی شکایت یکی از باغداران این شهرستان مبنی برقطع درختان مرکبات و سرقت چوب از باغ مرکبات وی، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان سیمرغ، افزود: ماموران با انجام تحقیقات پلیسی و بررسی های همه جانبه به فرد ناشناسی که با یک دستگاه موتورسیکلت در حال تردد درمحدوده باغات مرکبات این روستا بود مشکوک شدند .

سرگرد راعی تصریح کرد: ماموران متهم را که دارای چندین فقره سابقه سرقت نیز بوده دستگیر و در بازرسی از وسایل همراه وی دوعدد اره دستی کشف کردند.

فرمانده انتظامی سیمرغ، خاطر نشان کرد: متهم در بازجویی های به عمل آمده به قطع شبانه درختان مرکبات این شهرستان و سرقت حدود یک تن چوب درخت مرکبات در این شهرستان اعتراف کرد .

راعی در خاتمه با اشاره به این که متهم پس از معرفی به مرجع قضائی با قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون ریالی روانه زندان شد ، از همکاری مردم در ایجاد امنیت پایدار در این شهرستان قدردانی کرد .

 

یک کشته و ۲ مصدوم در آتش سوزی خودرو

گروه استان ها – مازندران – بر اثر برخورد یک دستگاه خودرو سواری پژو ۲۰۶ با دیوار مغازه ای در شهرستان “چالوس”، راننده خودرو به علت وقوع حریق جان باخت و دو سرنشین دیگر آن نیز به شدت مصدوم شدند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، ساعت ۴و۴۶ دقیقه صبح امروز در پی کسب خبری از مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ شهرستان چالوس مبنی بر وقوع سانحه رانندگی در منطقه “دوجمان” ماموران انتظامی کلانتری ۱۱ سریعاً به محل حادثه مراجعه کردند.

ماموران با حضور در محل حادثه در بررسی های اولیه دریافتند، یک خودرو سواری پژو ۲۰۶ به رانندگی فردی ۲۴ ساله و دو سرنشین ۲۳ و ۲۱ ساله که از “رامسر” به سمت “چالوس” در حرکت بود به علت عدم کنترل وسیله نقلیه با دیوار مغازه ای برخورد کرد و دچار آتش سوزی شد.

در این حادثه راننده خودرو به علت گیر کردن داخل خودرو دچار سوختگی شدید شد و جان باخت و دو سرنشین دیگر با حضور سریع عوامل امداد و نجات به مرکز درمانی منتقل شدند .علت تامه حادثه در دست بررسی کارشناسان است.

 

واژگونی قایق و غرق مرد ۴۷ ساله در بابلسر

گروه استان ها – مازندران – بر اثر واژگونی قایق در آب بندان یکی از روستاهای شهرستان “بابلسر” مردی ۴۷ ساله به علت غرق شدن جان باخت .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در پی کسب خبری از مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ شهرستان بابلسر در ساعت ۱۰ و ۵۴ دقیقه روز گذشته مبنی بر واژگونی قایق و غرق شدگی مردی در آب بندان یکی از روستاهای حومه شهرستان، ماموران سریعاً به محل حادثه عزیمت کردند.

ماموران با حضور در محل حادثه در بررسی های اولیه دریافتند، فردی به نام “ع- ح” ۴۷ ساله که با قایق در داخل آب بندان بوده به علت نامعلومی واژگون و به داخل آب افتاد که در این حادثه این مرد به علت غرق شدگی جان خود را از دست داد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *