هراز نیوز فرمانده انتظامی استان از کشف اشیاء عتیقه چند هزار ساله مربوط به دوره های تاریخی اشکانی و ساسانی در شهرستان “ساری” خبر داد .

به گزارش هراز نیوز ، سردار”سید محمود میرفیضی” با اعلام این خبر، افزود: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت فردی در امر تهیه و توزیع موادمخدر در سطح شهرستان ساری در پوشش یک واحد صنفی، موضوع در دستور کار پلیس مبارزه با موادمخدر این فرماندهی قرار گرفت .

وی تصریح کرد: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی با شناسایی متهم به تهیه وتوزیع موادمخدر به نام “ح- م” این فرد را مورد تعقیب ومراقبت قرار دادند .

فرمانده انتظامی استان مازندران، خاطر نشان کرد: ماموران با شناسایی محل فعالیت این فرد با هماهنگی قضایی در اقدامی غافلگیرانه مغازه وی را مورد بازرسی قرار دادند.

سردار میرفیضی، افزود: ماموران در بازرسی از داخل گاو صندوق متهم موفق شدند، بیش از ۸۰ قطعه انواع اشیاء عتیقه مربوط به دوره های تاریخی شامل کاسه سفید روی، دستبند مفرغی، بشقاب سفید روی، زنگوله مفرغ، انگشتر با رکاب، حلقه مفرغی، کوزه لعابدار، پیه سوز سفالی، مهره عقیق، شی فلزی، سگک کمربند، قاشق مفرغ، شیشه مفرغی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به اینکه اشیاء عتیقه مکشوفه برابر نظر کارشناسان میراث فرهنگی دارای قدمت تاریخی و مربوط به دوره های تاریخی اشکانی و ساسانی است، افزود: در این ارتباط متهم به قاچاق اشیاء عتیقه دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *