هراز نیوز – نشست مطبوعاتی نامزدهای انتخابات مجلس آمل برگزار شد که به جز عنایت اله تورنگ،سایر نامزدها به رغم قول حضور،در این مراسم حاضر نشدند.حواشی و پیام های آن در اغلب رسانه ها نوشته و خوانده شد.

از آن میان اما تنها سایت تحلیلی خبری هرازنیوز بود که رپرتاژی تصویری هم از آن مراسم کار کرد.یکی از تصاویر حاوی پیام و کدی هایی بود که توسط هرازنیوزهای – حکما باهوش – گرفته شد که تحلیل آن خالی از لطف نیست.


این تصویر تورنگ را در نمایی تقریبا غبار آلود و کم دید قرار می دهد که گویی خواسته هاله ای از ابهام را اطراف تورنگ را نشان می دهد.حکما ابهام حضور او و به موزات آن تصویر نعمت قربانی – برگزارکننده آن مراسم – را شفاف و پرنور نشان داد.در ادامه ی این اغوا، به این هم بسنده نشد و سعی کرد از پشت سر او [در واقع ازدرون عینک او] تصویر برداری کند.اگر دقت کنید در شیشه عینگ یک نقطه سیاه وجود دارد.شاید اشاره به باشد که قربانی حامی جدی یوسفیان است،تا حدی که نتوانست در آن مراسم هم کتمان کند.

 

از سوی دیگر دو میکروفن در این تصویر است که میکروفن نزدیک به برگزارکننده مراسم واقعی تر به نظر می رسد و در عین حال میکروفن نزدیک به تورنگ کوچکتر و در واقع غیرواقعی تر به نظر می رسد.این شاید نشان دهنده جو رسانه ای حاکم در آنجا بود.این با رفتار تورنگ که در حال خواندن متنی از روی کاغذ است،ارتباط رسانه ای دارد!

 

اضافه بر آن،دو صندلی خالی دیگر در کادر و در واقع در کنار تورنگ است.پیام روشن آن غیبت سایر رقباست اما ظرافت عکس در پیام پنهانی آن است.میکروفن آن دو صندلی ِخالی،در کادر نیست و این با میکروفنی که نزدیک به قربانی است،یک ارتباط روانشناختی دارد.

آمل در مه

3 thoughts on “رمزگشایی از عکس تورنگ”
  1. این جملات نامربوط چیه نوشتید!؟
    عکاسش اومد با یه دوربین (CANON EOS 400D)عکس بگیره نتونست خوب فوکوس کنه بخاطرهمین تصویر پسزمینه فولو (محو) شدوفرد جلویی که فلاش بهش خورد واضح!
    عینک و نقطه سیاه و …چیه!!!!؟
    این عکس کاملاً مشخصه که اول بدون درنظرگرفتن این چیزایی که نوشتین عکاسی شده و بعد نشستند نگاش کردن و یکی یکی دارن آسمون و ریسمون می بافند!
    در عکاسی خبری نیازی به خوراندن نیت و مقصود به مخاطب نیست بلکه بیننده خودش باید این (مثلا) اهداف (ی که نوشتید!) را دریابد!

  2. خودت فهمیدی چی نوشتی؟ اخه چرا شماها فکر می کنید مردم ………….. . کاملا با اقای شریفی موافقم.

  3. ظاهرا جناب خبرنگار توهم از جنس دایی جان ناپلعونی زدند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *