هراز نیوز :متن  سخنرانی  رضا حاجی پور  در همایش بزرگ فرهنگیان ، مورخه جمعه 5 اسفند 1390 ، حسینیه تکیه اسک آمل

عرض سلام و ادب و احترام دارم محضر حضرت بقیه الله الاعظم آقا امام زمان (عج) و عرض سلام خدمات حضار محترم به خصوص معلمان و اساتید بزرگواری که این جلسه بنام و یاد شما ترتیب داده شده است .

خداوند منان در قرآن کریم می فرماید : (( ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیر ما بانفسهم ))

در ابتدای عرایضم از همه معلمین بزرگواری که روزگاری شاگردیشان ؛ افتخار من بود ؛ کسب اجازه و عذر خواهی می کنم  که بر ما منت گذاشتید و در این جلسه حاضر شدید .

…از بزرگی پرسیدند معلمت را بیشتر دوست داری یا پدرت را ؟ در جواب گفت معلمم را ؛ چراکه پدرم به تربیت جسمم اکتفا کرد ولی معلم به تربیت روح و روانم همت گماشت و من داشته های معنوی ام را مرهون زحمات معلمم هستم … تربیت نیروی انسانی جامعه به عنوان بزرگترین سرمایه هر جامعه به دوش معلمین و اساتید محترم دانشگاه ها می باشد … باید به مساله تربیت نیروی انسانی کارآمد به عنوان یک مساله راهبردی نگریست و یقینا مهمترین ابزار و وسیله تحقق اهداف استراتژیک این مساله معلمان و اساتید می باشند .

 

…بنده هم البته با این دنیای عاشقانه غریبه نیستم و 6 سال از عمرم را در دوران جوانی بین سال های 1369 تا 1375 در مدارس راهنمایی و دبیرستان های تهران ؛ که از بهترین و شیرین ترین سال های زندگیم بود ، سپری نمودم.

…مقام معلم را به صورت عادی نمی توان درک نمود و نیاز به عاشقانه نگریستن و با تمام وجود درک کردن دارد .

 

خالی از لطف نیست که خاطره ای را تعریف کنم : ( برای ثبت نام در دبیرستان عکس گرفتم و به همراه دیگر مدارک به دبیرستان شهید رجایی رفتم ، معلمی که مسوول هدایت تحصیلی بنده بود با دیدن عکس بنده به بقیه همکارانش گفت که این دانش آموز آینده ای سیاسی خواهد داشت . )

هدف بنده از ذکر این خاطره این بود که بگویم که یک معلم وارسته حتی آینده دانش آموز خود را می بیند و اینها همه دال بر ژرفای وجودی مقام معلم است .

 

…بالاخره یک هفته مانده به انتخابات مجلس شورای اسلامی و در این چنین اوقاتی وعده های زیادی به فرهنگیان محترم داده می شود ، اما آنچه مسلم است این است که آنچه در خور مقام شامخ معلمی باید باشد در جامعه ما اتفاق نیفتاده است . علیرغم پیشرفت های خیره کننده ای که در برخی علوم داشتیم که همه مرهون تلاش خستگی ناپذیر شما معلمان و اساتید محترم است ، اما علت العلل عدم پیشرفت همه جانبه و در خور کشور عزیزمان در یک نکته نهفته است و آن عدم مراعات مادی و معنوی مقام عالی فرهنگیان می باشد .

این طورنیست که من در مورد مطالب ذکر شده شعار بدهم بلکه هم خودم یک معلم و استاد دانشگاه می باشم و هم با یک معلم زندگی می کنم . همسر بنده معلم ریاضی دوره راهنمایی و مولف 3 جلد کتاب برای مقاطع مختلف دوره راهنمایی می باشند . فیش حقوقی ایشون رو که گاها می بینم خجالت می کشم . البته ایشون از شرایط راضی هستند و این هم از مناعت طبع فرهنگیان است . ولی به نظر می رسد اگر بازبینی جدی در امر معیشت فرهنگیان محترم و همچنین مهندسی مجدد در ساختار نظام اموزش و پرورش کشور اتفاق نیافتد ، اوضاع  رو به افول خواهد گذاشت . بنده به عنوان یک فرهنگی و به عنوان عضو یک خانواده فرهنگی یکی از اهتمامات جدیم انشالله پس از کسب اعتماد از مردم شریف آمل پیگیری حقوق و مطالبات مغفول قشر عظیم و گرانقدر فرهنگی جامعه خواهد بود .

 

 

 

 

بخش دوم سخنانم پیرامون ظرفیت های مغفول شهرستان و روش استفاده بهینه از این ظرفیت ها می باشد. آمل ما از جهات مختلف پتانسیل های خوبی برای پیشرفت هرچه بیشتر دارد از جمله علم و فناوری ، گردشگری ، صنعت و معدن ، کشاورزی ، خدمات و … که بنده هیچ وقت ادعای صاحبنظری در همه این حوزه ها را نداشته و ندارم

… شخصی که به عنوان منتخب ملت در مجلس قرار می گیرد باید با نفسانیت خود مبارزه نماید و از خرد جمعی برای حل مشکلات و پیشبرد اهداف توسعه ای ملی و منطقه ای بهره ببرد .بنده شاید در یکی دو رشته متخصص باشم اما در سایر امور و حتی همان رشته هایی که تخصص دارم یقینا با فعالسازی کارگروه های تخصصی متشکل از نخبگان و صاحبنظران شهرستانی و منطقه ای تمام تلاش خود را در راستای فعال سازی ظرفیت های مذکور معطوف خواهم ساخت .

…البته منظورم این نیست که حرکتی صورت نگرفته اما شخصی که در جایگاه نمایندگی قرار می گیرد باید با چشمان باز و چراغ بدست آینده را رصد نماید .

 

… هر زمانی که تصمیمات حاجی پور بر اساس خروجی کارگروه های تخصصی بود بدانید راه را درست می رویم ؛ در غیر این صورت بدانید داریم به بیراهه می رویم و یقینا یکجانبه نگری محکوم به شکست می باشد . تا به امروز بزرگواران قبلی بر اساس ظرفیتشان کارهایی انجام دادند ؛ ما از همه ممنونیم . اما روش کاری ما به این صورت بوده و از این پس هم خواهد بود .

 

 

 

ایام ، ایام انتخابات است ؛ امیدواریم که این اتفاق مهم حادث شود و انچه را که ما در ذهن داریم و در سمت های قبلیمان نیز بدان پایبند بودیم و بدان عمل نمودیم ؛ در این عرصه نیز فصل نوینی از تحولات را در سطح ملی و منطقه ای ایجاد نماییم . انشا لله که بتوانیم از عهده این امانت به خوبی برآییم .

 

” مرا عهدی است با جانان که تا جـــان در بدن دارم “

 

” هـواداران کویــش را چـــو جــان خویشـتن دارم “

 

(( ربنا لا تزغ قلوبنا بعد اذ هدیتنا و هب لنا من لدنک رحمه انک انت الوهاب ))

 

خداوندا به حق این آیه کریمه ما را آنی به خودمان وا مگذار .

 

رهبر عظیم الشان و خدمتگذاران به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در پناه آقا امام زمان (عج) حفظ بفرما .

 

فتنه گران در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و منحرفین از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ، آنانی که به خون شهدا خیانت می کنند ؛ در هر لباس و پست و مقامی که هستند اگر قابل هدایتند ، هدایت ؛ وگرنه نیست و نابود و ریشه کن بگردان .

 

خدایا چنان کن سرانجام کار   ***    تو خوشنود باشی و ما رستگار

منبع :به نقل از وب سایت رسمی حاجی پور و وبلاگ http://jebhemottahedamol.blogfa.com/

20 thoughts on “رضا حاجی پور ،معلمم گفت :این دانش آموز آینده ای سیاسی خواهد داشت/ از فیش حقوقی همسرم خجالت می کشم”
  1. تبریک به همه امل به خاطر وجود دکتر یوسفیان

  2. عاشقتم حاجی پور چرا که عاشق مردمی*****

  3. جمعیتو ببینید…
    خداییش حق استاد حاجی پوره بره بهارستان

  4. با اینکه قبولش ندارم خدایی آدم بدی نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *