هراز نیوز :نخستین مناظره انتخاباتی کاندیداهای نهمین دوره مجلس شورای اسلامی تنها با حضور عنایت الله تورنگ برگزار شد .

کاندیداهای مجلس نهم از حوزه انتخابیه آمل با اشاره به اینکه این نشست فرصت خوبی است تا کاندیداها حاضر شوند و برنامه‌ها را مردم به مردم ارائه دهند، اظهار داشت: انتظار داشتیم این برنامه‌ها در دانشگاه‌های شهرستان برگزار شود تا به انتخاب مردم کمک کند.

عنایت‌الله تورنگ افزود: در این شرایط باید مجلسی داشته باشیم که در راستای اهداف نظام و رهبری ثابت قدم و از مواضع جمهوری اسلامی دفاع کند و با درایت و تدبیر مسائل و مشکلات جامعه را بررسی و بتواند تصمیم بگیرد.

وی گفت: در دوره پنجم نماینده مردم آمل بودم، سد منگل را در آن زمان در ردیف بودجه قرار دادیم بعدها وزارت نیرو اعلام کرد که این سد قابلیت ندارد و در جای دیگری احداث شد و نامش را نیز رسما تغییر دادند.

* حکم جلب واحدهای اقتصادی کاری از پیش نمی‌برد

تورنگ با اشاره به مشکلات واحدهای صنعتی تصریح کرد: واحدهای صنعتی مشکلات زیادی دارند، مشکلات تامین ارز و مواد اولیه که  وجود دارد و الان باید کاری کنیم که واحدهای صنعتی شهر ما راه بیفتند و کار کنند اگر برای اینان حکم جلب گرفته شود کاری پیش نمی‌رود باید از این بخش حمایت کرد تا همه نفع ببرند.

وی افزود: باید کاری کرد که چرخش بچرخد تا اشتغال و ایجاد درآمد فراهم شود

رئیس سابق سازمان جهاد کشاورزی مازندران بیان کرد: یکی از وظایف اصلی نمایندگان بحث نظارت است که شامل نظارت بر اجرای قوانین مانند قانون برنامه و بودجه است.

وی یادآور شد: نظارت برای اجرای درست پروژه‌ها و رعایت زمانبندی از دیگر وظایف نمایندگان به شمار می‌رود.

* طولانی شدن پروژه‌ها دلیل اصلی تورم در کشور است

تورنگ گفت: یکی از اشکالاتی که ما داریم این است که پروژه‌ها با زمانبندی درست پیش نمی‌رود شاید اصلا درست نباشد همزمان چندین پروژه کلنگ‌زنی شود بلکه پروژه‌ها به نوبت و با زمانبندی پیش رود.

وی تصریح کرد: به عنوان نمونه آزاد راه شمال در دوره ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی کلنگ‌زنی شد و قرار بود دو ساله تمام شود بعد در دولت‌های مختلف پیگیری شد، اما هنوز کمتر از 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

تورنگ با تاکید بر اینکه این پروژه‌ها آثار و تبعات اقتصادی برای کشور دارد، خاطرنشان کرد: امروز پول را به پروژه‌ها و به پیکره اقتصاد تزریق کردیم اما در مقابل حاصلی نداشته است.

به گفته وی زمانی که حجم پول آنقدر بزرگ می‌شود ولی شاخص خدمات بالا نمی‌رود قیمت کالا بالا می‌رود و یکی از دلایل اصلی تورم در کشور پروژه‌های نیمه تمام زمان‌دار است که مجلس باید در این رابطه دخالت کند.

کاندیداهای نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در برنامه پنج ساله چهارم شاخص برنامه‌های عمرانی چهار ساله قرار بوده سالانه یک‌هزار و 541 پروژه باشد اما این مقدار کمتر از یک سوم محقق شده در واقع موضوعی است که در نرخ تورم خود را نشان داده که در طول برنامه چهارم نرخ تورم در این سال‌ها باید 9.9 درصد باشد که بیش از 14درصد شده است.

وی گفت: برای کاهش تورم سیاست انقباضی اتخاذ کردیم که رشد نقدینگی هم مناسب نبوده است.

تورنگ ابراز داشت: یکی از وظایف نمایندگان این است که به صورت کارشناسی نه احساسی و شعاری وارد شوند و نظارت بر اجرای پروژه‌ها داشته باشند.

* مشکلات اقتصادی با روش‌های غیراقتصادی حل نمی‌شود

وی با اشاره به نقش نماینده مجلس در بخش‌های مختلف اقتصادی بیان داشت: در بخش کمک به بخش اقتصاد و به صنعت این امر به سیاست‌های پولی و مالی دولت باز می‌گردد و آنجا باید سیاست‌ها در مجلس چکش‌کاری شود که آیا به صلاح کشور هست یا خیر.

تورنگ ادامه داد: یکی از وظایف نمایندگان این است که مسائل و مشکلات اقتصادی را به روش‌های اقتصادی حل کنیم.

وی با اعلام اینکه طرح ویژه‌ای برای مجلس نهم دارم و اولین اقدامی که انجام می‌دهم عضویت کمیسیون کشاورزی است، یادآور شد: دومین اقدام تاسیس فراکسیون کشاورزی است که برای پیگیری مشکلات کشاورزی کشور از جمله استان مازندران و آمل انجام خواهم داد.

تورنگ با اشاره به اینکه 10 درصد ارزش افزوده کشور در بخش کشاورزی سال‌ گذشته را مازندران ایجاد کرده است، با اعلام دلایل لزوم تشکیل فراکسیون کشاورزی در مجلس اذعان داشت: فراکسیون سازمان غیررسمی است که به موازات مجلس وجود دارد که کارکردش در تصمیمات مجلس بسیار تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه فراکسیون صنایع غذایی، ورزش و هنر در مجلس وجود دارد، یادآور شد: وزارت ورزش و جوانان را فراکسیون ورزش ایجاد کرد با وجود اینکه در قانون کاهش وزارتخانه‌ها مدنظر بود با قدرتی که داشتند این وزارتخانه را ایجاد کردند.

تورنگ گفت: یکی از بخش‌هایی که به نظر می‌رسد می‌توان به یک همزبانی و ادبیات مشترک درباره کشاورزی در مجلس رسید همین فراکسیون کشاورزی است.

این کاندیدای مجلس نهم از حوزه انتخابیه آمل عنوان کرد: فکر می‌کنم این فراکسیون بیش از 200 عضو پیدا کند چون به جز نمایندگان تهران تمامی  نمایندگان استان‌ها با مساله کشاورزی درگیر هستند.

وی یادآور شد: اینکه کشاورزی امروز اقتصادی نیست باید شناخته شود و این بخش اقتصادی شود تا هم از حمایت‌های دولت و هم اینکه خود کشاورزی به صورت اقتصادی انجام شود.

تورنگ با اعلام اینکه افزایش تولید در واحد سطح، کاهش ضایعات و افزایش بهره‌وری از مهم‌ترین نیازهای امروز بخش کشاورزی است، گفت: کشاورزی به دلیل تامین امنیت غذایی از ارکان مهم امنیتی در کشور است.

وی با اشاره به اینکه کشاورزی کشور باید جهشی پیدا کند چون امروز شرایط نگران‌کننده‌ای دارد، اظهار داشت: این جهش باید با حمایت‌های دقیق دولت تحقق پیدا کند.

تورنگ تصریح کرد: یکی از بحث‌ها برای کشاورزی مازندران و آمل مکانیزاسیون برنج است که در این بخش وارد مراحل حساسی شدیم، برنج باید مکانیزه شود اگر مکانیزه نشود مقرون به شکست است و مکانیزه کردن برنج هم نیاز به ماشین‌آلات دارد.

وی با تاکید بر اینکه تولید ماشین‌آلات مربوط به برنج در آمل باید شکل بگیرد، ابراز داشت: برنامه‌ای که دارم این است که ساخت تراکتور سبک برای زراعت برنج در آمل از مونتاژ آغاز تا مرحله تولید صورت گرفت./فارس

تورنگ گفت: این طرح من است که در این راه هم به سرمایه‌گذار و نیز فراهم کردن زمینه‌های مناسب نیاز دارد.

5 thoughts on “تورنگ در نشست مناظره چه گفت ؟”
  1. بازم سوتی دادین؟
    مناظره که یک نفره نمیشه
    احتمالا منظورتون مصاحبه مطبوعاتیه

  2. بنازم به صداقت و شجاعت این مرد خدا

  3. حیف که ایران نیستم و نمی تونم رای بدم
    وگرنه ده تا رای به ایشان می دادم!

  4. سلام مناظره بود ولی بقیه نیامدند

  5. تورنگ ته بلاره. ازت حمایت می کنیم چون رای یوسفیان رو می شکونی. حالا نوبت حاجی پور. به امید مجلس بدون یوسفیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *