هراز نیوز :بسیاری از مردم ما به ویژه مردم شهرستانهای کشور از کارکرد حقیقی مجلس بی‌خبر هستند و نمی‌دانند انتخاب نماینده‌هایشان چگونه باید باشد.

مجلس در نظام جمهوری اسلامی ایران از اهمیت ویژه و والایی برخوردار بوده و محور بسیاری از تصمیم گیری ها، قانونگذاری ها، برنامه ریزی ها است و چراغ هدایت دولت و ملت را به دست دارد. مجلس پایگاه اساسی نظام و مردم و مایه حضور و مشارکت واقعی مردم در تصمیم گیری ها و مظهر اراده ملی است.

با توجه به نقش مؤثر و مهم مجلس در نظام کشور، وظایف عمده مجلس در دو بخش خلاصه می گردد:

الف- قانونگذاری

ب – نظارت

 

تببین وظایف و نقش نمایندگان مجلس برای مردم در این دو محور اساسی یعنی قانونگذاری و نظارت با رسانه های اجتماعی بویژه صدا وسیما به عنوان رسانه ملی است .

 

معاونت سیما ی جمهوری اسلامی هم برنامه هایی را درنظر گرفته که به شرح ذیل در ایام باقی تا روز انتخابات پخش خواهد شد .

شبکه یک سیما برنامه «همه با هم» را با موضوع اهمیت، نقش و جایگاه مجلس و نمایندگان، امروز – شنبه – ساعت18:20دقیقه و هفته اول اسفند ساعت20:20دقیقه پخش می کند.

«بهارستان نهم» نیز عنوان برنامه دیگر شبکه یک سیماست که از فردا ساعت18:20دقیقه پخش می شود.

«انتخاب برتر» برنامه ای25دقیقه ای است که امروز و هفته اول اسفند ساعت17:30دقیقه از شبکه دو سیما پخش می شود و ساعت21مخاطبان شبکه دو سیما می توانند بیننده ویژه برنامه «بیست و دو» باشند.

برنامه «اگر نماینده بودم» نیز در فواصل برنامه های شبکه دو سیما به مدت10دقیقه پخش می شود.

شبکه سه سیما هم با برنامه هایی همچون «تریبون آزاد» و «دو فوریتی» به استقبال انتخابات مجلس شورای اسلامی می رود. این برنامه30دقیقه ای به جز جمعه ساعت17:30دقیقه پخش می شود.

همچنین برنامه «منطقه آزاد» نیز با موضوع تریبون آزاد دانشجویی در دانشگاه های کشور روزهای فرد ساعت22:20دقیقه از شبکه سه سیما روی آنتن می رود.

«پارک دانشجو» با موضوع دانشجویان و انتخابات از ساعت22امروز به مدت15دقیقه از شبکه چهار سیما پخش می شود.

همچنین برنامه «آرا» با موضوعات گوناگون سیاسی و اجتماعی هر روز به جز اول اسفند از ساعت19به مدت40دقیقه از شبکه چهار سیما پخش می شود.

برنامه «مجلس و اقتصاد» نیز اول، سوم و هشتم اسفند ساعت21:15دقیقه به مدت15دقیقه از شبکه چهار پخش خواهد شد.

شبکه تهران نیز برنامه انتخاباتی «پیش نویس» را با حضور کارشناسان حوزه های مختلف در نظر گرفته است که پخش آن از امروز صبح آغاز شد.

«نشانه» نیز از ویژه برنامه های شبکه تهران است که از امروز به مدت25دقیقه ساعت16پخش می شود.

همچنین انتظارات مردم از نامزدها، موضوع برنامه «ماجرای یک خبرنگار» است که ساعت22:40دقیقه از شبکه تهران روی آنتن می رود.

شبکه آموزش هم امروز و پنجم، ششم، هفتم و هشتم اسفند ساعت21، با پخش برنـــــامه «شفاف» به موضوع ویژگی های نماینده مجلس و ضرورت حضور در صحنه انـــــتخابات می پردازد.

برنامه «از حضور تا حضور» نیز به مدت10دقیقه در فواصل برنامه های شبکه آموزش پخش می شود.

«در آستانه حضور» و «رواق» عناوین ویژه برنامه های شبکه قرآن و معارف سیماست که هر روز به ترتیب ساعت17:10دقیقه و19از این شبکه پخش می شود.

شبکه مستند نیز از امروز با پخش برنامه «همین امروز» ویژه انتخابات ساعت22:30دقیقه و «تاریخ انتخابات» ساعت20با مخاطبان خواهد بود.

2 thoughts on “تلویزیون چه برنامه هایی را برای انتخابات پخش می کند ؟”
  1. سلام از برنامه های قشنگ و دیدنی شما تشکر میکنم لطفا فیلم ساختمان بزشکان را بخش کنید

  2. با عرض سلام و خسته نباشید خدمت سروران گرامی و خسته نباشید از زحمات شما طبقه گفته فاطمه خانم مجموعه دیدنی ساختمان پزشکان رو پخش گنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *