هراز نیوز: محمود احمدی‌نژاد طی روزهای گذشته اعلام کرده است که ۱۰ میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی تا یک هفته دیگر به بانک صنعت و معدن اختصاص داده می‌شود. چندی پیش نیز رئیس جمهور از اختصاص سه میلیارد دلار از بودجه این صندوق به مسکن مهر خبر داده و گفته بود که این مبلغ تا شهریور ماه به هفت میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.

به گزارش آتی نیوز؛ حجت الاسلام ناصر موسوی لارکانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به موجودی بیست هزار میلیارد تومانی صندوق توسعه ملی گفت: وزیر محترم اقتصاد در یک جلسه ای با حضور اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس گفت که موجودی صندوق توسعه ملی بیش از 20هزار میلیارد تومان است.
طبق قانون برداشت از این صندوق جایز نیست. چون این صندوق هنوز هیئت امنا ندارد و در صورت برداشت تخلف صورت گرفته است. بر اساس اساس نامه فقط اعضای هیئت امنا می توانند از این صندوق برداشت کنند.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در مورد انتخاب یک نماینده از کمیسیون اقتصادی مجلس به عنوان عضو هیئت امنای این صندوق گفت: یک نفر انتخاب شد اما برخی از نمایندگان ان قلت ها و اعتراض هایی داشتند. چرا که در آن روز تعدادی از نمایندگان حضور نداشتند و شاید برخی از آنها هم قصد کاندیدا شدن برای عضویت در این هیئت امنا را داشته باشند. بنابراین احتمالا یک بار دیگر رای گیری خواهد شد.

موسوی لارکانی همچنين یادآور شد: بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری موجودی این صندوق باید برای کمک به بخش خصوصی و تولید و صنعت مورد استفاده قرار گیرد و نمی توان این پول را برای پروژه های دیگر مورد استفاده قرار داد. البته اساس نامه این صندوق دیر ارائه شده و در تعیین اعضای هیئت امنا نیز کوتاهی شده است. بنابراین امیدواریم که هر چه سریعتر اعضای هیئت امنا انتخاب شوند تا این بودجه قابل توجه در بخش خصوصی و نیز تولید و صنعت استفاده شود تا مشلات اشتغال جوانان هم حل گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *