هـراز نـو: فیلم‌ها از قدرتی پویا برای تغییر و آموزش ما برخوردارند. آنها درسی بصری به مخاطب گرفتاری می دهند که منتظر آگاه شدن از اندیشه های نهفته در بطن هر فیلم است که می تواند آن را در زندگیش به کار بندد. چه فیلم‌ها ما را بگریانند و چه به انجام عملی تشویق کنند، می‌توان برخی از بهترین مشوق‌های انگیزاننده را در آنها یافت. پس برای تشویق و ترغیب هر آن‌چه انجام می‌دهید و هرچه که در زندگی هستید، در این پست “رموز موفقیت در کار هرازنو” ۲۵ دیالوگ الهام‌بخش را که می‌توانند زندگی و کسب و کار شما را تغییر دهند، به شما تقدیم می‌کنیم.

 

۲۵. در جست‌وجوی خوشبختی

کریس گاردنر: ” هرگز به کسی اجازه نده به تو بگه نمی‌تونی کاری را انجام بدی، حتی من. باشه؟ تو رویایی داری، باید ازش محافظت کنی. آدم‌هایی که نمی‌تونن خودشون کاری بکنن می‌خوان به تو هم بگن نمی‌تونی. اگر چیزی رو می‌خوای، برو به‌دست بیارش. همین. ”

۲۴. ارباب حلقه‌ها: یاران حلقه

گاندالف: “همه‌‌ی آن‌چه مجبوریم درباره‌اش تصمیم بگیریم این است که با وقتی که به ما داده شده چه کار کنیم”

۲۳. پدر خوانده

ماریو پزو: “مردان بزرگ، بزرگ زاده نمی‌شوند، بلکه بزرگ رشد می‌کنند.”

 

۲۲. ویل هانتینگ نابغه

شان مگوایر:“بعضی آدم‌ها به خودشان باور ندارند تا این‌که اول یکی‌دیگر، آنها را باور می‌کند.”

۲۱.چراغانی جمعه شب

کوآچ گری گینز: “کامل بودن به نمره‌ی روی تابلو ربطی ندارد. با برنده شدن ربطی ندارد. به شما و رابطه‌ی شما با خودتان، خانواده‌تان و دوستان‌تان مربوط است. کامل بودن یعنی توانایی نگریستن به چشمان دوستانتان و دانستن این‌که آنها را ناامید نکرده‌اید چرا که حقیقت را به آنها گفته‌اید. و حقیقت آن است که شما هر کاری می‌توانستید انجام دادید. هیچ چیز دیگری نبوده است که می‌توانستید و انجام ندادید. آیا می‌توانید در آن لحظه به بهترین نحوی که می‌توانید زندگی کنید، با چشمانی باز و عشق و شادمانی در قلب‌تان؟ اگر بتوانید آن کار را انجام دهید- شما کامل هستید. ”

۲۰.در جست‌وجوی نمو

دوری: “فقط به شنا کردن ادامه بده. فقط به شنا کردن ادامه بده. فقط به شنا کردن ادامه بده. فقط به شنا کردن ادامه بده. چه کار می‌کنیم؟ شنا می‌کنیم، شنا می‌کنیم.”

۱۹.روز تعطیل فریس بولر

فریس: “عمر بسیار سریع می‌گذرد. اگر هرازگاه یک‌بار نایستی و به اطراف نگاه نکنی، آن را از دست می‌دهی.”

۱۸. گلادیاتور

ماکسیموس: “آن‌چه در زندگی انجام می‌دهیم در ابدیت پژواک می‌یابد.”

۱۷. شجاع‌دل

ویلیام والاس: “هر مردی می‌میرد، ولی هر مردی واقعا زندگی نمی‌کند.”

۱۶. دورافتاده

“می‌دونم حالا مجبورم چه‌کار کنم، باید به نفس‌کشیدن ادامه دهم چون فردا خورشید طلوع خواهد کرد. ‌کی می‌دونه جزرومد با خودش چی خواهد آورد؟”

۱۵.راکی بالبوآ

راکی: ” هیچ‌کس نمی‌تونه ضربه‌ای محکم‌تر از زندگی بزنه، اصلا مهم نیست تو چقدر می‌تونی محکم بزنی. چیزی که خیلی اهمیت داره اینه تا چه حد می‌تونی محکم ضربه بخوری و به مسیرت ادامه بدی. این طوری برنده می‌شی.»

۱۴.یافتن فارستر

فارستر: “کسی را می‌شناختم که نوشت: ما از ترس این که ممکن است شکست بخوریم یا بدتر از ترس این که ممکن است موفق شویم، از رویاهایمان فرار می‌کنیم.”

۱۳.رستگاری در شاوشنگ

اندی دوفرین: “سرت به کارت مشغول باشه یا به مرگ.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *