هرازنو: پرسپولیس این روزها در جبهه نقل و انتقالات باب میل هواداران عمل نمی کند و هواداران به شدت نگران فصل پانزدهم لیگ برتر هستند. در ادامه نگاهی به اتفاقات چند روز اخیر این تیم در خطوط مختلف می اندازیم.

دروازه بان: سوشا می ماند، نفر دوم چه کسی است؟

سوشا مکانی علیرغم عملکرد پرنوسان در فصل گذشته با توجه به حضور در تیم ملی همچنان گزینه اول پرسپولیسی هاست و به نظر می رسد در این رابطه تصمیم درستی گرفته شده است. در این رابطه با توجه به اتفاقات رخ داده در فصل گذشته بعد از نیلسون و همامی، پرسپولیس به دنبال فرد شماره دومی در این خط است که طاقت نیمکت نشینی را داشته باشد. در این ارتباط پرسپولیسی ها با پاشنکو، وحید طالب لو و رضا محمدی مذاکراتی داشته اند. مذاکراتی که با شکست مواجه شده و هیچ کدام نتوانستند در این شرایط پیراهن شماره 12 دروازه بانی را بر تن کند. پاشنکو بعد از عملکرد فوق العاده اش در هفته های پایانی در نفت مسجد سلیمان با پیشنهاداتی از سوی تیم های دیگر مواجه شده و طالب لو هم نمی خواهد خاطراتش با پیراهن آبی را با نیمکت نشینی در پرسپولیس به فراموشی بسپارد.

خط دفاع و پنیر سوییسی که باقی می ماند

پرسپولیس فصل گذشته بدترین شرایط را در خط دفاعی اش پشت سر گذاشت. بعد از مشکلاتی که بابت سربازی ماهینی به وجود آمد این تیم فصل را با خانزاده و در ادامه با بابک حاتمی پشت سر گذاشت. دو بازیکنی که نتوانستند مشکلات این تیم را در این خط پایان دهند و باری روی دوش این تیم هم شدند. در جناح چپ هم برانکو و درخشان مجبور شدند از علی عسگری استفاده کنند که خصوصیات بازیکنی در این پست را ندارد و نشان داده در فاز هجومی بهتر می تواند عمل کند. در پست دفاع میانی هم برانکو اعلام کرده سیدجلال حسینی را نیاز ندارد. پرسپولیس در این پست محسن بنگر و مایکل اومانیا و علیرضا نورمحمدی را در اختیار دارد. خط دفاعی پرسپولیس در غیاب بنگر نشان داد از آن صلابت لازم به دور است و سرخپوشان در حال حاضر هم قصدی برای ترمیم آن ندارند. در خط دفاعی در حال حاضر حضور رامین رضاییان مسجل شده و به نظر می رسد او موفق شود ضعف های پرسپولیس در دفاع راست را کمی برطرف کند و البته همچنان کمبود دفاع چپ و یک دفاع میانی مطمئن در این پست خالی به نظر می رسد. مسوولان پرسپولیس علیرغم ابراز تمایل ضرغام اسماعیل برای حضور در ایران با بهانه هایی مانند مشکلات مالی و درخواست بالای این بازیکن مخالفت کرده اند. ضرغام اسماعیل که در فصل گذشته عنوان پدیده جام ملت های آسیا را در سن 23 سالگی در دفاع چپ به دست آورد مطمئنا یکی از عنصرهایی است که میتواند در ترکیب این تیم ضعف جناح چپ را بپوشاند و خاطره امثال شاهرودی و میناوند و … را زنده کند.

هافبک دفاعی – به بازیکن نیمکت نشین نفت دلخوش باشید

در کیفیت کمال کامیابی نیا شکی نیست و مطمئنا او در صورت ادامه روند مثبت و صعودی خود می تواند عملکرد خوبی در پرسپولیس ارائه دهد. در این پست پرسپولیس احمد نوراللهی و مهرداد کفشگری را نیز در اختیار دارد و مطمئنا گزینه اول برانکو و هر سرمربی دیگری بازیکن جوان و پدیده فصل گذشته این تیم خواهد بود. نوراللهی با حضورش کیفیت خوبی به این خط داد و در فصل آینده نیز انتخاب اول خواهد بود.

عالیشاه، صادقیان، گابریل و نوری می روند

باید کاملا بی سلیقه باشید که بخواهید این چهار بازیکن را از دست بدهید. در بدترین شرایط می توان از نام صادقیان با توجه به اتفاقات فصل گذشته گذشت و هیچ مربی ای دلش نمی خواهد نوری و عالیشاه را از دست بدهد. عالیشاه بعد از حضور درخشان موفق شد از آن بازی بی هدف خود دور شود و عملکرد خوبی در ترکیب پرسپولیس داشته باشد. نوری هم یکی از ستاره های پرسپولیس بود. گابریل هم اگر موفق شود شرایط خوبی با برانکو ایجاد کند مسلما می تواند یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان این تیم در فصل آینده لقب گیرد. در حال حاضر هیچ کدام از این بازیکنان مدنظر پرسپولیس و برانکو نیستند و مذاکرات مثبتی برای ادامه همکاری با باشگاه نداشتند.

علی عسگری می رود، احمدزاده مشکل دارد و طارمی هم رفتنی شد

حمید علی عسگری که در فصل گذشته به عنوان آچار فرانسه برای پرسپولیس به میدان رفت در این فصل با توجه به درگیری لفظی اش با طاهری در میانه های فصل گذشته مذاکرات مثبتی نداشته و در خروجی باشگاه به کاپیتان سوم پرسپولیس نشان داده شده است. فرشاد احمدزاده هم که بعد از پشت سر گذاشتن دوران سربازی به این تیم بازگشته با مشکل قراردادی و مبلغ توافقنامه مواجه شده است و بعید نیست با پرداخت مبلغی برای دریافت رضایتنامه اش راهی باشگاه دیگری شود. مهدی طارمی هم هوای رفتن به سرش زده و بعد از مطرح شدن با پیراهن پرسپولیس راضی به بستن قرارداد با مبلغ توافقی فصل گذشته نشده و دلارهای عربی را به رخ باشگاه می کشد و بعید نیست فصل آینده پیراهن این تیم را برتن نکند.

پرسپولیس شهر بدون مهاجم

پرسپولیس هیچ کدام از مهاجمانش را نمی خواهد و در عین حال قصدی برای جذب مهاجم هم ندارد. بعد از اعلام مازاد عباسزاده، دغاغله، نوروزی و جدایی احتمالی طارمی این تیم تنها هادی نوروزی در در خط حمله دارد. برانکو ایوانکوویچ نسبت به جذب کریم انصاریفرد هم اعلام بی نیازی کرده و در عین حال باشگاه هم بازیکن مورد نظر کروات این تیم را نخواسته است.

سلیقه نه چندان جذاب برانکو

در حالی که مشخص نیست پرسپولیس بر اساس تفکرات کدام طیف از کادرفنی پرسپولیس یا کمیته فنی باشگاه در حال بسته شدن است اما هنوز از خاطر نبرده ایم که تیم ملی در زمان او هم با برخی بازیکنان شکل می گرفت که به هیچ عنوان باب میل هواداران و برخی کارشناسان نبود. پرسپولیس فصل آینده در حالی که در بازار نقل و انتقالات هم بازیکنی که قابلیت تغییر جریان بازی را داشته باشد وجود ندارد. باید دید پرسپولیس فصل آینده با دیدگاه برانکو چگونه در زمین چیدمان خواهد شد.

ترکیب پرسپولیس برای فصل آینده با توجه به بازیکنان حال حاضر

سوشا مکانی، محسن بنگر، علیرضا نورمحمدی، رامین رضاییان، رضا خالقی فر، کمال کامیابی نیا، احمد نوراللهی، هادی نوروزی، علی علی پور، میلاد کمندانی و افشین اسماعیل زاده

به نظرتان این ترکیب می تواند مقام فصل گذشته پرسپولیس را در لیگ ارتقا دهد؟ تیمی که به نظر میرسد از تیمی که موفق به کسب ولایت برای این تیم شد هم ستاره کمتری دارد. ورزش3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *