به گزارش هرازنو به نقل از خبرگزاری فارس از قم، در این بیانیه آمده است: پس از توافق لوزان و اطمینان خاطر آمریکا از فرایند مذاکرات هسته‌ای، دولت آمریکا و کنگره، شگردهای زرگرانه را به کناری نهاده و به صراحت نظرات خود را در خصوص حفظ فشار بر ایران و تصمیم جدی برای عهدشکنی در لغو تحریم ها به نمایش گذاشتند به طوری که با اکثریتی قاطع بررسی توافق هسته‌ای با ایران در کنگره تصویب شد. در این میان مقام معظم رهبری به صراحت فرمودند «با مذاکراتی که زیر شبح تحدید باشد، موافق نیستم» پس از این هشدار و فرمان رهبر انقلاب، طرحی برای توقف مذاکرات به مجلس ارائه شد. با آن که این طرح می‌توانست به تقویت تیم مذاکره کننده و برداشتن شبح تهدید از کشور بیانجامد برخی با این حرف که تصویب این طرح تقلید از کنگره آمریکا است و این کار در شأن مجلس نیست، آن را به کناری نهادند غافل از این که مردم ایران و ملت‌های مظلوم دنیا از مجلس انقلابی ما انتظار داشتند پاسخی شایسته به اقدامات کنگره امریکا بدهد.

در ادامه این بیانیه آمده است:‌ با آن که فرصت کمی تا مهلت تعیین شده برای مذاکرات باقی مانده است هفته گذشته طرحی دیگر با عنوان «الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای» با رای اکثریت قریب به اتفاق نمایندگان انقلابی در مجلس تصویب شد و قرار بود که روز یکشنبه 31 خرداد در دستور کار مجلس باشد. این رای قاطع پیامی روشن برای حفظ منافع ملی و افزایش قدرت تیم مذاکره‌کننده داشت. ایجاد خلل در دستور کار مجلس، ارائه طرح جایگزین و سرانجام ایجاد تغییرات در طرح مصوب با مشکل قانونی مواجه است. افزون بر این چنین روندی ممکن است دشمن را به این خطا بیندازد که در ایران یکپارچگی لازم برای دفاع از تیم مذاکره‌کننده وجود ندارد.

در این بیانیه اضافه شده است: خطوط قرمز ترسیم شده از سوی مقام معظم رهبری در خصوص حفظ حرکت علمی هسته‌ای و فرایند تحقیق و توسعه، نیاز کشور به 190000 سو، لغو تمام تحریم‌ها به طور یکجا در روز امضای توافق، حفظ دستاوردهای هسته‌ای و ممنوعیت هرگونه بازرسی از مراکز نظامی کشور در حقیقت بیان ویژگی‌های توافق خوب و عزت‌مندانه برای ملتی است که فرزندانش حتی با دست بسته هم در برابر ظلم و جور تسلیم نشده‌اند.

در این بیانیه خاطرنشان شده است: در حالی که آمریکا و صهیونیست‌ها به روش‌های مختلف می‌کوشند با استفاده از اعضای 5+1 و نهادهای رسمی خود برای تحکیم منافع استکباری و بالابردن قدرت چانه زنی تیم مذاکره کننده خود عقبه سازی کنند، طبیعی است که مردم مقاوم ایران از مجلس شورای اسلامی توقع دارند در راستای مددرسانی به دولت محترم و تیم مذاکره کننده چاره اندیشی کند.

در این بیانیه اضافه شده است: اساتید و فضلای حوزوی با حضور خود در تجمع 9 خرداد نشان دادند که با دقت روند مذاکرات هسته‌ای را زیر نظر دارند. اکنون نیز همراه با ملت ایران قدردان نمایندگان انقلابی خود بوده و از رئیس مجلس دکتر علی لاریجانی می‌خواهیم نقش تاریخی خود را در این مرحله حساس ایفا کند. امید است فردا شاهد صدای واحد ملت ایران از مجلس در حفظ منافع ملی و حمایت از تیم مذاکره کننده در چهارچوب فرامین مقام معظم رهبری باشیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *