به گزارش هرازنو به نقل از   فارس، مجارستان قصد دارد از ورود مهاجران از خاورمیانه و آفریقا  به خاک خود جلوگیری کند و برای این کار برنامه ساختن دیواری در مرزهای خود با مجارستان را اجرایی کند.

شبکه خبری «دویچه‌وله» در گزارشی با اشاره به گسترش موج جنگ در جهان و به دنبال آن آواره شدن هزاران نفر از مردم آفریقا، خاورمیانه، آسیا و اروپای شرقی، موضوع حضور این افراد در دیگر مناطق را مورد بررسی قرار داد و اروپا را به عنوان مقصدی امن برای این افراد دانست که امید دارند در آن از فقر، پیگردهای سیاسی، مرگ و … درامان باشند. اما اروپائیها سعی می‌کنند در این مورد سیاستی توام با انزوا را در پیش بگیرند و رویکردی داشته باشند مبنی بر اینکه نمی‌توانند مسایل را در سطح سیاسی حل کنند.

در این زمینه ساختن دیوار یکی از روش‌های انزوای اروپایی‌هاست. اسپانیایی‌ها برای حفاظت از خود دربرابر مهاجران شمال آفریقا حصارهای بلندی را در مرزهای خود با کشورهای شمال آفریقا ساختند. موردی مشابه در مرزهای ترکیه با یونان و بلغارستان و ترکیه تکرار شد. انتظار می‌رود که حفاظ های دیگری در مناطق دیگر اروپا ساخته شوند از جمله در مرزهای مجارستان با صربستان.

در این گزارش آمده است که نه حصارهای واقعی و نه تدابیر امنیتی که تعبیه می‌شوند مانع ورود مهاجران به اروپا نمی‌شوند. آمارها نشان می‌دهند که گسترش ابزارهایی در مرزهای کشورها باعث بیشتر شدن تعداد کشته ها و زخمی‌ شدن افراد در مناطق مرزی اروپا شده است. همزمان تعداد افرادی که از مرز می گذرند هم زیاد شده است. با این حال اروپا همچنان از دیوار سازی دفاع می‌کند و آن را ابزاری برای نظارت می‌داند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *