تیم ملی والیبال روسیه هم مثل ایران هنوز به ثبات تاکتیکی در لیگ جهانی نرسیده است و در هر بازی با ترکیبی متفاوت به میدان می رود. البته این تغییرات در هر تیمی دلایل خاص خودش را دارد اما تا قبل از بازی روسیه مقابل ایران این افراد بهترین های میزبان بوده اند: 


حمله: روسیه از تیم هایی در والیبال است که به دلیل فیزیک خاص بازیکنانش همیشه در حمله بهترین بوده و به قول والیبالی ها توپ هایشان را بسیار از بالا می گیرند به طوریکه از دست دفاع ها دور است. حالا در بین تمام این بازیکنان پاول موروز(18) از تمام بازیکنان عملکرد بهتری داشته و پاسور اعتماد بیشتری به او دارد. موروز در چهار بازی اخیر روسیه 67 پاس گرفته است که 46% موفقیت داشته یعنی از این تعداد پاس 27 امتیاز کسب کرده که این عدد برای یک پشت خط زن معمولی است. نه خوب نه بد.

بعد از موروز، ساوین(10) و بیرویکوف(2) دو دریافت کننده تیم بیشترین حمله را به سمت زمین حریف داشتند که هر دو بازی 41 پاس گرفته اند. البته بیرویکوف عمکلرد بهترین از هم پستی اش داشته است اما ساوین در دریافت اول کمک حال تیم است.

 


دفاع: نقطه قوت روس ها همیشه به دلیل قد بلندشان دفاع این تیم بوده است. آرتم اسمولیار(24) در بین تمام بازیکنان این تیم دفاع بهتری داشته و تا به حال اقدام به 40 دفاع کرده است. او از این تعداد دفاع 7 امتیاز مستقیم گرفته و 42 درصد بقیه توپ ها را زخمی کرده تا به حمله تیم خودش تبدیل شود. آندره آشیف دیگر دفاع وسط این تیم است که او هم 7 امتیاز از دفاع گرفته اما 30 اقدام به این تکنیک داشته است که در مجموع درصد بازدهی اش با اسمولیار یکی است. سایر بازیکنان این تیم تعداد دفاع چندانی ندارد و این موضوع نشان می دهد آنها در دفاع کنار عملکرد خوبی ندارند و در منطقه 2 خودشان دلخوش به پشت خط زنان هستند.

 


دریافت: آلکسی اوبموچا(20) و آلکسی وربوف (16) دو لیبرو روسیه مثل سایر تیم ها دریافت تیم را به دوش می کشند که این دو عملکرد 49% موفقیت را داشتند که این یک عدد معمولی رو به پایین است. یعنی این تیم در دریافت اوضاع خوبی ندارد و حریف می تواند با سرویس این تیم را آزار دهد. بعد از این دو لیبرو دریافت کننده های روسیه بیشترین ساعد اول را در تیم زدند که آنها هم عملکرد خوبی نداشتند. تیم های حریف بیشتر سرویس های خود را در دست سرگی ساوین (10) و الکسی اسپریدونف (9) زدند که این دو در انجام وظیفه خود بسیار ضعیف بودند و این کمک لیبرو ها بود که روس ها را تا حدودی کمک کرد.

 


سرویس: بدون شک دنیس برینکوف(2)، دریافت کننده روس ها بهترین سرویس زن این تیم بوده است. او با اینکه نتوانسته امتیاز مستقیم از حریف بگیرد اما 10 توپ او به زمین خودی بازگشته تا روسیه بتواند یک بار دیگر حمله کند و این موضوع از امتیاز مستقیم ارزش بیشتری نداشته باشد کمتر نیست. آندره آشیف(11) هم عملکردی مشابه داشت اما و توانسته یک امتیاز مستقیم از حریف بگیرد 12 توپ را به زمین خودی بازگرداند. در مجموع روسیه تیم سرویس زنی در لیگ جهانی امسال نشان نداده و آمار ایران به مراتب از این تیم بهتر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *