پروژه عظيم آبشار تهران كه از نيمه دوم سال 88 كليد خورده بود، بعد از گذشت 700 روز كار مداوم توسط شهردار تهران و جمعي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي افتتاح شد.
شهردار تهران در مراسم افتتاح آبشار تهران با بيان اين كه رشته كوه البرز مايه حيات تهران است و تبديل آن به يك تفرجگاه بزرگ چند ميليوني براي شهروندان از برنامه هاي شهرداري است، از آب گيري درياچه مصنوعي اين منطقه در بهار سال آينده خبر داد.
قاليباف با اشاره به تحقيقات انجام شده خاطرنشان كرد: ما راهي نداريم جز اين كه همه حيات طبيعي را براي 10ميليون جمعيت دشت تهران از اين رشته كوه بگيريم و خدا را شاكريم كه در طرح جامع به اين موضوع توجه جدي شده است.
شهردار تهران با بيان اينكه هم اكنون سرانه فضاي سبز هر فرد حدود 13متر است، گفت: در شهر تهران فضاهاي عمومي اعم از پاركها، فضاهاي سبز 24 تا 25 متر است و عمدتا تمركز ما بر رود دره هاست.
وي در ادامه با بيان اين كه پارك آبشار فضايي كاملا عمومي است و همه شهروندان مي توانند از آن استفاده كنند، اظهار داشت: در روزهاي پنجشنبه و جمعه شهروندان علاوه بر كوهپيمايي مي توانند از فضاي پارك نيز استفاده كنند و با توجه به وجود 8 بركه در اين مكان، كودكان، كهنسالان و معلولان مي توانند از بركه هايي كه در قسمت پاييني اين آبشار است لذت ببرند.
قاليباف در ادامه تصريح كرد: عمده پارك هايي كه احداث شده خانوادگي است و حتي پارك هايي نيز ويژه بانوان احداث شده است كه تاكنون 3 مورد آن به بهره برداري رسيده است و دو پارك ديگر نيز در غرب، و در شرق براي بانوان احداث خواهد شد.
افتتاح بزرگترين پرديس سواركاري تا پايان امسال
شهردار منطقه 22 از افتتاح چندين پروژه مهم شهري در اين منطقه تا پايان سال خبر داد و گفت: بهره برداري از فاز اول رود دره كن با مشاركت شهرداري منطقه 5 و همچنين بزرگترين پرديس سواركاري بانوان و آقايان در پارك چيتگر در آينده نزديك افتتاح خواهد شد.
«حسين مرادي»، در مراسم افتتاح آبشار تهران در منطقه 22 با اشاره به ويژگي هاي اين پروژه افزود: عمليات اجرايي آبشار تهران در زميني به وسعت 70 هكتار از نيمه دوم سال 88 آغاز شد و در آن 8 بركه با مساحت 7500 مترمربع، پيست دوچرخه سواري به مساحت 5/1كيلومتر، آبشار مصنوعي، فضاي بازي براي همه سنين، باغ هاي ايراني، 5 پاركينگ با ظرفيت 1500خودرو، 5 آلاچيق، پياده راه و 70 سرويس بهداشتي در فاز اول آن به بهره برداري رسيده است.
شهردار منطقه 22 در ادامه با اشاره به وجود مراكز مهم در اين منطقه اظهار داشت: بزرگترين مراكز خريد و درمان، بزرگترين مركز مغز و اعصاب با حضور پروفسور سميعي، مركز چشم پزشكي، بزرگترين مركز تفريحي خاورميانه با عنوان 1001 شهر و چندين مركز فرهنگي از ديگر مراكزي است كه در اين منطقه راه اندازي خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *