وزارت خارجه عربستان با صدور بیانیه‌ای اظهارات منسوب به وزیر خارجه جدید این کشور درباره روابط با ایران را تکذیب کرد.

خبرگزاری فارس: عربستان اظهارات منسوب به وزیر خارجه جدیدش درباره ایران را تکذیب کرد
فارس، «اسامه نقلی» رئیس دفتر رسانه‌ای وزارت خارجه عربستان اظهارات منتشر شده و منسوب به «عادل الجبیر» وزیر خارجه جدید عربستان را تکذیب کرد.

شبکه خبری «العربیه»، گزارش داد که سخنان نقل شده از الجبیر درباره روابط ریاض و تهران ساختگی است زیرا وزیر خارجه از زمانی که انتخاب شده تا کنون با هیچ رسانه‌ای گفت‌وگو نکرده است و سخنان منسوب شده به وی به دور از واقعیت است.

برخی پایگاه‌های خبری به نقل از الجبیر گزارش داده بودند که وی در اولین نشست بعد از انتخابش به عنوان وزیر خارجه بر اهمیت نقش ایران در خاورمیانه تأکید کرده بود و گفته بود که دشمنی با ایران به سود عربستان نیست.

بر اساس این گزارش الجبیر گفته بوده که هیچ راهکاری برای بهبود روابط با ایران به جز گفت‌وگو با این کشور وجود ندارد و «باید برای حل و فصل اختلافاتمان در سالهای گذشته به مذاکره روی بیاوریم».

گزارش‌های رسانه‌ای از وزیر خارجه جدید عربستان نقل کرده بودند که الجبیر برای سفر به ایران و گفت‌وگو درباره مسائل مختلف از جمله بحران یمن اعلام آمادگی کرده است.

عادل الجبیر که سفیر عربستان در آمریکا بود، روز (29 آوریل) چهارشنبه گذشته در فرمانی پادشاهی وزارت خارجه عربستان را برعهده گرفت و جانشین «سعود الفیصل» شد که حدود چهل سال ریاست دستگاه دیپلماسی عربستان را برعهده داشت.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *