انجام رفتارهای غیر اخلاقی از سوی بازیکنان فوتبال در ایران سابقه نسبتا طولانی دارد. ستارگان فوتبال با وجود محبوبیت بعضا گسترده ای که دارند با هواداران تیمهایشان میانه خوبی ندارند.

 مهر: چهارشنبه گذشته تیم پرسپولیس با نتیجه ناامید کننده 3 بر صفر در برابر تیم لخویا در قطر شکست خورد. هنگامی که بازیکنان پرسپولیس در حال ترک هتل بودند «محمد رضا خانزاده» بازیکن این تیم، با یکی از هواداران که نتیجه غیر قابل باور پرسپولیس را مورد تمسخر قرار داده بود، درگیری فیزیکی و لفظی پیدا کرد.

تصاویر مربوط به این اتفاق به سرعت در شبکه های اجتماعی منتشر شد و برخی سایت های خبری نیز این تصاویر را با سانسور صدای آن در خبر مربوط به این اتفاق قرار دادند. تصاویری که تا کنون به تعلیق این بازیکن از حضور در بازیهای تیم و کسر 30 درصد از قرارداد وی به عنوان جریمه منجر شده اند. خانزاده پیش از این نیز رفتاری  نیز در سابقه حرفی ای خود دارد. او در بازی تیم ملی امید ایران با تیم امید ویتنام با بازیکن حریف درگیر شد که تبعاتی نیز به همراه داشت.

 این اولین بار نیست که دنیای فوتبال با حجم عظیم هزینه هایی که صرف می کند و با بازیکنان میلیاردی اش اینگونه منجر به بروز احساس انزجار در جامعه و آبروریزی در مقابل بیگانگان می شود.

HM-201363922553590161386428234.6426.jpg

علی کریمی در 1377

کسانی که سابقه خاطرات فوتبالیشان دو دهه قبل را نیز شامل می شود، احتمالا محرومیت دوساله علی کریمی ستاره فوتبال ایران را به یاد دارند. در 1377 کریمی که از سوی «ایوان کوردس» آلمانی به تیم امید دعوت شده بود، بهمن ماه 1377 در تورنمنت تدارکاتی جام «دانهیل» ویتنام که هیچ اهمیتی هم نداشت با دست به سینه داور ژاپنی کوبید و او را نقش زمین کرد.

کریمی که به دلیل نیمکت‌نشینی‌ مکرر رابطه خوبی با کوردس نداشت، در بازی مقابل ویتنام، پس از آن که اواسط بازی به میدان آمد، باوجود آن‌که بازوبند کاپیتانی بر بازو داشت، در اعتراض به اخراج علی انصاریان، با کف دست به سینه داور ژاپنی، تورو کامیکاوا زد و باعث سرنگونی او شد. کریمی از سوی AFC به مدت دو سال از حضور در تمامی مسابقات محروم شد که البته پس از مدتی این محرومیت به یک سال کاهش یافت. به این ترتیب کریمی که می‌توانست خیلی زود به عنوان یک استعداد در دنیای فوتبال مطرح شود پیشرفتش را چند سالی به تاخیر انداخت.

کریمی در دوران فوتبالی خود حاشیه های قابل توجهی داشته است. یکی دیگر از اتفاقاتی که بازتاب بین المللی داشت و شوت کردن ساک تیم ملی از سوی کریمی بود. به این ترتیب گفته می شود علي كريمي خاطره خوبي از جام‌جهاني 2006 آلمان ندارد چون شماره 8 فروغ هميشگي‌اش را نداشت. تنها تصويري كه از كريمي در اين جام‌جهاني در يادها مانده لگدي است كه هنگام تعويض به ساک مقابل نيمكت زد و آن را به سمت نيمكت‌نشينان شوت كرد! او بعدا گفت که از این کارش پشیمان  شده است.

کتک زدن داور سوری

جام ملت‌های ۱۹۹۲ در ژاپن تقریبا با سیاهه‌ای از ناکامی و با چاشنی ناداوری در ذهن‌ها مانده است؛ سالی که با شکست در دقایق آخر برابر ژاپن در بازی آخر و جار و جنجالی که با اخراج دو بازیکن و محرومیت یک‌ساله «مجتبی محرمی»، «مرتضی کرمانی‌مقدم» و «فرشاد پیوس» همراه شد. در آن تورنومنت ایران برای صعود به مرحله بعد باید مقابل ژاپن میزبان مساوی می‌کرد اما ژاپن ها با گلی مشکوک به آفساید پیروز شدند. همین موضوع اعتراض گسترده بازیکنان تیم‌ملی را به همراه داشت.

بازیکنان تیم‌ملی پس از دریافت آن گل، داور سوری را احاطه کردند و طی آن محرمی با لگد به جمال شریف ضربه زد و او هم به اشتباه فرشاد پیوس را اخراج کرد. کرمانی‌مقدم بعد از مسابقه با داور درگیر شد، اما در نهایت هر سه با محرومیت یک‌ساله مواجه شدند تا فوتبال ایران یکبار بازهم چهره بدی از خود را در بازیهای بین المللی نشان دهد.

313587_heroa.jpg

کبودی مشکوک در 1379

در داربی چهل و نهم میان استقلال و پرسپولیس اتفاقات جالبی رخ داد و گفته شد کبودی پای چشم یکی از بازیکنان پرسپولیس، گریم بوده است!

علی کریمی با یک ضربه سرضرب دروازه پرویز برومند را باز می‌کند و  پرسپولیس از حرف سنتی اش پیش می افتد در دقیقه ۹۰ یک توپ از طرف پرسپولیسی‌ها روی دروازه سانتر می‌شود، رأفت و برومند با هم روی هوا بلند می‌شوند و برومند توپ را تصاحب می‌کند. هر دو که روی زمین فرود می‌آیند، پس از چند لحظه که پایان رافت از برومند فاصله می‌گیرد، پرویز او را صدا می‌زند و چیزی به او می‌گوید. رأفت به سمت برومند می‌رود، ولی با مشت دروازه‌بان استقلال روبه‌رو می‌شود.

5540_1.jpg

مشت برومند، رأفت را نقش زمین می‌کند و بازی به جنجال کشیده می‌شود. داور کره ای مسابقه که بسیار تزلزل و ضعیف بازی را قضاوت کرده بود، برومند را از زمین بازی اخراج کرد، اما جالب اینجا بود که گروه پزشکی پرسپولیس که روی سر پایان رأفت رفته بودند، حدود یکی، دو دقیقه به مداوای مهاجم پرسپولیس می‌پردازند. اما همین که رأفت سرش را بلند می‌کند، دوربین او را نشان می‌دهد که زیرچشمش به‌شدت کبود و قرمز شده است. گفته می شود این کبودی نمایشی بوده است.

بازی که به پایان می‌رسد، بازیکنان دو تیم با هم زد و خورد می‌کنند که در این میان حمید استیلی و محمد نوازی درست مثل دو خروس لاری به هم می‌پرند و البته فرزاد مجیدی و مهدی تارتار هم نقش اساسی در درگیری ها داشتند. هنوز آن صحنه که مهدی تارتار با استوک‌هایش به کمر محمد نوازی می‌کوبد، جلوی چشم همه است. پس از این‌که با میانجیگری پلیس و بزرگان دو تیم درگیری می‌خوابد، استیلی و نوازی و برومند به زندان قصر برده می‌شوند و حدود یک روز در آنجا زندانی می‌شوند.

13-12-11-193146badavi.jpg

خود زنی در تیم ملی

در جام ملت های آسیا 2004 تیم ملی مقابل تیم عمان روی یکی از اشتباهات علی بداوی، رحمان رضایی که خود بارها و بارها و با اشتباهات فراوان دروازه ایران را به خطر انداخته بود، جا پای دایی گذاشت و با این اطمینان که او هم مورد حمایت برانکو و دادکان است، سر بداوی داد زد.  بداوی هم به مشاجره لفظی ادامه داد تا آنجا که هر کدام از آنها نفری یک سیلی به گوش یکدیگر نواختند و به تمام آسیایی‏ها و تماشاچیان داخل استادیوم که با چشم‏های از حدقه خارج شده و فک‏های افتاده شاهد خودزنی بازیکنان ایران بودند، نشان دادند که چه جو دوستانه‏ای بر تیم ما حاکم است و چگونه می‏ توانیم چوب حراج به آبرویمان بزنیم.

5 دقیقه بعد تابلو تعویض بالا می‏رود. علی بداوی باید جای خودش را به ستار زارع بدهد. او که این اتفاق را از چشم رحمان می‏بیند، زیر لب ناسزاگویان از بازی خارج می‏شود و از آنجا که می ‏داند دیگر جایی در تیم ایران نخواهد داشت، راه رختکن را در پیش می‏گیرد، اما برانکو در حرکتی عجیب وسط راه جلو او را می‏گیرد و از او می‏خواهد تا روی نیمکت بنشیند.

اخراج مدیر تدارکات تیم امید

در جریان بازی تیم ملی امید ایران برابر ویتنام در بازی‌های آسیایی اینچئون، مدیر تدارکات تیم ملی امید، به یکی از دختران کره‌ای ـ که ‌داوطلبانه به برگزاری مسابقات کمک می‌کند ـ پیشنهاد می‌دهد تا عکس یادگاری بگیرند؛ اما این رویداد برای وی دردسرساز شد تا از سوی دختر کره‌ای و ‌پلیس کره‌جنوبی به آزار و اذیت جنسی ‌متهم شود.

پلیس کره‌جنوبی، مدیر تدارکات تیم ملی را به آزار و اذیت جنسی یک دختر ۲۰ ساله کره‌ای متهم کرد و در خبری که رویترز در این زمینه منتشر کرده بود، مدعی شد، این فرد ۳۸ ساله ایرانی به تماس با این دختر کره‌ای اعتراف کرده، ولی گفته که گمان نمی‌کرده این کار غیرقانونی باشد.

در این مسابقات تیم ملی امید ایران با نتایج بسیار ناامید کننده ای همان ابتدا از مسابقات حذف شد.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
*لطفا حاصل عبارت زیر را در باکس روبرو وارد کنید:

7 + 8 =
One thought on “آبروریزیهای فوتبال!+عکس”
  1. توانایی اقای کی روش همینجا معلوم میشود پتانسیل بازیکنان ایرانی بالا هست وبازیکن سالاری سالها در ورزش ما حاکم گردیددرست درمقابل ورزش وورزشکار حرفه ای بی جنبه وناتوان عمل میکنیم که از روح پاک ورزشکار جداست ومعنی منیت وخودکامه گری دارد. درورزش حرفه ای اموخته میگردیم که حرفه ای عمل نمایم وحرف برگفتن داریم ومیتوانیم در لحظات خاص وحساس سرنوشت بازی را عوض ساخته وارزش مربی وبرنامه ریزی را بیاموزیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *