بنا بر گزارش برنا سایت سازمان ثبت احوال کشور لیست بلند بالایی از اسامی دختر و پسر تهیه کرده تا به نوعی فرآیند انتخاب نام را برای والدین آسان‌تر کند.

جالب این جا است که وقتی از مسوول مربوطه سازمان درباره اسامی موجود در سایت می‌پرسی می‌‌گوید: اگر هرکدام از اسامی موجود در سایت توسط والدین انتخاب شوند از نظر ثبت در شناسنامه مشکلی ندارند و والدین با مراجعه به هر کدام از شعب ثبت احوال به راحتی می‌توانند برای صدور شناسنامه اقدام کنند. با این حال در میان نام‌های موجود در سایت ثبت احوال هم هنوز اسامی عجیب و غریب به چشم می‌خورند!

به گزارش برنا، در میان اسامی دختران نام “ژابیز” به چشم می‌خورد که نامی گیاهی از شاخه بومادران است و 69 نفر هم فراوانی دارد و همچنین زیتون و زیتونه به ترتیب با فراوانی 3789 و 46 نفر، “ساتگین” به معنای پیاله بزرگ با فراوانی 22 نفر؛ “سان‌آی” به معنی مانندماه با فراوانی 91 نفر، “راژانه” به معنی رازیانه با فراوانی 6 نفر، “شیلر” به معنای نام منطقه ای در شمال شرقی عراق با فراوانی 384 نفر، “سَدِن” به معنی خدمت کردن به کعبه با فراوانی 7 نفر، “رفیدا” به معنی نام زنی در داستان ویس و رامین با فراوانی 7 نفر،و اسامی “ورقا”؛ “وترا”، “وردگل”؛”مامکان”، “مانوشک”، “مرصع”،” َمرام”، “ماهنی”، “ماگنولیا” و … از دیگر اسامی عجیب دختران هستند.

درمیان اسامی پسران نیز اسامی “ثوبان” به معنی بازگشتن پس از رفتن با فراوانی 24 نفر، “باستان” به معنای کهن و پیر با فراوانی 20 نفر، باوند به معنای نام پسر شاپور و نام سلسله ای از امرای محلی مازندران با فراوانی 24 نفر، “بشوتن” نامی اوستایی با فراوانی 1 نفر، “بهستون” به معنای پسر بطرک وشمگیر با فراوانی 3 نفر، “شاهندل” به معنای دارای دل صالح با فراوانی 2 نفر، “شاونگ” به معنای نام یکی از پادشاهان کوشانی با فراوانی 3 نفر، “رستانس” به معنای نام پسر داریوش دوم با فراوانی 1 نفر و “استوان” به معنای استوار با فراوانی 1 نفر به چشم می‌خورند.


اسامی “آرسامن”، “نشواد”، “لون”، “کیاکسار”، “کیور”، “کهرم”، “فرواک” از دیگر اسامی عجیب پسران هستند که معمولا فراوانی کمی هم دارند.
البته با نگاهی اجمالی به اسامی موجود، می‌توان اسامی عجیب و غریب دیگری هم پیدا کرد که حتی برخی از آن ها با سختی تلفظ می شوند!

به نظر می رسد که سازمان ثبت احوال دست والدین را در انتخاب اسامی خیلی باز گذاشته تا خدایی ناکرده هیج پدر و مادری حتی با سلیقه های عجیب و غریب دست خالی از این سایت خارج نشوند!

145 thoughts on “نام‌هایی که ثبت احوال به والدین پیشنهاد می‌کند/ ژابیز، مانوشک، شاونگ و ثوبان…!”
  1. كاش يكي به منم ميگفت شما جوابي گرفتين؟

  2. سلام من اسم محیل رو ک یکی از اسامی الهی از دعای جوشن کبیر بود رو واسه پسرم انتخاب کردم ک سازمان قبول نکرد.
    نمیدونم دلیلشون چی بود چون این اسم خیلی قشنگ بود خیلی هم دوسش داشتم

  3. سلام .من اسم محیل رو واسه پسرم انتخاب کردم ک سازمان باهاش مخالفت کرد. نمیدونم چرا قبول نکردن چون خیلی اسم قشنگیه ازدعای جوشن کبیر انتخاب کرده بودم نمیدونم چرا قبول نکردن خیلی اسمایی بودن ک حتی معنی ندارن مثل برکه

  4. سلام .من اسم محیل رو واسه پسرم انتخاب کردم ک سازمان باهاش مخالفت کرد. نمیدونم چرا قبول نکردن چون خیلی اسم قشنگیه ازدعای جوشن کبیر انتخاب کرده بودم نمیدونم چرا قبول نکردن خیلی اسمایی بودن ک حتی معنی ندارن مثل برکه

  5. سلام من اسم محیل رو ک یکی از اسامی الهی از دعای جوشن کبیر بود رو واسه پسرم انتخاب کردم ک سازمان قبول نکرد.
    نمیدونم دلیلشون چی بود چون این اسم خیلی قشنگ بود خیلی هم دوسش داشتم

  6. سلام اسم دختر که به محبوبه و محمد بیاد ممنون

  7. سلام چند تا اسم دختر که به محبوبه و محمد بیاد ممنون

  8. سلام من اسم آزالیا رو واسه دخترم انتخاب کردم ، ولی میگن نمیشه ، آخه چرا ؟؟؟ اسم گل هست دیگه ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *